Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 17:21
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Anlitar man arbetskraft man inte känner till och betalar svart så är det helt annorlunda än om du betalar en faktura till ett registrerat företag.
Men ni vet ju inte om han betalade svart.
Citera
2018-04-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
- Renoveringen har alltså skett på ditt hus?

- Ja, men vad har det med mig att göra, JANNE JOSEFSSON?

Quote of the year 😁
Citera
2018-04-26, 17:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Det är väldigt befriande att mitt första intryck av ÖN verkade stämma på pricken. "Özz, because first impressions last". Liksom stinkande armhålor och dito attityd.

Vad heter nya föreställningen? "Mitt liv som kurd" kanske eller siktar han redan på internationella framgångar med Hollywoodversionen "My life as a Turd"?

Mycket besynnerligt om inte ens Skatteverket visar det minsta intresse; att slaskmedia inte gör det har man slutat förvånas över.

Även jag rekommenderar, som tidigare skribent, Jens Ganmans (som vanligt) underhållande spin på det.
Citera
2018-04-26, 17:24
Medlem
Åh herregud vad pinsamt för Özz.

Lovar att så länge jag lever aktivt avstå Özz i alla former, slå av tv om han syns, lämna event om han dyker upp, aldrig någonsin betala entré där han finns.. Han skämmer ut sig fullständigt. när han istället enkelt skulle kunna släta över detta.
Att han dessutom fyller intervjun med härskartekniker(som han av någon märklig orsak anklagar JJ för) och är allmänt oförskämd.. Game over.
Citera
2018-04-26, 17:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Guilty by occasion funkar sällan, även om Janne Josefsson gärna vill det. Kan man inte bevisa att ÖN har varit med och planerat eller betalat ut svart lön till RA så finns det inte mycket att anklaga honom för. Huset ägs av fler personer än bara ÖN, och det finns inget som säger att alla varit styrande eller haft god insyn i renoveringen.

Sitter du i en företagsstyrelse eller är ägare av bolag och fastigheter så har man ett personligt ansvar.

Özz är bara uppmjukningen.
Systerns roll och kontakter med skuggvärlden är ännu inte ordentligt belysta. Finns det ett samband mellan advokatfirman, henne, illegala svartjobbare och terroristen som skickat pengar till IS, så lär det bli snaskigt.

Fick andra journalister samma tips som Katarina Janoush om betalningarna, men avstog från att rapportera?
Citera
2018-04-26, 17:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Men ni vet ju inte om han betalade svart.
Du kan omöjligt vara så korkad som du utmålar dig som. Fast efter att ha sett dina inlägg i en annan tråd misstänker jag att du faktiskt är det.

Betalade han till ett företag med F-skattsedel? Nä... då är det, svart.

Edit: Oh wait, du kanske menar att det hela var en gåva? Vilket tror du skulle vara mer suspekt?
Senast redigerad av DreamTwister 2018-04-26 kl. 17:29.
Citera
2018-04-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Nu har jag tittat på videoklippet som Özz laddade upp till Youtube och räknat antalet gånger han säger du eller dig och Janne Josefsson eller Janne. Resultatet, för den som är intresserad av att påstå att Özz säger Jannes namn ovanligt ofta blev:

• Janne/Janne Josefsson: 26
  • Du/dig: 191

Med reservation för viss felräkning.

Att Özz använder Jannes namn emellanåt tror jag har att göra med artighet snarare än hetsighet. Men helt klart är det så att det inte på något sätt kan sägas vara ovanligt vanligt med tanke på det alternativa uttryckssättet.

Jag skulle gissa att han bara är mediatränad av samma folk som politiker.
Citera
2018-04-26, 17:26
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore

Att Özz använder Jannes namn emellanåt tror jag har att göra med artighet snarare än hetsighet. Men helt klart är det så att det inte på något sätt kan sägas vara ovanligt vanligt med tanke på det alternativa uttryckssättet.

Det har han lärt sig av politikerna, när de vill skruva upp tempot och hetsa för att få övertaget!
Både mimik och kroppsspråk avslöjade blatten Özz mer än en gång.
Slut i rutan för ÖN, likaså scen!
Senast redigerad av Wayahead 2018-04-26 kl. 17:30.
Citera
2018-04-26, 17:27
Medlem
g
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Fråga: Akilov hade alltså ett svenskt bankkonto till vilket ca 85000 kr inbetalades av Nujens familjemedlemmar, men Akilov var ju inte svensk medborgare, utan snarare en "papperslös" individ - så hur kan man få ett svenskt bankkonto? Måste man inte uppge namn, personnummer, adress, vad din mors systers bror heter?

Är det sånt som asyl-advokater som Debbie Nujen hjälper till med? De hjälper till o fixar med bankkonton till "papperslösa" och som tack får familjer som Nujens (och vem vet flera av deras vänner) hjälp med att fixa husbyggnader m.m. Nujens skiter i vilka de "papperslösa" kommer ifrån, de får i praktiken gratis arbetskraft och slipper betala skatt o arbetsgivaravgifter. 85K kan ju ha varit till flera uzbeker som jobbat på bygget men bara betalats in på ett konto från Nujens? (Bara spånerier från min sida).

Förlåt mig om det här har besvarats nånstans i tråden eller i tråden under terrorism-fliken, men jag kan inte hitta det. Men jag skulle gärna uppskatta ett svar.

----
Förövrig så framstår ju Özz som en unge med fingrarna i syltburken. Och han beter sig som en sådan också. SVT får tacka sin goda stjärna att JJ är en artig om än kanske påträngande journalist, men hade det varit jag som suttit framför Özz så hade jag nog förmodligen kläckt ur mig saker som t.ex. "Men du Özz, dra underläppen över ditt huvud och svälj för faen!!"

Personligen så tror jag att diskussioner på Skatteverket, Säpo och även hos Polisen gick varma idag. Jag tror nog även att vissa tidningsredaktioner nog fått lite att tänka på.

Och jag hoppas (kanske bortom hopp men ändå), att något sätts i rullningen nu.. Det behövs massor av grävningar hos familjen Nujen, och det gäller inte bara utbetalningar till en viss terrorist, utan det finns nog mycket mer att hitta här.

Lite tankar från en trollkärring (av det äkta slaget)!!

Jag TROR att det är så att när man har skrivits in som asylsökande får man man ett s k samordningsnummer, som motsvarar personnummer, och då kan banken ge en ett bankkonto.

Banken får troligen inget meddelande om att en asylansökan har avslagits, så bankkontot finns kvar. Det bör ju upphöra när personen lämnat Sverige, men eftersom så många avviker och lever kvar i Sverige, som Akilov, borde det upphöra när en person anmäls som avviken. Migrationsverket borde informera banken.
Citera
2018-04-26, 17:28
Avstängd
J.J uttalar sig i Nyheter Idag: "Det mest osannolika jag varit med om". Janne upplever mötet med Özz som något ur Twilight Zone eller att bli bortförd av ett UFO och få stjärthålet penetrerat.
Citera
2018-04-26, 17:28
Medlem
MrGoBigs avatar
Kanske lite OT men det kan fylla sitt syfte...
En bild där Akilovs advokat "ger fingret", kanske till familjen Nújen för att de anlitade Akilov?
Vem vet
Nej då, klippet är från pläderingen, lite roligt bara att han använde just det "fingret" när han svarade på journalisternas frågor....förmodligen är han rätt trött efter allt som varit :-)
https://minfil.org/h2A1k3eab5/Ger_fingret.JPG
Citera
2018-04-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Faan,
Kan inte bananbåten ta med sig familjen Nûjen på återresan?
Ingen vill ju ha honom här, med sitt äckliga turkbeteende.
Han tillför ju inget, utan är en ren avfallsprodukt.

Hoppas skatteverket straffbeskattar den lille svartingen.

Det har SKV redan gjort en gång tidigare, år 2010. Då fick fifflaren/parasiten/hycklaren Özz Nujen en skattesmäll på en miljon kronor.
Fast det vill den lille skojaren inte prata om. Han är faktiskt ett riktigt avskum, och det säger jag inte om många människor.
Källa: https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in