2018-04-03, 14:31
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hela attityden, resonemangen, kommentarerna och argumenteringen handlar om en genderkamp som inte är sund. Förstår inte vad för exempel jag skall ge, jag kan inte återge exakta meningar. Det är summan av deras argument och kritiserande som skriker osund feminsim. Den unga tjejen är urtypen för unga akademiker som är curlade och inte har erfarenhet från ett liv där man stöter på motgång och inte arbetat eller tagit del av vuxenlivet över huvud taget. Enda "inputen" är jämnåriga som också kämpar mot "vita män" och tror sig vara nedtryckta. Victoria är riktig haverist och säkert omöjlig att ha göra med som kollega. I hennes värld och ihop med likasinnade handlar livet om att ta hand om flyktingar, förslagsvis unga män, som de aldrig frågasätter oavsett värdegrund och uppförande. Men å andra sidan kan göra stor affär av vad infödda män säger och gör. Sedan har hon issues som förstås inte har att göra med genderkamp, så henne går störa sig på från flera aspekter.
Lillemor är identitetsresonerande ut i fingerspetsarna. Under fikarasterna på hennes arbete kan jag tänka mig att omgivningen får bita sig i tungan när de pratar eller skojar om allt möjligt som görs lättsamt i en grupp, för att inte väcka vrede hos henne. För att slippa höra på långa utläggningar om könsnormer och maktordning.

Du har alltså inga belägg för dina påståenden utan utgår bara från dina egna antaganden och förutfattade meningar.
2018-04-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTaiwan
Enligt Aftonblaskan
"För Söderblom kom det som en chock.
– Jag var helt säker på att inte bli utröstad. jag kände att jag var lagledare och att de behövde mig i laget. Alla tyckte det var konstigt, produktionen med, säger han."

-Hur fan kan man se sig som en lagledare om man mobbar vissa i teamet?
Och han ska var "gammal i teamet" och veta hur det funkar?....

Återigen, visst kan TV4 skapa mycket men deltagarna är ju inte dumma i skallen och inte fattar vad de gör och säger.
Låt de tycka till om detta skulle vara mot deras egna barn och samma beteende, det vore en intressant kommentar.

Att han satte sin egen stolthet före lagandan var inte vad jag skulle kalla ledaregenskap. Det var det han föll på och av samma anledning kommer Vicky Villain inte bli långvarig om hon inte ändrar sitt beteende illa kvickt.
2018-04-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En pincett har å andra sidan andra användningsområden än att noppa ögonbryn.

En pincett är ju betydligt bättre val än en bok eller hårgele.

Sen kan man undra varför Nick valde en engångsrakhyvel. Alla verkar ju få raka sej där. Undrar hur mycket service de får egentligen som man inte ser. Tror de får duscha varje dag till exempel.

Tycker tävlingen hittills är alldeles för slapp. Då en del deltagare har orken att göra armhävningar på stranden så är det rätt slappt.
2018-04-03, 15:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrin
Pascal har vädrat sina åsikter, skillnaden är att han gjort det på ett mindre ignorant sätt. Det som gör honom till en cuck är väl möjligtvis att släppa tävlingen till Nicoline. I övrigt har han tagit upp problem på ett hyggligt och lösningsorienterat sätt jämfört med Nick, Victoria och Carolin som verkar mer ego- och konfliktsugna.

Frågan är väl varför ingen har börjat störa sig på frånvaron av Nicolines karaktär? Inte mycket till personlighet där så långt.

Plus att han egentligen ville rösta på Jim, men vek ned sig inför vaginans makt.
2018-04-03, 15:43
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vilken enorm skillnad det är på lag syd och nord. Tjafs hela tiden i lag syd medan i lag nord så peppar de varandra. Bara jag som tycker det ser lite få igår ut när folk som är 24 år kallar sig vd? Hon är säkert egen företagare, mer " ärligt" o kalla sig det istället för att leka att hon är chef för några hundra personer. Aja.

Söt tjej, men riktigt pinsamt att kalla sig VD precis som många andra egenföretagare utan anställda gör.
2018-04-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Plus att han egentligen ville rösta på Jim, men vek ned sig inför vaginans makt.

Vad får dig att tro att han ville rösta på Jim?
2018-04-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Söt tjej, men riktigt pinsamt att kalla sig VD precis som många andra egenföretagare utan anställda gör.

Hon är en av få som verkar sakna ryggrad totalt. Då de andra för diskussioner gömmer hon sig bakom Pascal. Daniel är väl ett annat exempel på en som försöker smälta in, strandraggaren med bandana.
2018-04-03, 16:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Övriga gruppen påverkades av Nicks attityd mot Victoria. Vilket också var något som framkom i diskussionerna efter omröstningen -- han hade en negativ påverkan på gruppen som helhet.

Varför försvarar du ett inkompetent praktsvin som Nick? Det första gruppen gjorde när han försvann var att ta itu med hans misslyckade konstruktioner.

Nick hade ingen attityd mot Victoria. Han bad henne sluta prata engelska och gick hon iväg och tjurade som en treåring som inte fått sitt lördagsgodis.

Nick var en av få människor som var rak, ärlig och sa vad han tyckte och tänkte. Till skillnad från konflikträdda människor som Pascal och Nicoline och den lilla feministfittan Diarré som inte vågade stå för att hon var tjenis med Surfittan och gick sladdrade om allting till henne som om hon fortfarande gick i lågstadiet.
2018-04-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nick hade ingen attityd mot Victoria. Han bad henne sluta prata engelska och gick hon iväg och tjurade som en treåring som inte fått sitt lördagsgodis.

Nick var en av få människor som var rak, ärlig och sa vad han tyckte och tänkte. Till skillnad från konflikträdda människor som Pascal och Nicoline och den lilla feministfittan Diarré som inte vågade stå för att hon var tjenis med Surfittan och gick sladdrade om allting till henne som om hon fortfarande gick i lågstadiet.

Jag gillade Nick men han var ju helt dum i huvudet om han trodde att han skulle vinna på sin taktik. I Robinson har det väl alltid lönat sej att hålla en skapligt låg profil och inte ta kommandot direkt.

Min favorit just nu är den där stuntmannen. Han flyger lite under radarn. Marie är bland de bättre hittills men hon är så duktig så de andra kan bli lite rädda för henne. En annan tänkbar vinnare är Lina.

Men är rädd att det blir den som TV4 väljer ut. Så otroligt upplagt hela tiden.
2018-04-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Fast psykopater brukar vara väldigt charmiga. Har du mer på fötterna än skratt och grimaser för att styrka ditt påstående?
kan vara !
tror det passar bättre än brukar.
2018-04-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Du glömde, i min mening, en översittare.
Min poäng är att vitsen med Robinson är att hålla sig kvar så länge som möjligt. Och helst bli vinnare. Nick fixade inte särskilt länge.
En 50+are som dessutom tyket fysiskt puttar bort en 19åring i yxkastning är inte heller så trevligt. Särskilt inte när han är sämre på det än Dessiree. Kan inte känts så jävla karligt tänker jag mig.
Det var tävling och hetsigt och man ville bli klara först så det var nog inte enda gången någon knuffades där men bara för att Nick var inblandad så är det katastrof. Lite objektivitet är aldrig fel.
2018-04-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Klart han hade, säkert så att han även stört sig på Victoria då hon muttrat en del negativt om gruppen inför kamera teamet innan detta hände. Hon sa själv att hon kände sig utstött av gruppen, säkert så att det hängt ett mörkt moln över huvudet på henne för de andra att beskåda. Som en sur fis och då känns det nog lite mer berättigat att hacka på henne lite. Tror inte du hade svalt det om Nick sa åt dig att ändra på ditt språkbruk, skillnaden är väl att de flesta inte låst sig in på sitt rum och tyckt jävligt synd om sig själv.

Citat:

Rak och ärlig ja, men klumpig som få. Inget finlir där inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in