Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Men tänk då på att 2x10 000 kr av dessa troligen avser material och att den resterande summan eventuellt kan ha fördelats på två personer.
Varför skulle t.ex. Mamoste’s betalning på 10.000 utgöra ersättning för material, den runda summan tyder väl snarare på att det handlar om en gåva? Vad tyder på att Akilov delat med sig av pengarna och i så fall med vem?
F.ö. tycker jag att det är positivt att trådens tidigare innehåll lyfts fram till granskning även om det kan vara svårt att hänga med i svängarna när tråden fylls med pajkastning.
Senast redigerad av Externalist 2020-02-10 kl. 14:01.
Citera
2020-02-10, 14:30
Medlem
Jag var fortfarande under mitt parasoll när jag fick insändaren uppläst för mig. Nu är jag på mitt rum och har lättare att se vad jag skriver på mobilen.

Insändaren består av en rätt initierad beskrivning av Özzens och hans systers olovliga byggnadsverksamhet på Gotland. Efter beskrivningen av bygglovsärendenas hantering av regionen och länsstyrelsen avslutas den med ett antal frågor till Eva Ahlin. Mitt intryck av uppläsningen i mobilen (jag hörde tyvärr inte allt) var att den rätt mycket handlade om just korruption. Jag är ledsen, mer kan jag inte förmedla.
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-10 kl. 14:51.
Citera
2020-02-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Jag var fortfarande under mitt parasoll när jag fick insändaren uppläst för mig. Nu är jag på mitt rum och har lättare att se vad jag skriver på mobilen.

Insändaren består av en rätt initierad beskrivning av Özzens och hans systers olovliga byggnadsverksamhet på Gotland. Efter beskrivningen av bygglovsärendenas hantering av regionen och länsstyrelsen avslutas den med ett antal frågor till Eva Ahlin. Mitt intryck av uppläsningen i mobilen (jag hörde tyvärr inte allt) var att den rätt mycket handlade om just korruption. Jag är ledsen, mer kan jag inte förmedla.

Den ucensurerede insändare findes her https://katerinamagasin.se/gotlandsbor-upprorda-att-svartjobben-pa-ozz-nujens-familjs-fastigheter-fortsatter-vi-ar-flera-som-an malt-det-olovliga-byggandet-tingstade/
Den publiserede kan ses i tråden (FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

Er der ingen kommentarer fra regionens politikere eller jurister?
Citera
2020-02-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sounion
Kan det här inlägget, i en annan tråd, ge en förklaring?

" ...I mitt tjejgäng har vi en tjej som Özz Nujjen tafsade på förra sommaren. När hon polisanmälde honom, så fick hon den Kurdiska maffian på sig. Hon tvingades dra tillbaka sin polisanmälan..."

https://www.flashback.org/sp65872863"][

Journalister kanske vet att ÖN har beskydd och aktar sig för att skriva ofördelaktigt om honom?

Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Det räcker nog om jag säger att detta är en huvudanledning till att jag uppträder här på FB. Det är också skälet till att jag och min son för ovanlighetens skull är anonyma skribenter och anmälare.

Citat:
Ursprungligen postat av Sounion
Då nöjer jag mig med att säga varmt tack för det ni båda gör för att rättvisan förhoppningsvis ska ha sin gång, förr eller senare.

Undrar vad medianox menar med att detta är en huvudanledning.

Att medianox tidigare skrivit om att orsaken att hen och hens son är anonyma är för kurdiska maffian. Det är väl därför rätt lätt att förstå att uppgifterna som hen uppgett om sig själv inte stämmer. Men som sagt, det kan ju vara egalt. Men det är något lurt. Det kan jag lugnt konstatera. Andra har ju samma känsla så jag är inte ensam.

Nujens förmåga som kurdisk maffia kan sträcka sig utöver att vara våldsamma, de kan också skriva på nätet. Inte för att jag tror på någon kurdisk maffia som är våldsamma. Men däremot på att de finns på nätet och jobbar för att sänka denna fråga. Och de är nog skickliga. Manipulerar riktigt bra.
Citera
2020-02-10, 15:23
Medlem
FruStormuftis avatar
Vad är det för diarinenummer på alla ärenden som nämns här?
Det ska finnas ärenden hos skattemyndigheten, polisen och kommunen.
Någon som vet ärendenummer eller sökbara personnummer kan skicka pm.
Citera
2020-02-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
Den ucensurerede insändare findes her https://katerinamagasin.se/gotlandsbor-upprorda-att-svartjobben-pa-ozz-nujens-familjs-fastigheter-fortsatter-vi-ar-flera-som-an malt-det-olovliga-byggandet-tingstade/
Den publiserede kan ses i tråden (FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

Er der ingen kommentarer fra regionens politikere eller jurister?

Mycket bra artikel av Katerina. Önskar hon skriver mer och följer upp då hon är duktig.

Men det här var i december och inget har väl hänt sen dess. Det är ett hårt lock på.
Citera
2020-02-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Läst i tråden och från början var medianox positiv till dig. Väldigt uppmuntrande. Tills du började göra saker. Och sen fortsatte denna att gräla och gnälla för att få fokus från Nujen till dig i stället. Och detsamma gäller mig nu vad gäller Tingstade och mig. Att flytta fokus till andra användare verkar effektivt.

Vore ju bättre om det handlade om Nujen. Att nysta upp det hela bakifrån är bara dumt då tiden går.

Det är dumt för att tiden går och preskriptionstiden går ut.
Vad exakt är det du tycker man ska göra som medianox inte gör och varför gör du inte det själv?
Citera
2020-02-10, 15:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Mycket bra artikel av Katerina. Önskar hon skriver mer och följer upp då hon är duktig.

Men det här var i december och inget har väl hänt sen dess. Det är ett hårt lock på.

Svårt att få ut dokument utan personnummer eller diarienummer när man frågar.
Citera
2020-02-10, 15:48
Medlem
Det har varit många närmast desperata försök till desinformationtion i tråden idag.Vad har t ex hannes.mullers utvikningar i Gotlands Allehanda och Katerina Magasin att göra med dagens diarieförda nyhet? Och varför påstå att Skatteverket börjat utreda Özzen först på senaste tiden?

Den som skrivit den insändare jag fick uppläst för mig är till skillnad från herrar motvalls en tydligen mycket initierad person. Medianox son lämnade samtidigt in tre anmälningar mot Özzen (till Region Gotland, Polisen i Visby och Skatteverkets kontor i Stockholm). Alla tre myndigheter inledde kort därefter sina respektive utredningar. Varför ljuga om fakta som går att ta reda på med ett minimum av ansträngning?
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-10 kl. 16:01.
Citera
2020-02-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Svårt att få ut dokument utan personnummer eller diarienummer när man frågar.

Undrar vad det beror på.

Det är en så stor sörja och jag tror inte att Nujens kommer att bli fälld för något allvarligt. Kanske en klapp på handen.

Att så många i tråden tror att det är något gång är ganska lustigt. De subliminala budskapet har verkligen fungerat. medianox har så många gånger sagt att det är bäst att låta allt ske utan kontakter med myndigheter och media. Och sen skrivit så många gånger att hans son har gjort det ena och det andra och även han själv. Så att man kan inbilla sig att något händer.

Nujens svartbygg kan ge någon slags anmärkning. Men det kommer inte att leda till någon utredning av skatteverket eller om terrorbrott. Tror Nujens kan känna sig riktigt lugna.
Citera
2020-02-10, 15:54
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Undrar vad det beror på.

Det är en så stor sörja och jag tror inte att Nujens kommer att bli fälld för något allvarligt. Kanske en klapp på handen.

Att så många i tråden tror att det är något gång är ganska lustigt. De subliminala budskapet har verkligen fungerat. medianox har så många gånger sagt att det är bäst att låta allt ske utan kontakter med myndigheter och media. Och sen skrivit så många gånger att hans son har gjort det ena och det andra och även han själv. Så att man kan inbilla sig att något händer.

Nujens svartbygg kan ge någon slags anmärkning. Men det kommer inte att leda till någon utredning av skatteverket eller om terrorbrott. Tror Nujens kan känna sig riktigt lugna.

+1
Nujens garvar läppen av sig för varje inlägg.
Då börjar vi om. Diarienummer eller personnummer tack.
Edit: är inte rädd för kurdmaffian förutom stanken.
Senast redigerad av FruStormufti 2020-02-10 kl. 15:56. Anledning: Tillägger
Citera
2020-02-10, 15:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Vad är det för diarinenummer på alla ärenden som nämns här?
Det ska finnas ärenden hos skattemyndigheten, polisen och kommunen.
Någon som vet ärendenummer eller sökbara personnummer kan skicka pm.
Har du ens sökt på "diarienummer" i tråden? Gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in