Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 17:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad är det då som ska diskuteras i denna tråd?
Det som framgår i topic duger bra att diskutera? Testa att diskutera baserat på nån form av verklighetsförankring så får du kanske bättre respons.
Citera
2018-04-26, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Nu har jag tittat på videoklippet som Özz laddade upp till Youtube och räknat antalet gånger han säger du eller dig och Janne Josefsson eller Janne. Resultatet, för den som är intresserad av att påstå att Özz säger Jannes namn ovanligt ofta blev:

• Janne/Janne Josefsson: 26
  • Du/dig: 191

Med reservation för viss felräkning.

Att Özz använder Jannes namn emellanåt tror jag har att göra med artighet snarare än hetsighet. Men helt klart är det så att det inte på något sätt kan sägas vara ovanligt vanligt med tanke på det alternativa uttryckssättet.
Att använda fullständigt namn sådär är ren och skär härskarteknik. Knappast av artighet som man använder namn på det sättet.
Citera
2018-04-26, 17:33
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Men ni vet ju inte om han betalade svart.

Du menar att systern och fadern till Özz lånade 85 000:- av Akilov (som bara råkade befinna sig i deras väg), därav transaktionerna?
Citera
2018-04-26, 17:35
Medlem
probe53s avatar
Inte att förglömma.

Citat:
– Min förhoppning är att det ska bli en teater som får namnet Tingstäde teater. Jag och min storasyster har tillsammans renoverat den under en längre tid, säger Özz Nûjen.

https://www.gotland.net/sv/se-gora/arkiv/ozz-nujen-bygger-teaterscen-i-tingstade
Citera
2018-04-26, 17:38
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
g

Jag TROR att det är så att när man har skrivits in som asylsökande får man man ett s k samordningsnummer, som motsvarar personnummer, och då kan banken ge en ett bankkonto.

Banken får troligen inget meddelande om att en asylansökan har avslagits, så bankkontot finns kvar. Det bör ju upphöra när personen lämnat Sverige, men eftersom så många avviker och lever kvar i Sverige, som Akilov, borde det upphöra när en person anmäls som avviken. Migrationsverket borde informera banken.

Det fetade: Med tanke på hur illa all annan kommunikation mellan alla distanser är - så mellan Mig-verket o bank är nog kommunikation lika med noll... tyvärr.
Citera
2018-04-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Det är möjligt att jag har missat, men jag hittar ingenting om gårdagens program på varken DN, Aftonbladet eller Expressen?

Har mailat och frågat då jag tycker att det är en relevant artikel att skriva när landets största samhällsprogram tar upp den i särklass största nyhetshändelsen och där det dessutom de senaste timmarna har trendat på Twitter. Snudd på tjänstefel av vakthavande seriös redaktör att negligera det.

FYI: De tidningar du nämner sorteras in under begreppet MSM. Det innebär i korthet att de värnar det PK-istiska samhället.
Så när UG/JJ visar att det finns en spricka (ÖN) i kristallen (Sverige), så är det klart som sjutton att de inte vill exponera det ytterligare.
Fattar du?
Citera
2018-04-26, 17:40
Medlem
Mosbulles avatar
Vet någon varför tidningen Expressen later honom skriva fortfarande?
Det ar ju helt sicko ju!

Expressen borde ta bort honom.
Citera
2018-04-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Jag gillar verkligen inte özz nujen, hans hackande på sverige o svenskarna gör mej förbannad och tycker han verkar vara totalt iq befriad.
Men tycker detta drevet mot honom gått lite för långt, vem fan skulle inte kunna tänka sej att anlita svart arbetskraft? nog de flesta, sen att snubben man anlita skulle göra en terrorattack 2 år senare är ju lite svårt att veta.

Hade Özz varit känd för att skriva böcker om hur man smiter från skatt och klagat på svenskarna som idiotiska skatteslavar som borde läsa mer Ayn Rand så hade upprördheten nog varit mindre.
Citera
2018-04-26, 17:44
Medlem
NickSonnys avatar
Jag såg precis Özz Nûjens perspektiv på intervjun med Janne Josefsson. I början verkade Özz ljuga rätt så trovärdigt, men ju längre intervjun pågick fattade man att han haft god kontakt med sin svåger som han skyllde allt på.. Jag satt med ett småleende från ungefär hälften in och undrade om Özz var så korkad att han trodde att ställa upp på en intervju och sedan upprepa "det var nån annans fel, det är en nära släkting men det är inte mitt fel att han inte ställer upp på en intervju och jag vet inget om saken" som om han trodde att det skulle få honom att se oskyldig ut, men jag sprutade öl över skärmen när Özz anklagade Janne för att "misstänkliggöra en svensk standupkomiker". Visst, han är en (dålig) standupkomiker, men svensk är han då fan inte. Och han ljuger inte bra heller.
Citera
2018-04-26, 17:45
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Varför vill man diskutera något som man redan vet?
Varför man vill diskutera att Nujen betalat svart pengar till terroristen och mördaren Akilov? Om inte det är värt att diskutera så vet jag inte vad är?
Citera
2018-04-26, 17:45
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För att försvara Özz lite så tror jag det är så att åratal av ryggdunkningar & peppande intervjuer har invaggat Özz i en tro på sin egen smarthet & duglighet. Han har aldrig fått några besvärliga frågor av media. Han har aldrig mött någon som helst kritik i media. Så länge han bara körde på med sin anti-svenska retorik & mångkulturpropaganda så hade han komplett frikort från vänstervriden media.

Kanske inte heller så konstigt att han trodde sig ha talang när han ständigt blev inhyrd av SVT, TV4 för att utöva sin "komik". Att folk skrattar åt hans obefintliga humor, av rädsla för att inte anklagas för "rasism" gav honom naturligtvis en uppblåst självbild av att han verkligen var rolig.

Kanske inte heller så konstigt att han upplevde sig som framgångsrik företagare när Kommunalarbetarförbundet & diverse kommuner & landsting betalade honom 80-papp om dagen för att leda diverse temadagar mot "rasism".

När man varit så inbäddad i bomull & bara agerat nyttig idiot åt mångkultur-sektorn så blir uppvaknandet, när man till slut konfronteras med verkligheten, jävligt obehagligt & förmodligen för honom själv helt obegripligt.

Nûjens grundlösa hybris lyste även igenom på ett annat sätt i intervjun, när han lät påskina att Josefsson hade dunkla motiv bakom intervjun. D.v.s. att Josefsson under, citat, "buller och bång" bara ville försöka kröna sitt livsverk som granskande samhällsjournalist genom att fälla det mest eftertraktade högviltet som Nûjen överhuvudtaget kan föreställa sig - nämligen Nûjen.

Nûjen har lika höga tankar om sig själv som exempelvis den där skämskuddegrossistfavoriten Behrang Kianzad, och lika obefintlig Fingerspitzgefühl om vad svenskar uppfattar som sympatiskt.
Citera
2018-04-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Vet någon varför tidningen Expressen later honom skriva fortfarande?
Det ar ju helt sicko ju!

Expressen borde ta bort honom.
Skriv dit och påpeka det som jag gjort. Är vi tillräckligt många kommer de vika sig oavsett vad de tycker i grunden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in