Citat:
Jag instämmer i lovsången till alla som bidragit till tråden & ärendet.
Personligen ser jag detta fall som ett slags lackmustest på om samhällskontraktet är helt brutet eller inte.
Om Nujen's kommer undan med dessa uppenbara lagbrott så är det "game over" för min del avseende någon som helst lojalitet mot lagar, regler & avtal.
Personligen ser jag detta fall som ett slags lackmustest på om samhällskontraktet är helt brutet eller inte.
Om Nujen's kommer undan med dessa uppenbara lagbrott så är det "game over" för min del avseende någon som helst lojalitet mot lagar, regler & avtal.
Jag instämmer helhjärtat på båda punkterna:
Stort tack till medianox som drivit frågan och hållit tråden levande. Stor eloge.
Samt:
Ja, även för mig är det här ärendet helt avgörande för om jag ska betrakta samhällskontraktet som brutet eller inte. Händer ingenting i ärendet så är masken kastad för etablissemangets del. Politikerna, myndighetspersonerna och vår värdelösa journalistkår.
Då vet vi, det svenska folket, att vissa personer faktiskt behandlas helt annorlunda än "vanligt folk".
Då vet vi att lagöverträdelser som gett oss vanliga svenskar synnerligen dryga böter eller värre... det kommer Özz Njuren med klan hånskrattande undan med. Och alla, de inblandade politikerna, myndighetspersonerna och vår värdelösa journalistkår, är totalt ogenerade.
De gnider in den här bajstårtan i det svenska folkets ansikte och skrattar åt oss. "Ha ha haaa, vad kan ni göra bonnjävlar?? Ingenting! Ingenting!!! Ha ha ha!"
Det känns säkerligen skönt för stunden att som politiker, myndighetsperson och värdelös journalist bara rycka på axlarna och skratta. "Där fick ni se vilka som bestämmer, rasistjävlar. Ha ha ha!"
Att detta en dag kommer att komma tillbaka och bita dem i röven verkar inte bekymra dem det minsta.
Kanske har de rätt. Förmodligen.
Men jag skulle inte vilja vara i deras kläder ifall de för en gångs skull råkar ha fel.