Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 10:05
Medlem
Min granne håller som bäst på att uppskatta kostnaderna för det renoveringsarbete som utförts på familjen Nujens fyra byggnader. Under tiden kan väl berörda polisinspektörer som tidigare har haft hand om den finansiella utredningen i Akilovärendet, men undvikit att gå vidare med Nujens roll i detta, nu i efterhand begrunda följande obestridliga fakta:

En verkställande direktör för ett Teliabolag som dessutom har sin fru advokaten som juridiskt bollplank träffar Akilov (eller eventuellt någon annan av uzbekerna) i Tingstäde inte mindre än fyra gånger hösten 2015, frågar hur länge grabbarna har jobbat och överför sedan efter varje träff ett betydande belopp till Akilovs privata personkonto i Nordea.

En sådan VD borde väl bara av den anledningen bli omhändertagen eller åtminstone kontaktad av polisen? Och medlemmarna i Advokatsamfundets disciplinnämnd borde väl överväga att anmäla sig själva så att justitiekanslern ges anledning att rätta till tokigheterna?
Senast redigerad av medianox 2018-07-24 kl. 10:07.
Citera
2018-07-24, 10:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Min granne håller som bäst på att uppskatta kostnaderna för det renoveringsarbete som utförts på familjen Nujens fyra byggnader. Under tiden kan väl berörda polisinspektörer som tidigare har haft hand om den finansiella utredningen i Akilovärendet, men undvikit att gå vidare med Nujens roll i detta, nu i efterhand begrunda följande obestridliga fakta:

En verkställande direktör för ett Teliabolag som dessutom har sin fru advokaten som juridiskt bollplank träffar Akilov (eller eventuellt någon annan av uzbekerna) i Tingstäde inte mindre än fyra gånger hösten 2015, frågar hur länge grabbarna har jobbat och överför sedan efter varje träff ett betydande belopp till Akilovs privata personkonto i Nordea.

En sådan VD borde väl bara av den anledningen bli omhändertagen eller åtminstone kontaktad av polisen? Och medlemmarna i Advokatsamfundets disciplinnämnd borde väl överväga att anmäla sig själva så att justitiekanslern ges anledning att rätta till tokigheterna?
Det tillträder en ny Justitiekansler den 1:e september, Mari Heidenborg. Vi får hoppas att hon tar Advokatsamfundet i örat avseende denna skandal.

Mari Heidenborg kommer från att vara justitieråd i Högsta domstolen så det känns som om hon borde ha tyngden att våga stå upp mot Advokatsamfundet.
Citera
2018-07-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Jag tänkte på det här med asbestsanering som det talats om. Asbest är ju inte giftigt och så länge det sitter kvar och inte kan damma är det inte farligt. Man ser ju eternitklädda kåkar här och var fortfarande (eternitplattorna kallas då fattiglappar i folkmun). Nu vet jag inte hur bestämmelserna ser ut för interiör användning men är det inte så att det kan sitta kvar om det är inbyggt, under panel eller tapeter t. ex. och inte riskerar att avge material?

Precis så tror jag också det är. Om nu en byggnad har väggar invändigt klädda med eternit så vet jag dock inte vilka regler som gäller.

Skall man riva bort eternit så tror jag att en massa regler gäller, kanske även certifiering av företag som åtar sig det och sedan för deponering av rivningsmaterialet.

(Den här rivningen av ett eternittak i mitt samhälle på Gotland gjordes av "polacker" och orsakade ett stort asbestmoln med grått dammskick på gata och omgivning. Detta borstades ihop med piasavakvastar men rengöringen av balkonger tex tror jag hyresgäster fick stå för själva. Tror aldrig Miljö&Hälsa på Gotland lade sig i det trots påringning från mig.)

Tror även att högtryckstvättning eller stålborstning av plåttak som varit målade med blymönja är omgivna med en massa regler och att det därför är mycket dyrt att anlita vanliga företag. Plåttaken på huvudbyggnaderna är ju ommålade av Nujens men jag vet inget om vilka färger som tidigare använts. Blymönja var dock en mycket vanlig färg tidigare eftersom den är mycket bra som rostskydd. Någon plåtslagare eller målare här som läser och känner till regler kring detta nuförtiden?
Citera
2018-07-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det tillträder en ny Justitiekansler den 1:e september, Mari Heidenborg. Vi får hoppas att hon tar Advokatsamfundet i örat avseende denna skandal.

Mari Heidenborg kommer från att vara justitieråd i Högsta domstolen så det känns som om hon borde ha tyngden att våga stå upp mot Advokatsamfundet.

Det skulle räcka med att bara en av nämndens medlemmar anmälde ärendet till JK. Jag kan inte drömma om att nämndens ledamöter varit helt eniga i sitt beslut.Två av er i nämnden har jag haft som elever och ni har säkert redan listat ut vem jag är. Visa därför litet civilkurage och kontakta JK omgående!
Citera
2018-07-24, 11:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Skall man riva bort eternit så tror jag att en massa regler gäller, kanske även certifiering av företag som åtar sig det och sedan för deponering av rivningsmaterialet.
Hela huset skall tältas in & de som utför arbetet har heltäckande skyddskläder & helmask.

https://www.av.se/globalassets/filer/produktion-industri-och-logistik/asbest-rivning-utomhus.pdf
Citera
2018-07-24, 12:54
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Fått PM om att klanen nu samlas i Tingstäde:

Citat:
Mamoste med fru, Rickard och Debbie befinner sig i Tingstäde nu, tillsammans med en del ungar.

Kan vi gissa att de kommer att hålla "krigsråd" och utarbeta planer för hur de ska bemöta de fakta som bubblar upp i tråden? Att de snabbt som ögat gick in och ändrade (till ingen nytta eftersom sidorna nu är sparade!) uppgifterna på uthyrningen bevisar ju att de ytterst noggrant följer den här tråden.

De är oroliga nu.

Vad mer kommer att avslöjas om dessa ohederliga och parasiterande människor?

Någon som vet om kurd-clownen själv är i Tingstäde? Hycklaren, skattesmitaren och terroristfinansiären. Antagligen sitter han där och trycker nu.

Gissar att det blir en hel del långa nätter med klanmöten och planeringar för att skademinimera inför framtiden. Antagligen dras det i många tåtar just nu. Gamla kontakter på Gotland rings upp och blir påminda om gentjänster som utlovats.

Fy fan vad jag kan bli melankolisk över det faktum att vi inte har en enda (utöver Janne J, heder till dig!) jävla riktig journalist i det här landet. Här har vi ett helt oskördat fält av godsaker att gräva fram, med inte ljud. Inte ett pip från en enda av våra totalt värdelösa s.k "journalister". Svensk gammelmedia är bortom all räddning. Sådana som Özz är helt trygg i detta. Han vet att han är helt fredad från granskande journalistik. Och han har rätt.

Det var därför han gick full retard hos JJ på UG. Han trodde helt enkelt inte att det kunde hända honom. I och princip hade han ju rätt. Han hade bara "oturen" att råka ut för Sveriges enda riktiga journalist. Synd där Özz!

Men var är alla andra journalistjävlar? Ja, inte gräver de i klanen Özz oegentligheten i alla fall. Det får vi här på Flashback göra. Det är deprimerande illa.
Citera
2018-07-24, 13:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Vad jag har sett så har Özz ingen bokat förrän i slutet på nästa vecka. Så han är säkert med på Gotland & svettas med de övriga.
Citera
2018-07-24, 15:36
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Jag laddade upp sidorna med Debbie som ägare i pdf format, så dom finns kvar för framtida behov.

https://minfil.com/mdc33affb9/Beautiful_building_from_1824._Close_to_swim..._-_HomeAway.pdf

https://minfil.com/n8c23ef2bf/Family_friendly_house_close_to_the_swimming..._-_HomeAway.pdf
Bra jobbat!
Citera
2018-07-24, 15:49
Medlem
Mingeldraken (= Irmeli Krans), annonserar ut militärförrådet ("Villa Zetterling") på sin Facebooksida. Den festlokal med scen som nämns är Gazeliigården, dvs Özz teater.

Citat:
Mingeldraken
21 juli kl. 12:21 ·
Mingeldraken tipsar:
Funderar ni på att fira semestern ihop med flera familjer eller är ni ett större sällskap är ni välkomna att hyra ett paradis på Gotland!
Villa Zetterling har flera allrum, kök och 8 sovrum, varav 6 med eget badrum/wc och det finns flera disk- och tvättmaskiner samt torktumlare.
För er som går i bröllopstankar eller önskar ett större firande har vi även tillgång till en festlokal ( för 110 personer) med scen i ett 1800-tals hus i en vacker miljö vid sjön och kyrkan.

https://www.homeaway.co.uk/p8812292

HOMEAWAY.CO.UK
HomeAway.co.uk. UK's No. 1 for self catering villas, apartments & cottage holidays in Spain, Portugal, France, Florida, Italy & worldwide.
HomeAway.co.uk, the home of Holiday-Rentals®, is part of the HomeAway family. As the world leader in holiday rentals, we offer the largest selection of properties for any travel occasion and every budget. We’re committed to helping families and friends find the perfect holiday rental to create un...
Citera
2018-07-24, 16:48
Medlem
Det är poliser som Irmeli Krans, advokater som Claes Borgström, justitiekanslerer och domare som Göran Lambertz och justitieministrar som Thomas Bodström som gör att vi till åren komna jurister vrider våra händer, ja till och med gråter! Varför inte bjuda in allihop till Villa Zetterling för att diskutera hur man skall gå tillväga för att klara Nujens ur knipan (det blir svårt, för att inte säga omöjligt).
Senast redigerad av medianox 2018-07-24 kl. 16:56.
Citera
2018-07-24, 18:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Tror även att högtryckstvättning eller stålborstning av plåttak som varit målade med blymönja är omgivna med en massa regler och att det därför är mycket dyrt att anlita vanliga företag. Plåttaken på huvudbyggnaderna är ju ommålade av Nujens men jag vet inget om vilka färger som tidigare använts. Blymönja var dock en mycket vanlig färg tidigare eftersom den är mycket bra som rostskydd. Någon plåtslagare eller målare här som läser och känner till regler kring detta nuförtiden?
Jag vet inte vilka bestämmelserna är men jag vet att man tar blymönjan tillräckligt allvarligt för att åtminstone i vissa fall våtblästra bort den med insamling av den begagnade blästersanden.

Vi har bara sett tre utgiftsposter, det vore mycket intressant att se fullständiga kontoutdrag från de inblandade personerna. Jag skulle inte bli förvånad om det enkelt gick att rulla upp hela affären den vägen. Naturligtvis har någon redan kollat.

De kan redigera sina annonser i försök att flytta ansvaret från den ena till den andra, men de kan inte radera ut sin transaktionshistorik. Fin bonus också att Özz och syster advokaten ger olika, sinsemellan oförenliga förklaringar, som påpekades ovan.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-07-24 kl. 18:15.
Citera
2018-07-24, 18:29
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Mingeldraken (= Irmeli Krans), annonserar ut militärförrådet ("Villa Zetterling") på sin Facebooksida. Den festlokal med scen som nämns är Gazeliigården, dvs Özz teater.
Rätt tillfälle att göra reklam för sektfränderna, som kommer att be henne ta bort det så fort de läser ditt inlägg.

"Villa Zetterling"! Byggnaden har ingen som helst civil historia och det vill man släta över.

Mingeldraken Irmeli Krans är ju förresten också väninna till välkända Anna Ardin, som är gotländska. Ardin kanske också är en återkommande gäst i huset. Apropå sekt.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-07-24 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in