Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-10, 16:06
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Har du ens sökt på "diarienummer" i tråden? Gör det.

Sitter aldrig med pc, därav frågan.
Citera
2020-02-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
+1
Nujens garvar läppen av sig för varje inlägg.
Då börjar vi om. Diarienummer eller personnummer tack.
Edit: är inte rädd för kurdmaffian förutom stanken.
Fast han garvar ju inte. Han tycker det är jättejobbigt och verkar ha någon som sitter redo att blixtsnabbt radera varenda inlägg som skrivs om detta på tex hans twitter eller instagram.

Sen tror nog inte jättemånga att de kommer torska för terrorfinansiering, däremot för allt annat de fuskar med - skenskrivning, svartbygge, svartjobb, illegal hotellverksamhet osv etc. Det är inga små summor det handlar om och att det vidriga lilla fanskapet är så extremt skenhelig gör det hela värre.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-02-10 kl. 16:20.
Citera
2020-02-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
Fam Nujens överklagande til LST har diarienumre.

Diarienummer 2680-2019
Ärenderubrik Överklagande av kommuns beslut om föreläggande, 2019-06-13, Dnr MBN 2019/1665, Gotland kommun

Diarienummer 2681-2019
Ärenderubrik Överklagande av kommuns beslut om föreläggande, 2019-06-11, Dnr MBN 2019/1681, Gotland kommun

Diariet bor her https://diarium.lansstyrelsen.se/Default.aspx

Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
Denne skrivelse er vist tilgået Regionens Diarium

MBN 2019/1696:27 Skrivelse
Registreringsdatum 2019-12-13

Diarium för Länsstyrelsen i Gotlands län har også fået 2 skrivelser.
Det gælder Diarienummer 2680-2019 og 2681-2019 om "Överklagande av kommuns beslut om föreläggande" i sagerne om skolen og Villa Zetterling.

Forventet tid i Länsstyrelsen: 3 måneder.
Nu er der gået 5 måneder.

Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Sitter aldrig med pc, därav frågan.

Hittade några i alla fall.

Det vore ju bra om klarhet gick att få i vad som har gjorts och då kan man fundera över varför inget hänt. Nujen har en hel del att förklara kring Gotland och byggena och var pengarna kommer ifrån.
Citera
2020-02-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag vidhåller min kritik. Att snacka om poliskälla och om "het potatis" för Säpo utan någon som helst backup är för mig inte intressant innan något intressant presenteras.
Min främsta kritik mot dina inlägg är just att du insinuerar att hela saken "är något mycket större" än skattebrott utan att på ngt vis belägga detta. Talk is cheap.
Att du dessutom påstår att mina inlägg är "påhopp" och gör dramatiska utspel bevisar ingenting utom svagheten i dina argument. Fortsätt gärna skriva. Men för guds skull acceptera att alla inte köper snack rakt av.

Talk is cheap.

Insinuationer om vad som ska hända och vad som görs får en del att tro att det handlar om stora grejer. Att det skulle ske islossning mitt i vinterkylan är inte troligt. Det hela kommer i stort sett sopas under mattan. Vi har inte den makt som vi skulle vilja.

Att en del vill inbilla oss att vi har makt är en annan sak.
Citera
2020-02-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konan-babaren
Är det bara jag som ser kopplingen mellan Säpo och humorbranschen, nämligen Hasse Brontén!
Kan det vara så att han inte alls har slutat som polis, utan har infiltrerat ståupp-Sverige för att hålla koll på Özz och Soran?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En kul teori. Extra kul då polisinfiltratören är roligare än de komiker han är satt att bevaka.

Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag hade tänkt att gårdagens inlägg av mig skulle bli mitt sista här på FB.

Polisens insatser hyllades efter terrordådet på Drottninggatan, kanske mycket beroende på att man lyckades gripa förövaren mindre än ett dygn efter dådet. Men vad hade polisen och SÄPO för del i själva gripandet? Egentligen ingen alls. En privatperson i en bil upptäckte en nerblodad man som betedde sig underligt i buskarna i Märsta och larmade därför polisen. En patrull bestående av de två relativt unga poliserna Emma och Alex bestämde sig för att åka ut på ett rutinuppdrag och omhändertog mannen. Hade polisen ens misstänkt att det kunde röra sig om förövaren på Drottninggatan, så hade hela nationella insatsstyrkan med helikopterstöd och tunga eldvapen först forslats till platsen.

Polisens utredning av terroristbrottet skedde vid sämsta tänkbara tidpunkt då den största omorganisationen någonsin av polisen höll på att genomföras. Brottsutredningen som följde efter gripandet blev också mycket omfattande med ett stort antal utredare från både polisen och säkerhetspolisen. Den fråga du och andra bör ställa är följande: Vad skedde rent utredningstekniskt när man väl upptäckt, att Akilov faktiskt mottagit ett stort penningbelopp från flera personer med efternamnet Nujen? Nöjde sig polisen med att förhöra Akilov själv om saken? Godtog polisen utan vidare Akilovs egen förklaring, att pengarna härrörde från svartarbete på familjens sommarhus på Gotland? Eller överlämnade man denna del av brottsutredningen helt och hållet till SÄPO? Jag påstår att den "heta potatisen" finns att söka just här - i relationen och/eller rivaliteten mellan olika beslutsfattare inom polismyndigheten respektive SÄPO.
Vi får inte vara så naiva som vi fortfarande tycks vara i vårt land, trots att både en statsminister och en utrikesminister har blivit brutalt mördade på öppen gata och trots att vi nu senast upplevt en massaker med många oskyldiga dödade och skadade på Drottninggatan. Det är inte bara bland fattiga asylsökande och deras ätteläggar i våra utanförskapsområden som terrorister rekryteras - kanske främst som jihadoffer eller kanonmat åt Islamiska staten. De som ekonomiskt finansierar terrorism i vårt land har både pengar och sympatier för någon viss terrororganisation.

Det här med terrorbrott tycker jag är väldigt intressant. Att man kan betala ut pengar svart till någon som begår terrordåd och inget händer. Är det så här svensk polis arbetar med de som finansierar terrorister är det mer än tragiskt.

Och att ingen media skriver om det hela är också tragiskt. Nujen får naturligtvis då ge genmäle och förklara sig men varför sopas det under mattan? För att Nujen känner många i media och politiker kan vara en del av det. Men det är också en undfallenhet som är vansinnig.
Citera
2020-02-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Det har varit många närmast desperata försök till desinformationtion i tråden idag.Vad har t ex hannes.mullers utvikningar i Gotlands Allehanda och Katerina Magasin att göra med dagens diarieförda nyhet? Och varför påstå att Skatteverket börjat utreda Özzen först på senaste tiden?

Den som skrivit den insändare jag fick uppläst för mig är till skillnad från herrar motvalls en tydligen mycket initierad person. Medianox son lämnade samtidigt in tre anmälningar mot Özzen (till Region Gotland, Polisen i Visby och Skatteverkets kontor i Stockholm). Alla tre myndigheter inledde kort därefter sina respektive utredningar. Varför ljuga om fakta som går att ta reda på med ett minimum av ansträngning?

Nu blir denna "toppnyhet" begriplig och fattbar.

Om jag förstår saken rätt har Medianox skrivit en insändare som refuserats och sedan har i stället skickat den till Region Gotland. Ett mycket kuriöst sätt att förmedla detta må jag säga.

Jag tror knappast det finns någon tidning som publicerar alster liknade de Medianox delgivit oss här i tråden och mig förvånar det inte att ingen tidning vill ha det han skriver om jag nu inte missuppfatat den här dunkelt berättade "toppnyheten".

Herregud Tingstäde - vilka totalt meningslösa "debatter" om formaliteter du sätter igång här i tråden Han med sitt "har förhörsprotokoll" och du nu idag med "toppnyhet". Har ni inget bättre för er?

Enne: Släng upp förhörsprotokollen.

Tingstäde: Släng upp Medianox (refuserade?) insändare.
Citera
2020-02-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Nu blir denna "toppnyhet" begriplig och fattbar.

Om jag förstår saken rätt har Medianox skrivit en insändare som refuserats och sedan har i stället skickat den till Region Gotland. Ett mycket kuriöst sätt att förmedla detta må jag säga.

Jag tror knappast det finns någon tidning som publicerar alster liknade de Medianox delgivit oss här i tråden och mig förvånar det inte att ingen tidning vill ha det han skriver om jag nu inte missuppfatat den här dunkelt berättade "toppnyheten".

Herregud Tingstäde - vilka totalt meningslösa "debatter" om formaliteter du sätter igång här i tråden Han med sitt "har förhörsprotokoll" och du nu idag med "toppnyhet". Har ni inget bättre för er?

Enne: Släng upp förhörsprotokollen.

Tingstäde: Släng upp Medianox (refuserade?) insändare.

Ska vi inte ta saker och ting i rätt ordning? Du kan väl börja med att lägga ut ditt lilla mail från arbetarnas högtidsdag som du nu tjatat om i vart och vartannat inlägg och som du skickade till MBN dagen därpå . Då får alla läsare i tråden möjlighet att själva bedöma värdet av dina skriverier till myndigheterna. För du har väl under de två år du nu uppehållit dig i den här tråden bara fått ihop två små mejl? Lägg också ut de foton som du bifogade och som du påstått att du hämtat från nättidningen helagotland.se. Då får alla se att de sett alla bilderna förut. Vi gotlänningar vet ju att några bilder från sockenmagasinet aldrig har varit publicerade i nättidningen och inte i några papperstidningar heller för den delen.

Och inte ska väl du av alla här i tråden kräva att något förundersökningsprotokoll ska läggas ut - du har ju med rent sjuklig frenesi påstått att signaturen enne ljuger när han säger att han har ett sådant. Du kan väl försöka hålla ihop dina ideer om saker och ting två-tre dagar i rad ändå.

Dagens diarieförda i "insändare" till lokalpressen ska du kanske ta del av innan du yttrar dig om den, eller hur? Av det jag hörde i bruset från de riktiga vågorna är detta det hittills starkaste dokument som någon gett ifrån sig i den här affären. Länsstyrelsens jurister tycks ha fått det extra knepigt, eftersom de ännu inte har vågat sig på att diarieföra dokumentet ifråga. Men det kommer de snart att tvingas göra, eftersom alla handlingar av betydelse för de slutliga besluten i ärendena måste diarieföra.

Ta en paus från tangenterna nu och titta på Alexandra och hennes "verkstad" i stället.
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-10 kl. 18:48.
Citera
2020-02-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ska vi inte ta saker och ting i rätt ordning? Du kan väl börja med att lägga ut ditt lilla mail från arbetarnas högtidsdag som du nu tjatat om i vart och vartannat inlägg och som du skickade till MBN dagen därpå . Då får alla läsare i tråden möjlighet att själva bedöma värdet av dina skriverier till myndigheterna. För du har väl under de två år du nu uppehållit dig i den här tråden bara fått ihop två små mejl? Lägg också ut de foton som du bifogade och som du påstått att du hämtat från nättidningen helagotland.se. Då får alla se att de sett alla bilderna förut. Vi gotlänningar vet ju att några bilder från sockenmagasinet aldrig har varit publicerade i nättidningen och inte i några papperstidningar heller för den delen.

Och inte ska väl du av alla här i tråden kräva att något förundersökningsprotokoll ska läggas ut - du har ju med rent sjuklig frenesi påstått att enne ljuger när han säger att han har ett sådant. Du kan väl försöka hålla ihop dina ideer om saker och ting två-tre dagar i rad ändå. Dagens diarieförda insändare till lokalpressen ska du kanske ta del av innan du yttrar dig om den, eller hur. Av det jag hörde i bruset från de riktiga vågorna är detta det hittills starkaste dokument som någon gett ifrån sig i den här affären. Ta en paus från tangenterna nu och titta på Alexandra och hennes "verkstad" i stället.

Publicera "toppnyheten" och börja i stället inte svamla om en massa annat.

Diarieförda insändare. Ska det föreställa en "toppnyhet". :-)
Citera
2020-02-10, 18:42
Medlem
Citat:

Och inte ska väl du av alla här i tråden kräva att något förundersökningsprotokoll ska läggas ut - du har ju med rent sjuklig frenesi påstått att enne ljuger när han säger att han har ett sådant. Du kan väl försöka hålla ihop dina ideer om saker och ting två-tre dagar i rad ändå. Dagens diarieförda insändare till lokalpressen ska du kanske ta del av innan du yttrar dig om den, eller hur.

Ni gotlänningar kan alltså tidningen utan och innan. Läser gotlänningar alltså annonserna så noga.

Att hannes önskar se ett förundersökningsprotokoll behöver ju inte du tappa fattningen för. Var och en lägger väl ut vad de vill i tråden. Men något förundersökningsprotokoll där hela utredningen finns, är ju naturligtvis inte släppt. Det vet ju du också.
Senast redigerad av temadag 2020-02-10 kl. 18:44.
Citera
2020-02-10, 18:52
Medlem
Som alla kan se börjar nu den ene efter den andre motvallskäringen i tråden att ta tillbaka sina dumheter, litet i taget visserligen. Men bra så. Fortsätt på den vägen. Tänk först, skriv sen - det är en mycket bra devis. Jag kan givetvis inte lägga ut vare sig det ena eller det andra i tråden eftersom jag befinner mig på en badort jag vet inte hur många hundra mil från Gotland. Men någon annan som vill GÖRA något kan kanske ändå hjälpa till med "insändaren" - den finns ju i vart fall tillgängilig i regionens diarium. Signaturen hannes.muller vill väl ändå inte bete sig precis som medianox, dvs bara "gissa" utifrån handlingars rubriker i diarier?
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-10 kl. 19:14.
Citera
2020-02-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Min granne håller som bäst på att uppskatta kostnaderna för det renoveringsarbete som utförts på familjen Nujens fyra byggnader. Under tiden kan väl berörda polisinspektörer som tidigare har haft hand om den finansiella utredningen i Akilovärendet, men undvikit att gå vidare med Nujens roll i detta, nu i efterhand begrunda följande obestridliga fakta:

En verkställande direktör för ett Teliabolag som dessutom har sin fru advokaten som juridiskt bollplank träffar Akilov (eller eventuellt någon annan av uzbekerna) i Tingstäde inte mindre än fyra gånger hösten 2015, frågar hur länge grabbarna har jobbat och överför sedan efter varje träff ett betydande belopp till Akilovs privata personkonto i Nordea.

En sådan VD borde väl bara av den anledningen bli omhändertagen eller åtminstone kontaktad av polisen? Och medlemmarna i Advokatsamfundets disciplinnämnd borde väl överväga att anmäla sig själva så att justitiekanslern ges anledning att rätta till tokigheterna?

Richard Damm är en figur som verkligen en anomali. Jobbar heltid och renoverar flera fastigheter samtidigt.

Att någon myndighet skulle bry sig är föga troligt. Att folk i tråden vill att vi skulle ha den makten förstår jag, men vi har den inte. Rättshaverism utspelar sig i tråden.
Citera
2020-02-10, 19:23
Medlem
Det finns ett spänningsförhållande mellan å ena sidan regionen och länet, å andra sidan mellan politikerna och tjänstemännen. Det är i det ganska infekterade fältet som en uppseglande korruptionsskandal kan komma att avgöra flera personers öde i den närmaste framtiden. Jag avstår från att ge fler kommentarer tills den diarieföra insändaren läggs upp av någon i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in