Fråga: Akilov hade alltså ett svenskt bankkonto till vilket ca 85000 kr inbetalades av Nujens familjemedlemmar, men Akilov var ju inte svensk medborgare, utan snarare en "papperslös" individ - så hur kan man få ett svenskt bankkonto? Måste man inte uppge namn, personnummer, adress, vad din mors systers bror heter?
Är det sånt som asyl-advokater som Debbie Nujen hjälper till med? De hjälper till o fixar med bankkonton till "papperslösa" och som tack får familjer som Nujens (och vem vet flera av deras vänner) hjälp med att fixa husbyggnader m.m. Nujens skiter i vilka de "papperslösa" kommer ifrån, de får i praktiken gratis arbetskraft och slipper betala skatt o arbetsgivaravgifter. 85K kan ju ha varit till flera uzbeker som jobbat på bygget men bara betalats in på ett konto från Nujens? (Bara spånerier från min sida).
Förlåt mig om det här har besvarats nånstans i tråden eller i tråden under terrorism-fliken, men jag kan inte hitta det. Men jag skulle gärna uppskatta ett svar.
----
Förövrig så framstår ju Özz som en unge med fingrarna i syltburken. Och han beter sig som en sådan också. SVT får tacka sin goda stjärna att JJ är en artig om än kanske påträngande journalist, men hade det varit jag som suttit framför Özz så hade jag nog förmodligen kläckt ur mig saker som t.ex. "Men du Özz, dra underläppen över ditt huvud och svälj för faen!!"
Personligen så tror jag att diskussioner på Skatteverket, Säpo och även hos Polisen gick varma idag. Jag tror nog även att vissa tidningsredaktioner nog fått lite att tänka på.
Och jag hoppas (kanske bortom hopp men ändå), att något sätts i rullningen nu.. Det behövs massor av grävningar hos familjen Nujen, och det gäller inte bara utbetalningar till en viss terrorist, utan det finns nog mycket mer att hitta här.
Lite tankar från en trollkärring (av det äkta slaget)!!