Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Nu blir denna "toppnyhet" begriplig och fattbar.
Om jag förstår saken rätt har Medianox skrivit en insändare som refuserats och sedan har i stället skickat den till Region Gotland. Ett mycket kuriöst sätt att förmedla detta må jag säga.
Jag tror knappast det finns någon tidning som publicerar alster liknade de Medianox delgivit oss här i tråden och mig förvånar det inte att ingen tidning vill ha det han skriver om jag nu inte missuppfatat den här dunkelt berättade "toppnyheten".
Herregud Tingstäde - vilka totalt meningslösa "debatter" om formaliteter du sätter igång här i tråden Han med sitt "har förhörsprotokoll" och du nu idag med "toppnyhet". Har ni inget bättre för er?
Enne: Släng upp förhörsprotokollen.
Tingstäde: Släng upp Medianox (refuserade?) insändare.
Ska vi inte ta saker och ting i rätt ordning? Du kan väl börja med att lägga ut ditt lilla mail från arbetarnas högtidsdag som du nu tjatat om i vart och vartannat inlägg och som du skickade till MBN dagen därpå . Då får alla läsare i tråden möjlighet att själva bedöma värdet av dina skriverier till myndigheterna. För du har väl under de två år du nu uppehållit dig i den här tråden bara fått ihop två små mejl? Lägg också ut de foton som du bifogade och som du påstått att du hämtat från nättidningen helagotland.se. Då får alla se att de sett alla bilderna förut. Vi gotlänningar vet ju att några bilder från sockenmagasinet aldrig har varit publicerade i nättidningen och inte i några papperstidningar heller för den delen.
Och inte ska väl du av alla här i tråden kräva att något förundersökningsprotokoll ska läggas ut - du har ju med rent sjuklig frenesi påstått att signaturen enne ljuger när han säger att han har ett sådant. Du kan väl försöka hålla ihop dina ideer om saker och ting två-tre dagar i rad ändå.
Dagens diarieförda i "insändare" till lokalpressen ska du kanske ta del av innan du yttrar dig om den, eller hur? Av det jag hörde i bruset från de riktiga vågorna är detta det hittills starkaste dokument som någon gett ifrån sig i den här affären. Länsstyrelsens jurister tycks ha fått det extra knepigt, eftersom de ännu inte har vågat sig på att diarieföra dokumentet ifråga. Men det kommer de snart att tvingas göra, eftersom alla handlingar av betydelse för de slutliga besluten i ärendena måste diarieföra.
Ta en paus från tangenterna nu och titta på Alexandra och hennes "verkstad" i stället.