Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyggBiff
Med tanke på din aktivitet i tråden, från tidiga mornar till sena kvällar och även långt in på nätterna, så antar jag att hälften av trådens skribenter sponsrar ditt arbetslösa liv. Har du ens tid att sova?
Det där var en intressant postning.
Du tycks inte ha följt mig alltför noggrant, för då hade du kunnat förstå att jag reser och att det påverkar tidszoner att resa i öst-väst-östlig riktning.
Jag har också markerat att jag har ekonomi, så några allmosor är jag inte beroende av.
Räcker ovanstående som redogörelse, för om inte kan du skicka mig PM och du kommer att få rappa svar.

OnT: Det är många i tråden som lägger ner tid och helt oavlönat arbete för att försöka gräva fram sanningen om rasisten Özz Nujen och hans familjs samröre med massmördaren Akilov. Ditt inlägg tyder på att du stör dig på det arbete som denna tråd visar på.

Skulle du helst vilja att vi slutade?
Senast redigerad av Carinah78 2018-07-13 kl. 23:35.
Citera
2018-07-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Förutsatt att det är bygglivskrav så krävs bygglov även på byggnader utanför detaljplan. Mig veterligen så är byggnaderna avsedda för annan verksamhet än boende så bara den justeringen kräver ju bygglov. Det var väl här "teaterscenen" kom in dvs man fortsätter bedriva någon form av verksamhet, även fast Nujens nu sover över i lokalerna. "Näringsverksamhet och lokal med övernattningsmöjligheter". Även detta då mygel då huvudanledningen är boende och inte teaterverksamhet.

Summerar..

1.) Icke inbetalade skattemedel vid lägenhetsförsäljning, miljonbetalnibg och 100-tals kr i böter.
2.) Inhyrd svart arbetskraft vid mastodont renovering om 600kvm, bla Akilov. Reportage med JJ blir årets mest uppseendeväckande.
3.) Försök att förvränga lokalerna /bostädernas egentliga syfte boende, ej teaterscen. Ytorna fortsätter renoveras nu med vit arbetskraft för att som jag tolkar det täcka det som utförts svart.

..Man ser att sätter att bedriva dessa affärer finns en röd tråd och den är inte ärlig. Får den direkta känslan av att det finns ytterligare affärer att leta efter, Debbie's, Rickard Damm VD Telia, eller andra familjemedlemmar.

Visst är detta underligt att de inte åtalas. Men är inte mycket av det som pågår i detta land underligt?

Det handlar om begrepp som rättssäkerhet, och likhet inför lagen, som lyser med sin frånvaro. Klanen Nujen kommer undan rättsliga påföljder, för värre brott än brott som andra medborgare får betala dyrt för.

Vi vet att det betalats ut pengar till mördaren och terroristen Akilov. Detta har skett från advokat, och av folk som borde vara samhällets stöttepelare. Vi vet att det fuskats med skatter och avgifter, och inget händer. Varför kommer den debila advokaten Debbie undan det faktum att pengar gått från hennes konto till terroristen Avilovs konto, i belysning av de lagar hon brutit?

Det spelar ingen roll, vad hon visste om Akilov som person. Det är ju därför vi har en penningtvättslag. Just för att förhindra penningtransaktioner som gynnar terrorism.

Vi vet alla, att folk åker dit så det smäller för mindre, och därför blir det vidrigt att se hur denna klan kommer undan med olika brott, också i belysning av hur de berikat sig på asylgeschäftet. Från asylärenden till flyktingboenden är deras näring. Det värsta är girigheten beträffande förbättringsarbeten på privata bostäder med terroristen Akilov på svartlönelistan.
Citera
2018-07-14, 01:48
Medlem
konan-babarens avatar
Är det bara jag som ser kopplingen mellan Säpo och humorbranschen, nämligen Hasse Brontén!
Kan det vara så att han inte alls har slutat som polis, utan har infiltrerat ståupp-Sverige för att hålla koll på Özz och Soran?
Citera
2018-07-14, 08:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konan-babaren
Är det bara jag som ser kopplingen mellan Säpo och humorbranschen, nämligen Hasse Brontén!
Kan det vara så att han inte alls har slutat som polis, utan har infiltrerat ståupp-Sverige för att hålla koll på Özz och Soran?
En kul teori. Extra kul då polisinfiltratören är roligare än de komiker han är satt att bevaka.
Citera
2018-07-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag vidhåller min kritik. Att snacka om poliskälla och om "het potatis" för Säpo utan någon som helst backup är för mig inte intressant innan något intressant presenteras.
Min främsta kritik mot dina inlägg är just att du insinuerar att hela saken "är något mycket större" än skattebrott utan att på ngt vis belägga detta. Talk is cheap.
Att du dessutom påstår att mina inlägg är "påhopp" och gör dramatiska utspel bevisar ingenting utom svagheten i dina argument. Fortsätt gärna skriva. Men för guds skull acceptera att alla inte köper snack rakt av.

Jag hade tänkt att gårdagens inlägg av mig skulle bli mitt sista här på FB. Jag har ju i princip redan framfört allt jag från början hade för avsikt att säga i affären Nujen/Akilov. Att jag gjort det i form av trettio inägg här på FB istället för en under-strecket-artikel i SvD, beror helt enkelt på att jag är för gammal för att orka med uppståndelsen som skulle följa med en publicering. Dessutom vill jag för min familjs skull fortsätta att vara anonym. Jag skall i ett sista försök på ett pedagogiskt sätt förklara varför denna affär inte som många tycks tro bara handlar om ett skattebrott bland tusentals andra.

Polisens insatser hyllades efter terrordådet på Drottninggatan, kanske mycket beroende på att man lyckades gripa förövaren mindre än ett dygn efter dådet. Men vad hade polisen och SÄPO för del i själva gripandet? Egentligen ingen alls. En privatperson i en bil upptäckte en nerblodad man som betedde sig underligt i buskarna i Märsta och larmade därför polisen. En patrull bestående av de två relativt unga poliserna Emma och Alex bestämde sig för att åka ut på ett rutinuppdrag och omhändertog mannen. Hade polisen ens misstänkt att det kunde röra sig om förövaren på Drottninggatan, så hade hela nationella insatsstyrkan med helikopterstöd och tunga eldvapen först forslats till platsen.

Polisens utredning av terroristbrottet skedde vid sämsta tänkbara tidpunkt då den största omorganisationen någonsin av polisen höll på att genomföras. Brottsutredningen som följde efter gripandet blev också mycket omfattande med ett stort antal utredare från både polisen och säkerhetspolisen. Den fråga du och andra bör ställa är följande: Vad skedde rent utredningstekniskt när man väl upptäckt, att Akilov faktiskt mottagit ett stort penningbelopp från flera personer med efternamnet Nujen? Nöjde sig polisen med att förhöra Akilov själv om saken? Godtog polisen utan vidare Akilovs egen förklaring, att pengarna härrörde från svartarbete på familjens sommarhus på Gotland? Eller överlämnade man denna del av brottsutredningen helt och hållet till SÄPO? Jag påstår att den "heta potatisen" finns att söka just här - i relationen och/eller rivaliteten mellan olika beslutsfattare inom polismyndigheten respektive SÄPO.

I alla länder med en alert och fungerande säkerhetspolis skulle upptäckten av penningtransaktioner mellan en till Sverige från Turkiet inflyttad kurdisk familj med uttalade PKK-sympatier och en islamistisk terrorist från Uzbekistan, som just dödat och skadat ett stort antal människor i ett internationellt uppmärksammat terrordåd, leda till en våg av anhållanden och förhör av alla som kunde misstänkas ha del i eller ekonomiskt stödja terroristens verksamhet. Man skulle också kontrollera allas bankkonton flera år tillbaka i tiden. Men inte i Sverige? Varför?

I Frankrike och Belgien anhöll och förhörde polisen hundratals misstänkta personer i samband med terrordåden där. Och i ett EU-land som Ungern gör lagstiftningen till och med en välkänd finansman och filantrop som George Soros till en misstänkt terrorist. Enligt min uppfattning är det polisiärt och utredningstekniskt en skandal, att (om?) inte medlemmar av familjen Nujen blivit förhörda om orsaken till varför de fört över drygt 85 000 kronor till terroristen Akilov. Det spelar ingen roll om det har varit polismyndighetens eller SÄPO:s uppgift att utreda saken. Det spelar inte heller någon roll om de efter förhör och utredning skulle visa sig vara helt ointressanta för den vidare brottsutredningen. Och enligt min uppfattning är det en ännu större praktskandal om det till slut kommer fram, att underlåtenheten att förhöra medlemmarna av familjen Nujen beror på påtryckningar från politiska makthavare som t ex fått insyn i brottsutredningen via SÄPO:s politiska råd.

Vi får inte vara så naiva som vi fortfarande tycks vara i vårt land, trots att både en statsminister och en utrikesminister har blivit brutalt mördade på öppen gata och trots att vi nu senast upplevt en massaker med många oskyldiga dödade och skadade på Drottninggatan. Det är inte bara bland fattiga asylsökande och deras ätteläggar i våra utanförskapsområden som terrorister rekryteras - kanske främst som jihadoffer eller kanonmat åt Islamiska staten. De som ekonomiskt finansierar terrorism i vårt land har både pengar och sympatier för någon viss terrororganisation.
Senast redigerad av medianox 2018-07-14 kl. 09:44.
Citera
2018-07-14, 09:48
Medlem
Conny63s avatar
Hade detta varit en svensk så hade han rykt för länge sedan. Det luktar skit om allt .
Citera
2018-07-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag hade tänkt att gårdagens inlägg av mig skulle bli mitt sista här på FB. Jag har ju i princip redan framfört allt jag från början hade för avsikt att säga i affären Nujen/Akilov. Att jag gjort det i form av trettio inägg här på FB istället för en under-strecket-artikel i SvD, beror helt enkelt på att jag är för gammal för att orka med uppståndelsen som skulle följa med en publicering. Dessutom vill jag för min familjs skull fortsätta att vara anonym. Jag skall i ett sista försök på ett pedagogiskt sätt förklara varför denna affär inte som många tycks tro bara handlar om ett skattebrott bland tusentals andra.

Polisens insatser hyllades efter terrordådet på Drottninggatan, kanske mycket beroende på att man lyckades gripa förövaren mindre än ett dygn efter dådet. Men vad hade polisen och SÄPO för del i själva gripandet? Egentligen ingen alls. En privatperson i en bil upptäckte en nerblodad man som betedde sig underligt i buskarna i Märsta och larmade därför polisen. En patrull bestående av de två relativt unga poliserna Emma och Alex bestämde sig för att åka ut på ett rutinuppdrag och omhändertog mannen. Hade polisen ens misstänkt att det kunde röra sig om förövaren på Drottninggatan, så hade hela nationella insatsstyrkan med helikopterstöd och tunga eldvapen först forslats till platsen.

Polisens utredning av terroristbrottet skedde vid sämsta tänkbara tidpunkt då den största omorganisationen någonsin av polisen höll på att genomföras. Brottsutredningen som följde efter gripandet blev också mycket omfattande med ett stort antal utredare från både polisen och säkerhetspolisen. Den fråga du och andra bör ställa är följande: Vad skedde rent utredningstekniskt när man väl upptäckt, att Akilov faktiskt mottagit ett stort penningbelopp från flera personer med efternamnet Nujen? Nöjde sig polisen med att förhöra Akilov själv om saken? Godtog polisen utan vidare Akilovs egen förklaring, att pengarna härrörde från svartarbete på familjens sommarhus på Gotland? Eller överlämnade man denna del av brottsutredningen helt och hållet till SÄPO? Jag påstår att den "heta potatisen" finns att söka just här - i relationen och/eller rivaliteten mellan olika beslutsfattare inom polismyndigheten respektive SÄPO.

I alla länder med en alert och fungerande säkerhetspolis skulle upptäckten av penningtransaktioner mellan en till Sverige från Turkiet inflyttad kurdisk familj med uttalade PKK-sympatier och en islamistisk terrorist från Uzbekistan, som just dödat och skadat ett stort antal människor i ett internationellt uppmärksammat terrordåd, leda till en våg av anhållanden och förhör av alla som kunde misstänkas ha del i eller ekonomiskt stödja terroristens verksamhet. Man skulle också kontrollera allas bankkonton flera år tillbaka i tiden. Men inte i Sverige? Varför?

I Frankrike och Belgien anhöll och förhörde polisen hundratals misstänkta personer i samband med terrordåden där. Och i ett EU-land som Ungern gör lagstiftningen till och med en välkänd finansman och filantrop som George Soros till en misstänkt terrorist. Enligt min uppfattning är det polisiärt och utredningstekniskt en skandal, att (om?) inte medlemmar av familjen Nujen blivit förhörda om orsaken till varför de fört över drygt 85 000 kronor till terroristen Akilov. Det spelar ingen roll om det har varit polismyndighetens eller SÄPO:s uppgift att utreda saken. Det spelar inte heller någon roll om de efter förhör och utredning skulle visa sig vara helt ointressanta för den vidare brottsutredningen. Och enligt min uppfattning är det en ännu större praktskandal om det till slut kommer fram, att underlåtenheten att förhöra medlemmarna av familjen Nujen beror på påtryckningar från politiska makthavare som t ex fått insyn i brottsutredningen via SÄPO:s politiska råd.

Vi får inte vara så naiva som vi fortfarande tycks vara i vårt land, trots att både en statsminister och en utrikesminister har blivit brutalt mördade på öppen gata och trots att vi nu senast upplevt en massaker med många oskyldiga dödade och skadade på Drottninggatan. Det är inte bara bland fattiga asylsökande och deras ätteläggar i våra utanförskapsområden som terrorister rekryteras - kanske främst som jihadoffer eller kanonmat åt Islamiska staten. De som ekonomiskt finansierar terrorism i vårt land har både pengar och sympatier för någon viss terrororganisation.

Tack för ett bra inlägg/en bra artikel i bästa SvD-klass!

Frågan jag ställer mig är om du ens hade fått upp den hos SvD? För trots att det du skriver och beskriver är både oroande och samtidigt väl känt, så är det i princip totalt tyst i all MSM om att en advokat- och komikerfamilj, Nujens, har överfört pengar till Akilov, massmördaren på Drottninggatan.

Min retoriska fråga blir: Varför hukar SvD:s Per Gudmundsson, som i vanliga fall kan gå hårt åt islamism i dess olika skepnader, varför tiger han i detta ärende?
Citera
2018-07-14, 12:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Ett utmärkt inlägg som helhet men jag väljer att citera ovanstående stycke.

Det här är något som varje vaken svensk, verkligen alla som sätter värde i ett tryggt och fredligt samhälle, borde sätta sig ner och fundera över. Fundera ordentligt.

Det du skriver här ovan är så djupt beklämmande att man faktiskt börjar tvivla på landets säkerhet. Varför i HELVETE är det så tyst och passivt kring klanen Özz och övriga penningtransaktioner som med största sannlikhet gjorts???

Som någon skrev här ovan: Nu håller klanen Özz som bäst på med att täcka och mörka tidigare svartarbeten med "vita" hantverkare. De har fått tid till detta nu under vintern, våren och sommaren. Gott om tid.

Det är också ett uruselt (som vanligt!) betyg till vår totalt värdelösa och ryggradslösa journalistkår att frågan inte lyfts. Det kan inte bara vara en slump att det är totalt knäpptyst (förutom hos JJ på UG). Hade varit låt oss säga Peter Wahlbeck eller någon annan svenska komiker som varit i fokus hade våra värdelösa journalister svärmat runt honom som mördarbin och lustmördat honom. Men runt Özz är det knäpptyst. Inte ett pip. Våra värdelösa s.k "journalister" är inte på det svenska folkets sida. Sverige har förmodligen planetens sämsta journalistkår.

Hoppas för övrigt att du fortsätter skriva i tråden. Du bidrar onekligen med perspektiv och infallsvinklar som ger tråden stort mervärde.

Vi vet ju att Özz håller örnkoll på den här tråden. Ju mer som kommer fram här, ju mer svettas han, och ju mer han svettas desto större chans är det att något nytt kommer att bubbla upp till ytan.
Citera
2018-07-14, 13:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Den fråga du och andra bör ställa är följande: Vad skedde rent utredningstekniskt när man väl upptäckt, att Akilov faktiskt mottagit ett stort penningbelopp från flera personer med efternamnet Nujen? Nöjde sig polisen med att förhöra Akilov själv om saken? Godtog polisen utan vidare Akilovs egen förklaring, att pengarna härrörde från svartarbete på familjens sommarhus på Gotland? Eller överlämnade man denna del av brottsutredningen helt och hållet till SÄPO?
Svaret på alla dessa frågor är "jag vet inte". Som jag ser på saken så är svartjobbandet/Nujens och terrordådet inte relaterade, således tycker jag inte att det är så konstigt att inget verkar ha hänt.

Citat:
Hur får du ihop att en PKK-anhängare skulle liera sig med en Uzbekisk IS-sympatisör? PKK krigar ju mot IS!

Citat:
De som ekonomiskt finansierar terrorism i vårt land har både pengar och sympatier för någon viss terrororganisation.
Menar du att terrorist-finansiärer struntar i vilket namn terrorn utförs? Det är svårt att tolka din text på något annat sätt.

Annars får du mycket gärna förtydliga vad du menar.

Jag kan förtydliga min ståndpunkt en gång till: Jag ser ingen anledning att anta att det finns en "större bild" i Nujens pengatransaktioner till Akilov utöver att Nujens har tydligen betalat för svart arbetskraft. Vilket definitivt är illa nog för familjen Nujen.
Om ingenting händer angående vad som förefaller vara ett solklart fall av skattefusk, så skulle jag möjligen misstänka någon form av politisk mörkläggning, dels för att skydda en riksblattekändis med "rätt" åsikter, dels för att inte rikta ljus på klandervärda asyladvokater i allmänhet.

Men vi är inte alls där än. Jag är rätt övertygad om att skatteverket kommer begära in kvitton för allt arbete som utförts, inklusive underlag för utbetalningarna till Akilov. Men det har fortfarande ingenting med terrordådet att göra.

Edit: Tillägg
En mycket trolig strategi för Nujens är att Damm tar på sig allt ansvar. Som många i tråden påpekat friskrivs varken Özz eller Debbie (som fastighetsägare) juridiskt från ansvar, men det skulle möjligen skademinimera. Banktransaktionerna är ju det mest intressanta och det är fullt möjligt att om man följer upp det så är den strategin meningslös.
Vi får vänta och se.
Senast redigerad av vallero 2018-07-14 kl. 13:58.
Citera
2018-07-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ett utmärkt inlägg som helhet men jag väljer att citera ovanstående stycke.

Det här är något som varje vaken svensk, verkligen alla som sätter värde i ett tryggt och fredligt samhälle, borde sätta sig ner och fundera över. Fundera ordentligt.

Det du skriver här ovan är så djupt beklämmande att man faktiskt börjar tvivla på landets säkerhet. Varför i HELVETE är det så tyst och passivt kring klanen Özz och övriga penningtransaktioner som med största sannlikhet gjorts???

Som någon skrev här ovan: Nu håller klanen Özz som bäst på med att täcka och mörka tidigare svartarbeten med "vita" hantverkare. De har fått tid till detta nu under vintern, våren och sommaren. Gott om tid.

Det är också ett uruselt (som vanligt!) betyg till vår totalt värdelösa och ryggradslösa journalistkår att frågan inte lyfts. Det kan inte bara vara en slump att det är totalt knäpptyst (förutom hos JJ på UG). Hade varit låt oss säga Peter Wahlbeck eller någon annan svenska komiker som varit i fokus hade våra värdelösa journalister svärmat runt honom som mördarbin och lustmördat honom. Men runt Özz är det knäpptyst. Inte ett pip. Våra värdelösa s.k "journalister" är inte på det svenska folkets sida. Sverige har förmodligen planetens sämsta journalistkår.

Hoppas för övrigt att du fortsätter skriva i tråden. Du bidrar onekligen med perspektiv och infallsvinklar som ger tråden stort mervärde.

Vi vet ju att Özz håller örnkoll på den här tråden. Ju mer som kommer fram här, ju mer svettas han, och ju mer han svettas desto större chans är det att något nytt kommer att bubbla upp till ytan.
(det fetade)
Nej, det är givetvis ingen slump att den svenska journalistkåren gör precis allt för inte behöva skriva om Nujen-skandalen!
Om vi tar t ex Expresssen och AB, så hade dessa tidningar kunnat få en extremt stor klickanstormning om de börjat berätta om vad som redan nu är känt om Özz Nujen, hans syster Debbie Nujen, plus svåger Rickard Damm och sist men inte minst, klanhövdingen Mamoste Nujen som av oklar anledning sätter in 10 kkr på Akilovs privatkonto.
Att ÖN är knuten till Expressen kan ju inte hindra AB från att berätta vad vi här i tråden redan vet, men man vill inte skriva. Då inser även de icke-konspiratoriska att nåt måste vara riktigt galet.

Nicket 'medianox' är inte taget av en slump, för det råder verkligen natt över Sverige när det gäller medierna i landet.
Citera
2018-07-14, 15:17
Medlem
Svar till signaturen vallero:

En stor och i sammanhanget inte obetydlig skillnad mellan dig och mig är att du har skrivit
mer än 3000 inlägg i olika trådar här på FB medan jag har nöjt mig med 30 i just den här tråden. Vi har därför sannolikt helt olika agendor. Men du har ovan citerat tre passusar och ställt mig lika många frågor. Jag skall gärna besvara dem, men sedan är min medverkan här på FB avslutad.

1) Jag har under årens lopp deltagit i utbildningen av både juriststuderande och poliser i just utredningsteknik. Att inte förhöra personer som visat sig ha betalat en misstänkt terrorist stora summor pengar, är givetvis både juridiskt och tekniskt sett oförsvarbart. Men jag antar att polisen kommer att skylla på säkerhetspolisen och vice versa. Det spelar egentligen ingen roll vilken som får skulden för debaclet, det är ju förundersökningsledaren som personligen har det utredningstekniska ansvaret. Jag har redan nu kallat det inträffade en skandal, den kan lätt förvandlas till en praktskandal om det visar sig att politiskt tillsatta personer haft ett finger med i spelet. Statsråd har fått avgå för mindre. Jag förstår inte alls vad du menar med att svaret på alla mina frågor är "jag vet inte". Skulle någon av familjen Nujens familjemedlemmar ha blivit förhörda av polisen, skulle väl detta framgå av förundersökningsprotokollet - även om själva förhören som sådana sekretessbelagts. Har du tagit del av förundersökningsmaterialet?

2) Du undrar hur jag får ihop det att en PKK-anhängare skulle liera sig med en uzbekisk IS-sympatisatör. Svaret är enkelt: jag har aldrig hävdat att de har lierat sig med varandra. I en brottsutredning om misstänkt terrorism eller finansiering av terrorism räcker det emellertid mycket väl med att både PKK och olika islamistiska fraktioner i Uzbekistan faktiskt är klassade som terroristorganisationer. Som bekant krigar dessutom alla mot alla i dessa länder bara det gynnar dem själva.

3) Jag menar givetvis, att den som är beredd att ekonomisk stödja en terroristorganisation både måste ha medel till det och en politisk övertygelse. Vilken sedan denna politiska övertygelse är bryr sig terroristlagstiftningen inte om.

Jag hoppas att svaren du fått på dina frågor är tillräckligt uttömmande.
Senast redigerad av medianox 2018-07-14 kl. 15:21.
Citera
2018-07-14, 17:37
Medlem
Hur som helst. Det borde vara helt solklart att Gotlands Kommun håller på att kolla upp svartbygget i skolan.

Många i tråden har menat att de känner tilltro till Skatteverket och deras förmåga. Om det hade varit för 10-15 år sedan hade jag hållit med. Nu har SKV fullt upp med folkbokföringsfrågor av 2015-folket, samordningsnummer och årligt riktade insatser mot en viss bransch. Det finns knappast någon enskild handläggare kvar som på eget initiativ kan sätta sig och påbörja utredning mot Nujens. SKV går bort.

EBM går också bort. De har tabbat sig så många gånger så de inriktar sig numera på mer eller mindre givna ärenden. Också politiskt känsligt att ge sig på Nujens som försörjs genom fackföreningsarrangemang (Özz) och migrationsdomstolar (Debbie).

SÄPO. Jo om inte Nujens är anlitade av SÄPO, vilket jag inte tror, så skulle det kunna vara så att de fått info från polisen om att Akilov bara var en liten aktör i svarthärvan. Att den skall utredas av andra myndigheter än SÄPO.

Mitt hopp står till Gotlands Kommun och handläggare inom "Bygg och Bo" på Gotlands Kommun borde känna till denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in