Citat:
Ursprungligen postat av
Bebbanburg
Fast då gäller det att skapa en allmän kunskap och medvetenhet om fallet Nujen. Det räcker inte med att denna tråd är en långkörare på fb. Ska bilan falla hela vägen krävs tyvärr att OK media är med på tåget.
Jag vet.
Det är det där med MSM:s hittillsvarande totala ointresse för Nujen-Akilov-kopplingen som i grunden är djupt oroande.
SvD har ju dessutom med sin beramade försvarsartikel (dec 2018) hjälpt till med att aktivt lägga en våt filt över Özz-delen av den här skandalen!
Jag är inte rätt person att ge råd hur man skall få MSM-skutan till att svänga 180° när det gäller den här omfattande skattesvindeln och "Akilov-stödet" och plötsligt
vilja börja gräva och rapportera.
Det får väl först tas i alternativmedia i så stor omfattning, så att mannen och kvinnan på gatan till slut tröttnar på MSM:s "skyddande av brottsling"-attityd, så att de säger upp sina prenumerationer, eller?
Om t ex en partiledare från, säg Sölvesborg, under valturnérandet sommaren 2022 plus i Almedalen samma år rakt ut berättar om hur starka vänster-/liberala krafter skyddar klanen Nujen och att detta skyddande tagit sig in i rättsväsendet -ja, då tror jag t o m DN och GP skulle börja vända på kappan.
Så vill jag tro.
Men med tanke på den ekande tystnad som råder, vågar jag inte riktigt hoppas på nånting.