Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Frågan du ställer är lika intressant som berättigad.

Man skulle väl, med en hänvisning till vad som skedde i Paris runt 1790, kunna beskriva den här tråden som ett tålmodigt [symboliskt!] uppbyggande av den maskin som Monsieur Guillotine hade uppfunnit och som kom att visa sig synnerligen effektiv -och folknöjeshöjande..

Med de bevis, bilder, inlagor och brev till myndigheter, samfund (särskilt ett särskilt sånt), o s v och som vi skickat in under det senaste året kan man säga att vi tillsammans nu har börjat hissa upp fallbilan i position för "åtgärd".
Om -säger: OM!- den symboliska fallbilan, genom påverkan kommer att stoppas på sin färd, då kan vi vara säkra på att många svenskars tilltro det det ofta omtalade samhällskontraktet, bums upphör.

Då har starka bromsande (=genomkorrupta) krafter tagit över svensk politik.
Då blir det till att på riktigt och helt öppet, göra Nujen-gate till en valfråga 2022!

Fast då gäller det att skapa en allmän kunskap och medvetenhet om fallet Nujen. Det räcker inte med att denna tråd är en långkörare på fb. Ska bilan falla hela vägen krävs tyvärr att OK media är med på tåget.
Citera
2019-07-10, 13:28
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Wow... Man tar sig för pannan. EXAKT så som det förutspåtts i tråden. De manipulerar och fuskar inför öppen ridå och de skäms inte det minsta. De anser sig, tyvärr på goda grunder, som oantastbara och fridlysta.

Hade en vanlig svensk kommit undan med den här fräckheten? Knappast!

Ifall berörda beslutsfattare går på den här lätta så kan jag säga att min redan hård naggade tilltro till svenska myndigheter kommer att sjunka till noll. Då är haveriet ett faktum. Özz med klan räknar naturligtvis med att de behandlas med silkesvantar och skrattande kommer att komma undan.

Får han rätt?

Han får rätt. Det blir saft och bulle, handhjärta och rymdkram. Özzen gråter ut i media hur rasistmyndigheten skatteverket trakasserat, ljugit och utpressat hela hans familj och tärt på privatlivet, ringt barn, spottat på nya bilen och mobbat.
Alla är dumma mot lilla Loran och skyldiga hen fett skadestånd samt ursäkter, alla måste sparken och lynchas.
Özz är en sjuk person. Alla kan se det.

Grovt skattebrott om det är 460k skattekronor år 2019 som inte betalats in.
Påföljd fängelse för vanliga medborgare.
Lägger man ihop svarta löner för bygget och inkomster av hotellverksamheten så kommer man kanske upp i 1,5 mille?
Vad vet jag.
Citera
2019-07-10, 13:37
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
När det gäller Militärförrådet så hävdar de att det inte är frågan om ändrad användning från bostad till kortidsuthyrning. Detta eftersom - <trumvirvel> :

pappa Nujen behöver toalet var tionde meter då han har IBS.
Detta kommer de att fixa läkarintyg på och komplettera med, en absurd åtgärd helt i deras stil.
Bostad? Vem tror de att de lurar.
Citera
2019-07-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Fast då gäller det att skapa en allmän kunskap och medvetenhet om fallet Nujen. Det räcker inte med att denna tråd är en långkörare på fb. Ska bilan falla hela vägen krävs tyvärr att OK media är med på tåget.
Jag vet.
Det är det där med MSM:s hittillsvarande totala ointresse för Nujen-Akilov-kopplingen som i grunden är djupt oroande.
SvD har ju dessutom med sin beramade försvarsartikel (dec 2018) hjälpt till med att aktivt lägga en våt filt över Özz-delen av den här skandalen!

Jag är inte rätt person att ge råd hur man skall få MSM-skutan till att svänga 180° när det gäller den här omfattande skattesvindeln och "Akilov-stödet" och plötsligt vilja börja gräva och rapportera.

Det får väl först tas i alternativmedia i så stor omfattning, så att mannen och kvinnan på gatan till slut tröttnar på MSM:s "skyddande av brottsling"-attityd, så att de säger upp sina prenumerationer, eller?

Om t ex en partiledare från, säg Sölvesborg, under valturnérandet sommaren 2022 plus i Almedalen samma år rakt ut berättar om hur starka vänster-/liberala krafter skyddar klanen Nujen och att detta skyddande tagit sig in i rättsväsendet -ja, då tror jag t o m DN och GP skulle börja vända på kappan.
Så vill jag tro.

Men med tanke på den ekande tystnad som råder, vågar jag inte riktigt hoppas på nånting.
Citera
2019-07-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Märklig tankefason, särskilt för en advokat, att "ålägga" säljare av fastigheter att sköta omregistreringar i fastighetsregistret, anmälningar till byggnadsnämnd.

Det funkar ju bra i media, då de kan säga att de missuppfattat gången i det hela. Då kan media inte skriva att de gjort det med vett och vilje, eftersom de enligt Nujens inte alls är fallet. Man ser väl hellre dum ut än kriminell.
Citera
2019-07-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg

Exakt. Som jag skrev ovan, att de hellre framstår som dumma än som kriminella. De vidtar mått och steg för att ordna tveksamheter så att media får svårt att visa sanningen.

I intervjun med Janne Josefsson så var ju grejen att Richard Damm var ansvarig. Özz Nujen hade inte med saken att göra trots att en byggnaden ägdes av ett av bolagen och Richard Damm ägde exakt noll av det hela.

Så syskonen Nujen äger fastigheter med hus på, och de har inget att göra med det som pågår i deras hus på sina fastigheter.

Och nu Mamoste skriver sig i en bostad. Och sen låtsas man inte förstå att man själv ska stå för förändringar man gör. Det intressanta här är ju dock att nu så verkar syskonen Nujen veta något om vad som görs och gjorts kring husen.

Om media ska ha en chans, så måste det finnas exakta datum när något gjorts och vad de sagt i media vid den tidpunkten och vad de sagt senare. För att kunna göra en granskning måste det hela byggas upp väldigt pedagogiskt. Kanske vi i tråden kan börja nysta ihop sådan fakta?
Citera
2019-07-10, 16:45
Medlem
Skrev ovan om att nysta. Vad tycker ni är den första händelsen för förloppet kring de här köpen och renoveringarna? För allt började väl innan Drottninggatan hände. Vad stod det i media kring den tiden kring köpen av fastigheterna. Köptes alla fyra på samma gång?

Och finns det möjligen något tidigare än köpen som ska vara före dessa? Hur såg asylsituationen ut då?
Citera
2019-07-10, 17:17
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Skrev ovan om att nysta. Vad tycker ni är den första händelsen för förloppet kring de här köpen och renoveringarna? För allt började väl innan Drottninggatan hände. Vad stod det i media kring den tiden kring köpen av fastigheterna. Köptes alla fyra på samma gång?

Och finns det möjligen något tidigare än köpen som ska vara före dessa? Hur såg asylsituationen ut då?

På vilket sätt kontaktade de Akilov, hade de hjälpt hans arbetsgivare med tips om personer i behov av svartjobb?
Hur såg asyladvokatens kontaktnät ut? Personliga alt ekonomiska relationer med beslutsfattare på migrationsverket?
Där kan man börja.
Någon måste sitta på information.
Citera
2019-07-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
På vilket sätt kontaktade de Akilov, hade de hjälpt hans arbetsgivare med tips om personer i behov av svartjobb?
Hur såg asyladvokatens kontaktnät ut? Personliga alt ekonomiska relationer med beslutsfattare på migrationsverket?
Där kan man börja.
Någon måste sitta på information.

Mycket bra frågor. De har ju pratat om att Akilov jobbat på någon byggfirma. Vilket är ologiskt om de betalat in pengar på A's konto. Om det skulle vara sant att det var en på en byggfirma, så måste ju betalningen handla om något annat. Vad i så fall?

Är det någon som vet namnet på någon byggfirma som de anlitat? Det ska ju enligt syskonen vara RD som är ansvarig för allt det. Vilket jag ju inte tror på alls.

Man kan tänka sig att asyladvokaten som peppat familjen att starta asylboende på Gotland. ÖN har beskrivit henne som familjens överhuvud och allt går genom henne. Hur ser hennes ekonomi ut?
Citera
2019-07-10, 17:38
Medlem
Om det finns svarta pengar, vad används de till?

Jag har funderat på utlandsresor, och det kändes kanske inte aktuellt när man tittar i media. Finns inget där som talar om många resor utomlands. Men de kan investera i fastigheter utomlands också?

De kanske försöker bygga upp en stor verksamhet kring att hyra ut lokaler. För mycket vill ha mer. Frågan är vilka länder som då skulle vara aktuella?

Kanske svävade ut lite här, men det känns lite som att Gotland inte är det enda de investerat i.
Citera
2019-07-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Nu drar många kopplingar till Özz Nujen men det som framgår i förundersökningen är att enbart hans syster gjort utbetalningar till Akilov. De byggde visserligen tillsammans men det är ju inte direkt otänkbart att systern var den som skötte kontakter med hantverkarna eftersom hon stod för alla utbildningar.

Så hur lockande det än är för vissa att göra kopplingen Özz Nujen - Akilov så är den ju rätt svag just nu. Den är på guilt by association-nivå.

Ska utbildningar vara utbetalningar?

Det finns någon anledning att ÖN i JJ intervjun aldrig sa att systern hade något "med det hela" att göra. Bara att han själv inte hade det, och att det var RD som hade allt ansvar.

Det finns någon eller NÅGRA anledningar att systern inte nämns här. Hon var och åt lunch med sin pappa men annars är det som om hon inte finns. Det tolkar jag som att hon har gjort saker som verkligen inte tål dagens ljus.

Vad är det med asyladvokaten? Jag tror verkligen att hon är capo da tutti capo här. Och det har ju Özz sagt också.

Det måste ju finnas mer eller mindre smarta sätt att tvätta pengar. Som advokat kanske man vet kryphål bättre?
Citera
2019-07-10, 21:25
Medlem
Knutgunnars avatar
Om jag fattat saken rätt går det lätt att belägga att Villa Z Byggts om och hyrts ut. För det krävs tillstånd om ändrad användning. Om nu användningen åter ändras från uthyrningsverksamhet till privatboende för en människa (med femtielva dass), kräver inte det tillstånd också?
Jag tycker de ska åka på 2X vite!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in