2024-12-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det var ju hur statiskt svensk genpol varit sedan 1400-talet som skulle bevisas, vilket du verkligen inte har bevisat. En ständig utbyte på likartade gener utifrån på 0,1% per generation förändrar inte ett folks genetik märkbart.

Italien hade en fertilitetsnivå på 2,3 år 1970 och 2,4 år 1960, vad babblar du om för familjer med 6 ungar?

Somalia har nativitetsnivå på 6,2. Det finns ingenting att jämföra här.

jag behöver inte "bevisa" något som jävla självklart.

Det var inte alltförlänge sen som det föddes ca 6 ungar per kvinna även i Europa.
Det hänger ihop med fenomen som fattigdom, brist på preventivmedel och sexualundervisning och kvinnoförtryck ex. och inte med "somalia" eller "italien".

Citat:
Ett folkslag som blir minoritetsbefolkning lever på majoritetsbefolkningens barmhärtighet. Ett enormt problem för oss som är realistiska och inte ett problem för dig kanske. Du tycker inte att kristna har problem som minoritetsbefolkning i muslimska länder kanske? Du tycker inte att det kan vara ett problem för dina barnbarn (vilket du säkert inte planerar att ha, så du har olikt mig ingenting som står på spel) att leva på samma villkor som låt säga kristna i Syrien?

"barmhärtighet"?
verkligen? är det av "barmhärtighet" som Sverige har 5 minoritetsfolk i Sverige?
Vi borde egentligen ha utplånat dem för länge sen...OM vi varit normala, nått sånt eller?

Jo, jag tycker alla minoritetfolk får allvarlig problem när åsikter AV DIN TYP börjar dyka upp vid reell makt.

Citat:
Håll dig till det som diskuteras. Vi diskuterar inte gråzoner om när en människa kanske är svensk eller kanske inte beror på hur människor definierar svenskhet. Jag accepterar att det finns gråzoner, och jag har ingen intresse att definiera här någon exakt gräns där en människa plötsligt inte längre räknas som svensk. Jag känner dock flera andra generationens greker som absolut inte skulle acceptera att kalla sig för svenskar, och identifierar sig främst som greker. Jag ser inga större problem med det, då jag inte ser någon friktion mellan grekisk kultur och svensk kultur och greker är en trevlig minoritet att ha att göra med.

jag håller mig till ämnet. Är väl mer du som har vandrat iväg från familj till att diskutera invandring.
Så att vi har några som fortsätter att kalla sig för greker, går till en ortodox kyrka, och äter, firar etc. grekiskt..är inga problem för dig....men jävlar! om det är somalier...eller iranier...eller afghaner..!" då fungerar det inte längre...har jag uppfattat dig korrekt?

Citat:
Det är inte upp till dig att tvinga in massa främmande kulturer i din byråkratiskt defineirade "svenska kultur" som du inte ens kan definiera utöver demokrati och liberala värderingar, och nej: det finns absolut ingen vilja att anamma liberala värderingar bland Rinkebys andra eller tredje generationens somalier eller irakier. Därmed är du dömt att misslyckas ens att integrera dem till din dåligt definierade "svenskhet".

nej, det sköter tiden tillräckligt bra .

ja den som lever om 2-4 generationer får väl se om Sverige övergått till att bli ett islamskt kalifat eller om vi fortsätter vara ett Sverige.
Citera
2024-12-21, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nä, jag har förklarat min lag om bristande föräldraskap ett otal gånger. Även i Ditt samhälle borde det väl vara en god sak att makarna betalar in gemensamt till föräldraförsäkning och pension, så att vem att denna aspekt försvinner i diskussionen om föräldraledighet?

Ja just ja....män ska få några månaders fängelse som straff för att de inte gifter sig med ONS:en de skaffat barn med via at ha sex utan kondom.
är ju ett fruktansvärt straff.....

Kontra 9 månaders oönskad graviditet, födsel, 18 års tvångsbarnomsorg som ensamstående.

nej, ditt förslag där är totalt idioti som jag inte ens orkar repsonder på för det är så uppenbart idiotiskt.
Idag får människor som föder barn STÖD av HELA Sveriges inbetalade skattepengar...Idag får ALLA födda barn STÖD av den gemensamma skattekakan, eftersom barn är barn och ska inte värderas olika baserat på strunt .Vilket är ett jävligt mycket bättre, värdigare system än nånsin dina idiotförslag.

Citat:
Det är i sak korrekt, men Du bortser från att den globala effekten av att få massor med kvinnor i Afrika att istället för fem barn, endas föda två barn, är dramatiskt större än att få få kvinnor i Sverige att istället för två barn föda ett barn. Då har det ingen som helst betydelse hur mycket skräp de svenska kvinnorna importerar från Kina. Jag är fö för att fler saker skall produceras i Sverige, och Algots kläder borde duga mer än väl till svenska shopaholics.

Citat:
Tvång och tvång. Hur många 15-åriga flickor tror Du skulle välja bort p-stav om de erbjuds en? Hur många väljer bort i Sverige?

Rätt många. De allra flesta skulle jag tro.

vad tror du världen flickor helst skulle välja om de kunde?
Få lov slippa sexuellt våld, tvång och att konstant kontrolleras och ensamt åläggas ansvar för sådant som män väljer att utsätta dem för.
eller P-stav?
Citera
2024-12-21, 12:36
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja just ja....män ska få några månaders fängelse som straff för att de inte gifter sig med ONS:en de skaffat barn med via at ha sex utan kondom.
är ju ett fruktansvärt straff.....

Kontra 9 månaders oönskad graviditet, födsel, 18 års tvångsbarnomsorg som ensamstående.

nej, ditt förslag där är totalt idioti som jag inte ens orkar repsonder på för det är så uppenbart idiotiskt.
Idag får människor som föder barn STÖD av HELA Sveriges inbetalade skattepengar...Idag får ALLA födda barn STÖD av den gemensamma skattekakan, eftersom barn är barn och ska inte värderas olika baserat på strunt .Vilket är ett jävligt mycket bättre, värdigare system än nånsin dina idiotförslag.

Det finns fortfarande allehanda preventivmetoder och möjligheter att avstå sex. Rätt många män avstår sex, ity det är svårare för män än för kvinnor både att etablera kortvariga och långvariga sexuella relationer. Så svårt är det inte.

Citat:
Rätt många. De allra flesta skulle jag tro.

vad tror du världen flickor helst skulle välja om de kunde?
Få lov slippa sexuellt våld, tvång och att konstant kontrolleras och ensamt åläggas ansvar för sådant som män väljer att utsätta dem för.
eller P-stav?

Jag kan inte totalomdana kulturen i hela Tredje världen, men jag kan bidra till p-stavsbistånd. Det handlar alltså om att välja mellan min förbättring eller befolkningsexplosion.

I Sverige utreddes sådana här saker för några år sedan, och en hel del intressant framkommer där. Denna passage är särskilt intressant:

Citat:
– I den senaste enkäten upptäckte jag att kvinnor i socioekonomiskt svagare grupper inte använde hormonella preventivmedel eller kopparspiral i lika hög grad som övriga kvinnor. Det har jag inte sett tidigare. Däremot visar min forskning faktiskt inte något tydligt samband mellan lågt preventivmedelsanvändande och aborter. Till exempel har Island lägst preventivmedelsanvändning och samtidigt näst lägst andel aborter i Norden. I Sverige är det tvärtom, säger Helena Hognert.
https://www.sahlgrenska.se/nyheter/nyheter/unik-kartlaggning-av-nordiska-kvinnors-preventivmedelsanvandning/
Citera
2024-12-21, 12:47
Medlem
Citat:
Se där...enligt div...extremhögerfjantar på detta forum så är du därmed inte svensk...
Hur känns det?

Ja, Sverige genomgår just nu, div problem med den stora invandringen vi haft. Det är inte speciellt konstigt och övergående problem om vi fortsätter att anstränga oss och prioritera att slippa få för stora ojämlikheter mellan olika grupper i samhället.
Vi har lyckades med detta tidigare, och kan självklart göra det igen.
den stora faran är just dessa högerextrema strömningar och politik som snarast skapar enorma skillander mellan människor som sen leder till mängder av problem.

Varför är jag inte det. För att jag är skåning? Vem har sagt jag vill vara svensk? Jag är separatist.

Du tar en extremt stor risk med väldigt höga insatser för din del om att du skall ha rätt.

Vad händer om du har fel? Vi behöver inte något islamistiskt maktövertagande, enbart politiskt inflytande. Och att vra myndigheter och kommuner fortsatt korrumperas.

Vad händer med välfärdssamhället? Viljan från majoritetssamhället att betala skatt?

Som kvinna från vänster är du den största förloraren om du har fel.
Citera
2024-12-21, 13:09
Medlem
Citat:
Det finns fortfarande allehanda preventivmetoder och möjligheter att avstå sex. Rätt många män avstår sex, ity det är svårare för män än för kvinnor både att etablera kortvariga och långvariga sexuella relationer. Så svårt är det inte.
Det är män som brister mest i att inte vilja använda preventivmedel. Så säg detta till dem.
Du låter ju män fortsätta att skita i att använda preventivmedel är ju "not their problem" vad deras spermier orsakar.

Det är män som mest brister i att avstå sex, Tvärtom många män verkar snarast anse att sex är en manlig rättighet som män har rätt att kräva, tvinga sig till från andra även om de inte vill oc/ eller köpa. Konsekvenserna? Not their problem".

Säg mig Uven, vad händer när prostituerade blir gravida? Har de rätt till aborträtt?
eller ska du tvinga Salima, 22 lusfattig från landet X som försörjer sig och sin familj hemmavid, med att sälja sex i Stockholm för att hon faktiskt inte har något annat livsval, att bli morsa till Lars 50, 3 barnafar unge, HAN skapat via att välja ha sex med en prostituerad?

Låt mig gissa...hennes HELA ansvar, absolut inte hans...ohh no!

Citat:
Jag kan inte totalomdana kulturen i hela Tredje världen, men jag kan bidra till p-stavsbistånd. Det handlar alltså om att välja mellan min förbättring eller befolkningsexplosion.

I Sverige utreddes sådana här saker för några år sedan, och en hel del intressant framkommer där. Denna passage är särskilt intressant:

https://www.sahlgrenska.se/nyheter/nyheter/unik-kartlaggning-av-nordiska-kvinnors-preventivmedelsanvandning/

Nä precis. vi kan inte bestämma över tredje världen. Det vi kan är att se till att Sverige inte TVÅNGSFÖDER massa barn till världen som ingen kan eller vill ta hand om.
och att Sverige INTE återgår till samma sunkiga kvinnoförtryckande kultur som den i tredje världen.

Från din egen länk:

"Däremot visar min forskning faktiskt inte något tydligt samband mellan lågt preventivmedelsanvändande och aborter. Till exempel har Island lägst preventivmedelsanvändning och samtidigt näst lägst andel aborter i Norden. "
Senast redigerad av Merapi 2024-12-21 kl. 13:13.
Citera
2024-12-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Varför är jag inte det. För att jag är skåning? Vem har sagt jag vill vara svensk? Jag är separatist.

Du tar en extremt stor risk med väldigt höga insatser för din del om att du skall ha rätt.

Vad händer om du har fel? Vi behöver inte något islamistiskt maktövertagande, enbart politiskt inflytande. Och att vra myndigheter och kommuner fortsatt korrumperas.

Vad händer med välfärdssamhället? Viljan från majoritetssamhället att betala skatt?

Som kvinna från vänster är du den största förloraren om du har fel.

Häng med lite...för att du har en pappa från Syrien.

Jag litar på att även människor från mellanöstern är smarta och inser fördelarna med samhällen som fungerar så som det svenska gör avseende jämlikhet, jämställdhet demokrati, välfärd etc.

De allra flesta v dem har trots allt tvingats fly just pga de dåliga konsekvenser som blir av religiöst tvång, kvinnoförtryck och ojämlikhet i samhället, tror inte de har nån stor lust att åter gå in i något sådant.

Men, är alltså inte jag som sitter och bestämmer över svensk invandringspolitik utan Sveriges R&R.
Citera
2024-12-21, 13:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
jag behöver inte "bevisa" något som jävla självklart.

Det var inte alltförlänge sen som det föddes ca 6 ungar per kvinna även i Europa.
Det hänger ihop med fenomen som fattigdom, brist på preventivmedel och sexualundervisning och kvinnoförtryck ex. och inte med "somalia" eller "italien".

Ska du dra hela vägen till 1800-talet för att sopa under mattan din tavla?

Italienare i 60-talet och somalier i 2000-talet är inte samma sak, kan du inte acceptera det?

2,3 barn är inte samma sak som 6,2 barn. 3000 italienare är inte samma sak som 100 000 somalier.

Det här är bara larvigt, 20 tusen sydeuropeer ändrade inte markant svenskarnas genetik. Ge upp skönmålningen av idag genom att hänvisa till ett fenomen som överhuvudtaget inte är jämförbar för 50 år sedan.

Givetvis har svenskar inte förändrats markant sedan 1400-talet genetiskt då det inte har funnits stora invandrarvågor in i landet under den tiden, och då specifikt har det varit från folkslag som nästan är identiska som oss själva genetiskt (tyskar, skottar, valloner, etc.) och i senare tid en större influx av något mer avlägsna, men fortfarande väldigt närbesläktade greker och italienare.

Ifall du inte kan se på en människas fenotyp ifall han har tysk, svensk eller ens italienare som förälder så är det inte en allvarlig genetisk förändring som skett. Tomas Ravelli skulle ingen kunna gissa sig till att han har italienskt blod ifall han inte bar på det efternamnet.

Citat:
"barmhärtighet"?
verkligen? är det av "barmhärtighet" som Sverige har 5 minoritetsfolk i Sverige?
Vi borde egentligen ha utplånat dem för länge sen...OM vi varit normala, nått sånt eller?

Jo, jag tycker alla minoritetfolk får allvarlig problem när åsikter AV DIN TYP börjar dyka upp vid reell makt.

Har du seriösa problem med läsförståelse eller? Vart skrev jag om att inte vara barmhärtig mot våra 5 minoritetsfolk?

Jag skrev att jag inte vill bero på andra folkslags barmhärtighet, och inget om att inte vara barmhärtig mot urfolk i våra trakter.

Inget folkslag borde vilja förlita sig på andra folks barmhärtighet, men minoriteter har inget annat val oftast. I synnerhet så vill man inte bero på folk med så dålig historia när det gäller behandling av minoriteter som afghaner, syrier, irakier, turkar....

Men till och med ifall de inte utplånar oss så vill vi inte bero på politik som dessa stiftar, vi vill inte leva i ett land som styrs av ett annat folk, och i synnerhet inte muslimer. Jag flyttar då hellre för att bo i Polen för att låta polacker styra mitt och min familjs öde.

fråga valfri kristen arab i Sverige så kommer de säga ett och annat om vad de fått utstå som minoriteter i mellanöstern.

Citat:
jag håller mig till ämnet. Är väl mer du som har vandrat iväg från familj till att diskutera invandring.
Så att vi har några som fortsätter att kalla sig för greker, går till en ortodox kyrka, och äter, firar etc. grekiskt..är inga problem för dig....men jävlar! om det är somalier...eller iranier...eller afghaner..!" då fungerar det inte längre...har jag uppfattat dig korrekt?

För det första så har vi antalet greker, alltså några tusen, högst tiotusen och inte hundratusentals eller miljoner. För det andra så har vi likheter i deras kultur gentemot vår egna, vi har gemensamma rötter i kristen och europeisk historia (grekerna är till och med roten till hela europeiska kulturträdet).

Du debatterar som om vi var kvar i 90-talet och vi inte har facit i hand. Till och med sossarna fattar att det här är ett enormt problem som inte går att sopa under mattan.

Det finns inga som helst likheter mellan grekerna och exempelvis somalier eller afghaner (skulle inte klumpa in iranierna i denna grupp) i 2020-talet.

Citat:
nej, det sköter tiden tillräckligt bra .

ja den som lever om 2-4 generationer får väl se om Sverige övergått till att bli ett islamskt kalifat eller om vi fortsätter vara ett Sverige.

Snälla du, vi har redan facit i hand. Det har redan gått nästan 2 generationer sedan (i slutet av 80-talet) ställen som Rinkeby och Rosengård fick muslimsk majoritet och det har gått mot mer islamism snarare än mindre. För i 90-talet så såg man inte 3-åriga flickor med slöja och muslimska flickor i förortsskolorna var inte alla täckta med slöja, bara för att ta ett exempel på vart vi är påväg.

Det är bara patetiskt att jämföra detta med några tusen greker eller chilenare.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-12-21 kl. 13:49.
Citera
2024-12-21, 13:52
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Jo, ingen behöver måla upp skräckscenarion, man behöver bara peka på hur det redan ser ut idag: korrumperade myndigheter, kriminella som tar över gator, kvinnofrid som hotas, etc.

Vi har redan facit på hur illa det kan bli när man importerar miljoner människor med helt annan kultur, vi har inte facit än på hur det ser ut ifall man gör denna grupp till en majoritetsbefolkning.
Citera
2024-12-21, 13:57
Medlem
Citat:
Häng med lite...för att du har en pappa från Syrien.

Jag litar på att även människor från mellanöstern är smarta och inser fördelarna med samhällen som fungerar så som det svenska gör avseende jämlikhet, jämställdhet demokrati, välfärd etc.

De allra flesta v dem har trots allt tvingats fly just pga de dåliga konsekvenser som blir av religiöst tvång, kvinnoförtryck och ojämlikhet i samhället, tror inte de har nån stor lust att åter gå in i något sådant.

Men, är alltså inte jag som sitter och bestämmer över svensk invandringspolitik utan Sveriges R&R.

Jag har ingen pappa från Syrien. Jag hade en elev med en pappa från Syrien. Han var smart, men flertalet väljer en annan väg. Jag är urskåning och Skånsk Republikan. Jag vill ha en skånsk republik som är EU-medlem.

Vi ser inte mycket av vad du önskar idag. Vi ser enklaver som lever traditionellt och uppfostrar sina barn att leva traditionell.

Du röstar på de som bedrivit invandringspolitik. Självklart har du ett ansvar för situationen vi fått, och vilka val vi gör idag. Du spelar din tärning.

Du skriver att det inte spelar roll om svenskarna minskar, man kan ersätta dem med araber och somalier. Du ser svenskarna som helt utbytbara. De som har en annan syn föraktar du.

Tror du på allvar att Sverige skulle likna Mena om de konservativa fick bestämma? Helt vansinnigt.

Tror du att kultur är universellt?
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2024-12-21 kl. 14:01.
Citera
2024-12-21, 15:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det är män som brister mest i att inte vilja använda preventivmedel. Så säg detta till dem.
Du låter ju män fortsätta att skita i att använda preventivmedel är ju "not their problem" vad deras spermier orsakar.

Det är män som mest brister i att avstå sex, Tvärtom många män verkar snarast anse att sex är en manlig rättighet som män har rätt att kräva, tvinga sig till från andra även om de inte vill oc/ eller köpa. Konsekvenserna? Not their problem".

Säg mig Uven, vad händer när prostituerade blir gravida? Har de rätt till aborträtt?
eller ska du tvinga Salima, 22 lusfattig från landet X som försörjer sig och sin familj hemmavid, med att sälja sex i Stockholm för att hon faktiskt inte har något annat livsval, att bli morsa till Lars 50, 3 barnafar unge, HAN skapat via att välja ha sex med en prostituerad?

Låt mig gissa...hennes HELA ansvar, absolut inte hans...ohh no!

1) Igen; det är kvinnor som blir gravida och (därför) finns det också flest preventivmetoder för kvinnor. Jag försvarar inte manlig ansvarslöshet, men det finns en gräns för hur långt vi kommer i den frågan, medan kvinnorna har andra möjligheter.

2) Salima skall inte finnas i Sverige, utan skall återsändas. Sverige har ansvar för sina människor, inte för hela världens människor. Oavsett hur synd det är om den, i vänsterns ögon. Du får givetvis, med Dina egna beskattade pengar, ta ansvar även för Salima, men inte här i Sverige.

Citat:
Nä precis. vi kan inte bestämma över tredje världen. Det vi kan är att se till att Sverige inte TVÅNGSFÖDER massa barn till världen som ingen kan eller vill ta hand om.
och att Sverige INTE återgår till samma sunkiga kvinnoförtryckande kultur som den i tredje världen.

Från din egen länk:

"Däremot visar min forskning faktiskt inte något tydligt samband mellan lågt preventivmedelsanvändande och aborter. Till exempel har Island lägst preventivmedelsanvändning och samtidigt näst lägst andel aborter i Norden. "

Javisst, är det intressant. Det handlar alltså i första hand om beteende. Det finns en risk i att använda preventivmedel, i det att den/de inblandade inbillar sig att man därför inte behöver agera ansvarsfullt. Preventivmedel räcker inte, utan i alla avseenden ansvarsfullhet måste till. Islänningarna tycks vara något bättre på detta.

Vad vi annars kan göra är att tillhandahålla och uppmuntra till p-stavsanvändande i avsevärt mycket högre utsträckning än idag. Om vi ändå skall ha u-hjälp, så bör den koncentreras till detta, för alla inblandades bästa.
Citera
2024-12-21, 16:26
Medlem
Citat:
1) Igen; det är kvinnor som blir gravida och (därför) finns det också flest preventivmetoder för kvinnor. Jag försvarar inte manlig ansvarslöshet, men det finns en gräns för hur långt vi kommer i den frågan, medan kvinnorna har andra möjligheter.

IGEN!

Det är ansvaret för mänsklig reproduktion vi pratar om.
Det ansvaret Har NADA att göra vem av parterna det är som äger livmodern eller testiklar.
BÅDA könen är lika bidragande till att befruktningar sker, alltså ska BÅDA bära samma ansvar/ möjlighet till ansvarsbefrielse i frågan.

Du kan göra en liknelse med andra ansvar i samhället.
2 vuxna brottslingar planerar och utför ett rån tillsammans, ger du bara en av brottslingarna ansvaret?
med motivationen: bara den ene bidrog med kofoten? eller motivering...ahhh brottsling A. är lite mer ansvarslös än brottsling B. så vi låter B. ta hela ansvaret.

2 vuxna äger något tillsammans, en båt ex. ger du bara en av parterna fullt ansvar för ägodelen i fråga? i fråga om skatt, hamnhyror m.m.? med motivationen, bara den ene äger seglarskor? och bara den ene verkar vara ansvarsfull så vi låter hen ta hela skiten.
Ska jag fortsätta?

Mänsklig reproduktion är något som BÅDA könen är exakt lika ansvariga för.
Således, propsar du på att vi ska återgå till ett samhälle där vi ska betrakta befruktade äggceller som människor vid liv som promt ska ges 9 månaders utvecklignstid för att bli till barn oavsett villkoren för de som orsakat befruktningen, så får du ju se till att det ansvaret fördelas rättvist och så jämlikt mellan parterna som det går.
För annars är vi ju ute på ett sluttande plan och kan fördela ansvar i samhället lite som vi har lust.

Vidare, det finns fler preventivmedel för kvinnor för att samhället har en tradition av att resonera att detta enkom är kvinnors ansvar, och inte lika mycket mäns.
Och det resonemanget kommer sig av att vi tidigare inte kunnat med samma säkerhet bundit just män vid barn. Men det kan vi alltså idag. Alltså finns det inget som helt skäl att låta män slippa undan längre, så som du önskar att samhället ska se återgå till.

Systemet med att skjut över allt ansvar för konsekvenserna av sex på kivnnor var inte rättvist i din älskade dåtid, och är fortsatt inte rättvist idag.

Så bara gör ditt val här Uven.

Antigen ungefär samma möjligheter att slippa undan att bli förälder om man inte vill för BÅDA könen, som också ger båda könen samma möjligheter till ett sexliv.
Eller samma TVÅNG på föräldraansvar även för oönskade barn för båda involverade parter.

Citat:
2) Salima skall inte finnas i Sverige, utan skall återsändas. Sverige har ansvar för sina människor, inte för hela världens människor. Oavsett hur synd det är om den, i vänsterns ögon. Du får givetvis, med Dina egna beskattade pengar, ta ansvar även för Salima, men inte här i Sverige.

Fast nu finns det tusentals Salimor i Sverige. och lär göra så även om du stänger gränserna totalt för invandring. Hört talas om att vi tillhör EU? och att vi därför har vistelserättigheter för andra EU medlemmar på 3 månader.
Och noterar att du inte svarar på själv frågan...sk prostituerade påtvingas abortförbud?
Låt mig gissa ditt svar: Prostituerade ska förbjudas.
I din inskränkta lilla fantasivärld så räcker det med att förbjuda något, så existerar det inte längre.
Förbjud knark och ingen kommer någonsin mer att knarka...förbjud aborträtt och ingen kommer mer vara oönskat gravid, förbjud prostitution och ingen kommer någonsin mer vara så desperat att hen säljer sex, och ingen kommer någonsin mer att utnyttja andras desperation för att tillskansa sig sex.

Citat:
Javisst, är det intressant. Det handlar alltså i första hand om beteende. Det finns en risk i att använda preventivmedel, i det att den/de inblandade inbillar sig att man därför inte behöver agera ansvarsfullt. Preventivmedel räcker inte, utan i alla avseenden ansvarsfullhet måste till. Islänningarna tycks vara något bättre på detta.

Snälla Uven, Islänningar är inte direkt kända för att vara pryda eller anti-casual sex. utan snarast raka motsatsen. precis som svenskar så har islänningar ett rykte om att vara sexualliberala.
Finns mängder med andra orsaker bakom detta...isländska män kanske har större vana vid att använda preventivmedel.. Dagen efter piller kan vara mer vanligt och utbrett på island. Man vill ha och föder fler barn än på andra ställen etc etc...

Citat:
Vad vi annars kan göra är att tillhandahålla och uppmuntra till p-stavsanvändande i avsevärt mycket högre utsträckning än idag. Om vi ändå skall ha u-hjälp, så bör den koncentreras till detta, för alla inblandades bästa.

nej vad vi kan göra är att sprida fri aborträtt och mänskliga rättigheter för kvinnor över världen.
Citera
2024-12-21, 16:32
Medlem
Citat:
Jag har ingen pappa från Syrien. Jag hade en elev med en pappa från Syrien. Han var smart, men flertalet väljer en annan väg. Jag är urskåning och Skånsk Republikan. Jag vill ha en skånsk republik som är EU-medlem.

Vi ser inte mycket av vad du önskar idag. Vi ser enklaver som lever traditionellt och uppfostrar sina barn att leva traditionell.

Du röstar på de som bedrivit invandringspolitik. Självklart har du ett ansvar för situationen vi fått, och vilka val vi gör idag. Du spelar din tärning.

Du skriver att det inte spelar roll om svenskarna minskar, man kan ersätta dem med araber och somalier. Du ser svenskarna som helt utbytbara. De som har en annan syn föraktar du.

Tror du på allvar att Sverige skulle likna Mena om de konservativa fick bestämma? Helt vansinnigt.

Tror du att kultur är universellt?

Aha då läste jag fel.
skånsk republik? du vill alltså att skåne ska särskiljas från Sverige och bilda ett eget land?
kul. Hur har du tänkt att det lilla pluttlandet ska försörjas med el ex?

ALLA partier utom SD har varit för svensk invandringspolitik. Så alla de som inte röstat på just SD är alltså ansvariga för svensk invandringspolitik, de tär en FET majoritet av alla svenskar.

Nej det spelar ingen roll om antalet av svenskar minskar något i världen.
Svenskar har varit betydlgit färre genom historien än vad vi är idag...bara några hundra tusen. Vi utrotades inte då, och vi lär inte göra det heller idag om vi föder lite färre barn under en period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in