2018-04-03, 11:22
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Du ställer deltagare mot varandra i bedömning av hur de uppträder, en slags "men hon då eller han dårå!" Vi vet inte hur mycket Nick kört med folk, du baserar dina åsikter och känslor på Victorias version av vad som hänt. jag bara gåt efter fakta, det vi ser i tv-rutan och det är en kvinna som ser fientlighet i allting och bär offerkofta plus som grädde på moset drygar sig med grimaser och hånleenden när andra pratar.

Jag baserar mina åsikter på det jag har sett och ingenting annat. Finns ingen i lag syd som gillade Nick förutom möjligtvis kommandoran Carolin.

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ja massor med extremfeminism från tre av deltagarna. Lillemor, Desiree och Victoria.

Ge konkreta exempel istället för att räkna upp namn.
2018-04-03, 11:28
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Va? Lagom osammanhängande text..

Ibland skriver du som att du satt hemma och svarade en vän på dennes fråga. Hör du röster månne?
Lagom osammanhängande kritik, jag hör min egen röst enbart vilket skiljer den ifrån mängden & det sammanhängande är temat att hälften av deltagarna har valt personliga saker för sin egen förströelses skull som i alla tider, hur vill du kommentera det? ifall du får vara den där vännen som sitter hemma med mig?. Sedan framhävde jag hårtemat på dom personliga sakerna & hårddrog det lite smått för att alla ska efterlikna Jim som inte så Oddball angrep med rätta.

Men Marie har också en pincett för att noppa ögonbryn då en VD måste inge respekt för att inte säga vara fruktad under löneförhandlingen. Personlig sak: Engångsrakhyvel på Nick..den ende som håller sig i skinnet med å överanvända sin sak fram tills det verkligen krisar (blondinhumor), alla ska va otillräckliga https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/gPRxpB/har-ar-deltagarna-i-robinson-2018
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-04-03 kl. 11:46.
2018-04-03, 12:06
Medlem
probe53s avatar
Om världen bestod av färre svaga individer, som ex.v Nick och Caroline, tänk vilken plats den skulle vara. Människor som enbart optimerar mot egen position i grupperingar, på andras bekostnad, är verkligen ingen bra ordning ur något som helst perspektiv.
2018-04-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Jag baserar mina åsikter på det jag har sett och ingenting annat. Finns ingen i lag syd som gillade Nick förutom möjligtvis kommandoran Carolin.

Hela attityden, resonemangen, kommentarerna och argumenteringen handlar om en genderkamp som inte är sund. Förstår inte vad för exempel jag skall ge, jag kan inte återge exakta meningar. Det är summan av deras argument och kritiserande som skriker osund feminsim. Den unga tjejen är urtypen för unga akademiker som är curlade och inte har erfarenhet från ett liv där man stöter på motgång och inte arbetat eller tagit del av vuxenlivet över huvud taget. Enda "inputen" är jämnåriga som också kämpar mot "vita män" och tror sig vara nedtryckta. Victoria är riktig haverist och säkert omöjlig att ha göra med som kollega. I hennes värld och ihop med likasinnade handlar livet om att ta hand om flyktingar, förslagsvis unga män, som de aldrig frågasätter oavsett värdegrund och uppförande. Men å andra sidan kan göra stor affär av vad infödda män säger och gör. Sedan har hon issues som förstås inte har att göra med genderkamp, så henne går störa sig på från flera aspekter.
Lillemor är identitetsresonerande ut i fingerspetsarna. Under fikarasterna på hennes arbete kan jag tänka mig att omgivningen får bita sig i tungan när de pratar eller skojar om allt möjligt som görs lättsamt i en grupp, för att inte väcka vrede hos henne. För att slippa höra på långa utläggningar om könsnormer och maktordning.
2018-04-03, 13:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför bara hennes min, Nick var ju inte omtyckt av mer än en person -- som har ungefär samma dåliga attityd som han själv.

Skulle han återvända så skulle Victoria ändå ha med sig att laget valde bort honom, plus att hon skulle ha med sig hur de pratade om honom efteråt.
Hennes position i laget har ändrats efter att dryga gaphalsen åkte ut, och det som ventilerats om honom kan kan inte förändra.

Hon ljög ju om att hela gruppen hade fryst ut henne fast det bara var Nick hon hade problem med. När Nick sen är borta kommer hon krypande tillbaka med svansen mellan benen. Hon är inte mer populär än hon var förut. Speciellt inte när det kommer fram att hon köpte immunitet för lagets grejer.
2018-04-03, 13:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader

Jo. DK. Och alla andra förutom Diarré föredrog Nick framför Vicky.
2018-04-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Sjukaste är ju att dom okejar att psykfallet ”flyttar hem”.
Psykfallet som själv anklagade hela gruppen att frysa ut henne...
Hade fan aldrig välkomnat henne tillbaka om jag var pascal eller nicoline t.ex efter att ha blivit kastad under kränkt-bussen på det sättet.

Fast de försöker ju bara gilla läget och göra det bästa av situationen. Av två dåliga alternativ så var att Victoria fick återvända det bättre. Då får de chansen att rekrytera henne inför kommande pakter mot Jim/Caroline t ex, samtidigt som de framstår i bättre dager jämfört med Caroline som satte sig på tvären och tjurade.
2018-04-03, 13:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon ljög ju om att hela gruppen hade fryst ut henne fast det bara var Nick hon hade problem med. När Nick sen är borta kommer hon krypande tillbaka med svansen mellan benen. Hon är inte mer populär än hon var förut. Speciellt inte när det kommer fram att hon köpte immunitet för lagets grejer.
Övriga gruppen påverkades av Nicks attityd mot Victoria. Vilket också var något som framkom i diskussionerna efter omröstningen -- han hade en negativ påverkan på gruppen som helhet.

Varför försvarar du ett inkompetent praktsvin som Nick? Det första gruppen gjorde när han försvann var att ta itu med hans misslyckade konstruktioner.
Senast redigerad av micro113 2018-04-03 kl. 14:04.
2018-04-03, 14:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Lagom osammanhängande kritik, jag hör min egen röst enbart vilket skiljer den ifrån mängden & det sammanhängande är temat att hälften av deltagarna har valt personliga saker för sin egen förströelses skull som i alla tider, hur vill du kommentera det? ifall du får vara den där vännen som sitter hemma med mig?. Sedan framhävde jag hårtemat på dom personliga sakerna & hårddrog det lite smått för att alla ska efterlikna Jim som inte så Oddball angrep med rätta.

Men Marie har också en pincett för att noppa ögonbryn då en VD måste inge respekt för att inte säga vara fruktad under löneförhandlingen. Personlig sak: Engångsrakhyvel på Nick..den ende som håller sig i skinnet med å överanvända sin sak fram tills det verkligen krisar (blondinhumor), alla ska va otillräckliga https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/gPRxpB/har-ar-deltagarna-i-robinson-2018
En pincett har å andra sidan andra användningsområden än att noppa ögonbryn.
2018-04-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Tråkigt att Nick åkte, bara han och Caroline som vågar säga exakt vad dom tycker. Typiskt svenskt att bli kränkt av raka åsikter.

Då har vi ett lag med cucks, veganer och feminister. Alla är kränkta offer som tar sig själva på för stort allvar.

Blir tråkiga avsnitt framöver.

Pascal har vädrat sina åsikter, skillnaden är att han gjort det på ett mindre ignorant sätt. Det som gör honom till en cuck är väl möjligtvis att släppa tävlingen till Nicoline. I övrigt har han tagit upp problem på ett hyggligt och lösningsorienterat sätt jämfört med Nick, Victoria och Carolin som verkar mer ego- och konfliktsugna.

Frågan är väl varför ingen har börjat störa sig på frånvaron av Nicolines karaktär? Inte mycket till personlighet där så långt.
2018-04-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Haha vilken jävla snygg fälla Victoria gillrade för Nick. Det är lustigt hur de allihop sitter och helt uppenbart hackar på henne och särskilt Nick sitter och säger en massa skit som uppenbarligen stämmer bättre på honom själv än på henne (även om mycket stämde på henne med). Jag kan förstå att de var irriterade på henne, men när anklagelsen var att de mobbat ut henne, något de nekar till, hur kan de inte observera att de sitter där och hackar i flock? Kan mycket väl vara så att Nick drog på sig de sista rösterna genom just det.

Sen det här med att de förlorar en så stark medlem genom detta. Men hur jävla stark är han egentligen? Visst han ser biffig ut. Men han har väl inte presterat över medel i någon tävling? Flera andra lagmedlemmar, Pascal, Dessi och senast Nicoline verkar prestera bättre. Och han är ju en gubbe. Visst säkerligen mycket starkare än de flesta i hans ålder, men undrar om inte åldern tar ut sin rätt ändå, tippar på att både Pascal, DK och Caroline är starkare på de flesta moment. Det här med att han är så jävla bra verkar mest vara snack som andra går på. Att han hoppade ner från stolpen tidigt betyder antingen att han är korkad, eller att han i själva verket inte orkade mycket längre och därför ville påstå att han avsiktligt la ner där...

Men mest korkad av alla är ju ändå Jim. Vafan? Om jag hade varit i hans skor hade jag gått till lag Nord. Han var ju helt omedveten om allt paktande som försiggått och borde ha dragit slutsatsen att han hängde jävligt löst. Dessutom röstade han på Caroline. Alltså gubben har ingen aning om vad som pågår öht.

Det återstår att se hur Victoria kommer sköta sig i det sociala samspelet med andra nu då hennes "problem" har försvunnit.

Håller med om Jim, men att Victoria inte tog chansen att byta lag förvånade lite grann också. Är väl hennes scoutbundsförvant i kombination med att hon var säker på att Nick skulle åka. Samtidigt lät hon ju rätt sugen i snacket med polisen...
2018-04-03, 14:30
Medlem
Det många här i tråden verkar ha missat är att Victoria intog en tjurig och outsider-hållning från absolut första sekunden. Istället för att ta plats och jobba för sin åsikt när de byggde hyddan (eller vad vi skall kalla deras bostad), satte hon sig vis sidan av. Även om Jim, Pascal och Nick var dominerande i byggandet fanns det ingen som hindrade henne från vara envis med att jobba för bättre organisation. Det märks tydligt att hon eftersträvar orättvisor så hon får visa på att det finns orättvisor. Sådant beteende är förkastligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in