Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
"Jag förstår att kvinnor har svårt för det där med ansvar"
Och vilket sätt är det INTE att ta ett ansvar då man gör en abort?
Vidare uven så borde du skämmas. Du sitter här och gnäller konstant på kvinnor och tjatar om att just de inte skulle ta ansvar....
Har du ens tittat dig runt i världen?
VILKET av de två könen tar minst ansvar då det kommer till sexualitet/ reproduktion?
Sexualitet
a) Vilket kön skyddar sig minst?
b) Vilket kön tvingar sin sexualitet på andra, fast de inte vill? via tvång/ våld/ köp/ utnyttjande/ tjat/ förtryck/ trakasserande/ hot etc etc?
Reproduktion
a) Vilket kön tar minst praktiskt ansvar för sina barn?
b) Vilket kön dumpar mest sina embryon/ barn åt sitt "öde"?
c) Vilket kön arbetar minst på att förändra de system som byggts där män äger privilegier på kvinnors och barns bekostnad? ex. privilegiet att våldta/ tvinga/ äga/ skita i konsekvenserna?
Ska du verkligen som representant för ditt kön, sitta och anklaga kvinnor för att inte ta ansvar?
Skäms du inte?
Och innan du nu börjar yla om att vi bara ska få prata om Sverige, så JOOO! ovan gäller även svenskar.
Samtidigt är det i huvudsak män som står för samhällsansvarsverksamheter såsom försvar, polis, brandkår. Det är män som utför hårda, farliga och hälsovådliga arbeten. Det är fler män än kvinnor som blir lämnade av sin partner och det är män som blir lurade att de är fäder. Samtidigt beskylls män kollektivt för att ha en mängd dåliga egenskaper, som egentligen besitts av ett fåtal, medan upp till en tredjedel av kvinnorna begår aborter, ofta utan att ens berätta för den ovetande fadern. I Sverige har kvinnor skapat ett helt utbildningssystem för flickor, befolkat av kvinnor vari pojkar nedvärderas och behandlas illa, med sämre prestationer som följd.
Citat:
Ja, då får du ju leva i celibat hela ditt liv. För sexuell smitta finns överallt.
Nej, det gör det inte. Jag har varit tillsammans med samma flicka i decennier och har aldrig fått någon sådan smitta.
Citat:
På vilket sätt är det "unikt"? Och för vem? För alla andra arter?
Sen jag körde inte min liknelse för att jämföra en ek med en människa, jag körde denna liknelse för att jämföra vårt tänk kring dessa processer. För jag antar du sätter inte likhetstecken mellan ett litet ekskott med en hel ek? eller gör du?
jag tror du tänker dig om 3-4 ggr INNAN du hugger ner en vuxen ek, men du raffsar ihop ekollon, som börjat gro, utan att blinka.
Ekollon har ett svagt värde, men en ekplanta är en ek i vardande - precis som ett foster är en människa i vardande. Människans värde är emellertid speciellt, möjligen pga att vi är människor.
Citat:
Det är bara du som tjatar om "värdelöst" här.
Det är just för att man anser att mänskligt liv är värdefullt och inte ska utsättas för skit, som man väljer abort i många fall.
Att ta livet av något värdefullt - inser Du inte det befängda?
Citat:
Är du ens medveten om att Kinas ettbarnspolitik genomfördes via en massa tvångsaborter?
Så vet du din lilla "vision" av att kvinnor bara ska föda ett barn, utan möjlighet till aborträtt genom sina liv, är ren smörja. Och det fattar ALLA med förståndet i behåll och kunskaper kring hur datan ser ut i dessa saker.
men jag antar det är för mycket begärt av en Uv.
Av det följer inte att vår, eller någon annans, ettbarnspolitik behöver byggas på massaborter. Den kan byggas på p-stav och sterilisering istället.
Citat:
Det är inte "kärnfamiljer" som skapar trygghet, det är människor.
Det finns gott om "retarderade" människor där ute, folk som är våldsbenägna, droganvändare, kriminella, sjuka, folk som våldtar, misshandlar, skadar andra etc..
Och dessa vill du att människor ska tvingas stanna gifta med? barn ska tvingas ha som föräldrar?
För sin "trygghets" skull?
Allt i den heliga "trygga" kärnfamiljens" namn?
VEM är egentligen "retarderad" här?
Kriminella skall sitta i fängelse och dårar skall institutionaliseras. Som man gjorde förr. Sådana skall ingen gifta sig med, och heller inte skaffa barn med. Så klart.