Citat:
Ursprungligen postat av
Ringleader
Jag baserar mina åsikter på det jag har sett och ingenting annat. Finns ingen i lag syd som gillade Nick förutom möjligtvis kommandoran Carolin.
Ge konkreta exempel istället för att räkna upp namn.
Hela attityden, resonemangen, kommentarerna och argumenteringen handlar om en genderkamp som inte är sund. Förstår inte vad för exempel jag skall ge, jag kan inte återge exakta meningar. Det är summan av deras argument och kritiserande som skriker osund feminsim. Den unga tjejen är urtypen för unga akademiker som är curlade och inte har erfarenhet från ett liv där man stöter på motgång och inte arbetat eller tagit del av vuxenlivet över huvud taget. Enda "inputen" är jämnåriga som också kämpar mot "vita män" och tror sig vara nedtryckta. Victoria är riktig haverist och säkert omöjlig att ha göra med som kollega. I hennes värld och ihop med likasinnade handlar livet om att ta hand om flyktingar, förslagsvis unga män, som de aldrig frågasätter oavsett värdegrund och uppförande. Men å andra sidan kan göra stor affär av vad infödda män säger och gör. Sedan har hon issues som förstås inte har att göra med genderkamp, så henne går störa sig på från flera aspekter.
Lillemor är identitetsresonerande ut i fingerspetsarna. Under fikarasterna på hennes arbete kan jag tänka mig att omgivningen får bita sig i tungan när de pratar eller skojar om allt möjligt som görs lättsamt i en grupp, för att inte väcka vrede hos henne. För att slippa höra på långa utläggningar om könsnormer och maktordning.