Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Bert är KUNG! Kom igen Özz, alla vet att du läser detta. Vilken är din kommentar? Visa att du är MAN nu
Bert är helt skoningslös. Ska bli kul att se vad som händer med detta.
Citera
2018-05-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Hans plan var klar, att försöka vända på steken och utmåla sig till offer för den stygge och "creepy" Janne Josefsson. Men tittarna går inte på sånt. Att lägga sig platt och erkänna fel och vara ångerfull fanns väl inte på kartan för Özz. Antar att det är en kulturell grej.

Özz och hans syster Debbie Nujen ska ändå räknas som välintegrerade då de varit här i 30 år och ändå håller de med sitt klan beteende.

Du kan ta kurden från Mellanöstern, men du kommer aldrig ta Mellanöstern från kurden!
Citera
2018-05-02, 23:25
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Tycker allt känns tramsigt. Det är ett svartarbete som diskuteras och det finns ingen anledning att tro att Özz eller han svåger medvetet finansierade en blivande terrorist.
Förmodligen inte, men Özz skulle ju kriga o dö för Kurdistan, så att han skulle medverka till att Sverige ska med i nato och kriga fram kurdistan är ju förståss en annan möjlighet. Svårt o veta vad som rör sig i kurdiska inte-lektuella huvuden.
Citera
2018-05-02, 23:33
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jajemänsan!
Har redan två ggr i tråden postat denna länk:
https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat
-men eftersom artikeln är så bra och framförallt upplysande om Özz Nujens usla moral, så förtjänar den att läsas på nytt.

När jag lade upp den ville jag peka på att Özz Nujens ovilja att göra rätt för sig inte är nåt nytt. Att försöka bluffa för att slippa betala skatt är ju närmast inbyggt i den mannen. Därför bör ingen idag vara överraskad.
F ö håller jag med om att ÖN:s beteende starkt påminner om Mona Sahlins. Omoraliska hycklare båda två.
Mona Sahlin är numera en dömd brottsling. Nu väntar vi bara på näste man till rakning. Helkropps. Därefter bör han rullas i tjära och fjäder.
En riktigt vidrig man, Özz Nujen!

Haha, ja den där Nujen är uppenbart en stor skojare. Verkar vara en som kräver mer "frihet". Det är väl bara att flytta vidare till nåt land med lägre skatter. Här är dom tydligen för höga. Särskilt om man inte sköter sig och får betala straffskatt. Och straffskatt lär Nujen få betala en del även i fortsättningen. Det är nog ingen vågad gissning.

Sen intervjun med JJ var ju ett riktigt jäkla bottennapp. Nej, Nujen hade inte betalt svart och det visste JJ från början. Vad trodde han skulle komma ut? JJ var ju inte påläst för fem öre vilket Nujen kastade i ansiktet på honom hela tiden. Dåligt! UG brukar har på fötterna när det gäller men den här gången var det bara patetiskt att se.
Citera
2018-05-02, 23:42
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Du kan ta kurden från Mellanöstern, men du kommer aldrig ta Mellanöstern från kurden!
Så fantastiskt träffande kommentar! Räcker att gå till våra kurdkomiker:
Acti - sexbrott
Ismail - sexbrott?
Nüjen - skattebrott/terrorfinansiering?

Edit: ovanstående är för tydlighetens skull tre fiktiva exempel
Senast redigerad av Svantevit 2018-05-02 kl. 23:47.
Citera
2018-05-02, 23:42
Medlem
Uppdatering av lite uppgifter om Özz Nujens bakgrund i Sverige

Född 20 juni 1975 (se dock vad Statens Invandrarverk antecknade på 80-talet...).

Hos Skatteverket första gången 1983-10-07

Fritext via Statens invandrarverk, SIV (Migrationsverket tidigare), text Skatteverket idag upplyser om:
Födelsedatum, månad och dag, ej styrkt.
Svensk medborgare 1988-04-29.

När skatteförvaltningen 1 juli 1991 tog hand om folkbokföringen från Svenska kyrkans pastorsexpeditioner - bodde Özz Nujen på Axbyplan 5 i Rinkeby i Spånga. Han hade då varit folkbokförd i Spånga sedan 831007.

Under 1990-talet bodde Nujen i Järfälla (olika adresser).
År 2001 flyttade han till Norsborg.
År 2003 till Skärholmen.

I september 2004 flyttade Nujen till Kronobergsgatan på Kungsholmen, där var han skriven fram till 2015.
2015-03-20 flyttade Özz till den adress i Nacka han nu är skriven på, Värmdövägen 214.

Frånskild
ÖN var gift med en H***a G******g, född 1983, mellan 2006-08-18 och 2008-08-29.

Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Özz har tydligen sms:at Bert:

https://youtu.be/_Wo9bQPTQc0

Nu ska Bert börja gräva i detta och han har redan fått info om mer svartarbete hos Özz.
Bert Karlsson ger Özz Nujen chansen i inslaget:
Citat:
Vi på redaktionen tänker ge dig en chans.
Vi uppmanar dig att ge oss telefonnumret till svågern. Det telefonnummer han svarar på.
Vi kommer också gå till skattemyndigheterna på Gotland.
Och vi kommer går till polisen på Gotland.

Vi vill verkligen utreda om du har rätt eller fel.

Jag kommer ringa imorgon till polisen och skattemyndigheterna.
Senast redigerad av ThomasThomas 2018-05-02 kl. 23:53.
Citera
2018-05-02, 23:52
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Bert kavlar upp ärmarna, darra månne Özz, syster och svåger... nu kommer det hända grejer! ;-)

https://youtu.be/_Wo9bQPTQc0

Bert kan, vågar och gör!
Citera
2018-05-03, 00:01
Medlem
Har säkerligen avhandlas tidigare i tråden, men måste skriva av mig. Vad var målet för Özz under intervjun?

Jag förundras över hur dåligt det här har hanteras. Det är på gränsen till att jag skulle säga att en person som är förståndshandikappat skulle skött allt bättre. Något överdrivet.

1. När de första gången såg terroristen namn, kunde de lagt korten på bordet och "pudlat"
Jag köper att de inte gjorde det i det här läget, utan de hoppades säkerligen på att det inte skulle uppdagas.

2. När förundersökningsprotokollet presenterades och överföringarna uppmärksammades, hade de möjlighet att lägga korten på bordet, vara ledsna, förklara sig, be om ursäkt.

3. De hade lång tid att förbereda sig till intervjun med UG. De valde att gå till attack. För mig känns det så innerligen dumt.

De har haft en strategi, den har tagits fram, den har diskuteras, vänds och vridits på, bollats fram och tillbaka. Det är väldigt skrämmande tanke att de valt just den här strategin. Skrämmande hur man kan vara så innerligen dum.

Vilka är det som varit med och utformat den?
Givetvis Özz. Med högsta sannolikhet har de inte anlitat någon för att hjälpa till med ärendet. Gruppen är säkerligen väldigt liten. Om det hade större grupp hade nuvarande strategi förkastas och formas om. Kanske Özz, hans pappa, systern och svågern.

Jag vet inte vem som är den klyftigaste av personerna i fråga och jag vet inte vilka som har diskuterat upplägget. Men med all säkerhet vet jag att Özz varit med och tagit fram det.

Blir ett alldeles för långt inlägg som jag ska få fram allt. Kontentan är att jag har väldigt svårt att greppa hur de kan valt att hantera det som de har gjort.
Senast redigerad av Allegera 2018-05-03 kl. 00:07.
Citera
2018-05-03, 00:08
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Har säkerligen avhandlas tidigare i tråden, men måste skriva av mig. Vad var målet för Özz under intervjun?

Jag förundras över hur dåligt det här har hanteras. Det är på gränsen till att jag skulle säga att en person som är förståndshandikappat skulle skött allt bättre. Något överdrivet.

1. När de första gången såg terroristen namn, kunde de lagt korten på bordet och "pudlat"
Jag köper att de inte gjorde det i det här läget, utan de hoppades säkerligen på att det inte skulle uppdagas.

2. När förundersökningsprotokollet presenterades och överföringarna uppmärksammades, hade de möjlighet att lägga korten på bordet, vara ledsna, förklara sig, be om ursäkt.

3. De hade lång tid att förbereda sig till intervjun med UG. De valde att gå till attack. För mig känns det så innerligen dumt.

De har haft en strategi, den har tagits fram, den har diskuteras, vänds och vridits på, bollats fram och tillbaka. Det är väldigt skrämmande tanke att de valt just den här strategin. Skrämmande hur man kan vara så innerligen dum.

Vilka är det som varit med och utformat den?
Givetvis Özz. Med högsta sannolikhet har de inte anlitat någon för att hjälpa till med ärendet. Gruppen är säkerligen väldigt liten. Om det hade större grupp hade nuvarande strategi förkastas och formas om. Kanske Özz, hans pappa, systern och svågern.

Jag vet inte vem som är den klyftigaste av personerna i fråga och jag vet inte vilka som har diskuterat upplägget. Men med all säkerhet vet jag att Özz varit med och tagit fram det.

Blir ett alldeles för långt inlägg som jag ska få fram allt. Kontentan är att jag har väldigt svårt att greppa hur de kan valt att hantera det som de har gjort.

Håller med i din frågeställning och tycker att detta kan vara en förklaring:

https://ledarsidorna.se/2018/04/nar-ozz-motte-janne-en-kulturkrock-mellan-skam-och-skuld/
Citera
2018-05-03, 00:10
Medlem
yz44s avatar
Summan som överförts är alldeles för hög för att motsvara arbete under en så kort period. Speciellt när man tar i beaktande att RA själv säger att arbetet bestod av att städa efter hantverkare, det är inget högavlönat arbete. Vitsen med att anställa någon svart måste ju vara att man på så sätt får ned kostnaden för arbetet, summan som betalats hade mer än väl räckt för att anställa någon på normalt sätt utan att fuska. Så vad är det de betalat för?
Citera
2018-05-03, 00:12
Medlem
De utmärkta artikeln av Leo Pettersson i AB:s Nöjesbladet om Janne Josefssons kommentarer om Özz Nujen => https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/bKBEV5/janne-josefsson-han-framstaller-mig-som-en-creepy-gubbe
-ligger inte längre kvar på AB:s "förstasida" på nätet, utan man får leta sig fram.
Har Expressen hört av sig till AB och bett dem stoppa undan den? Kanske hänvisat till att lille Özz blev väldigt lezzen av det som JJ sagt?

Hög tid nu för Expressen att äntligen göra sig av med sin hycklande krönikör Özz Nujen!
Citera
2018-05-03, 00:24
Medlem
Halte Haralds avatar
Özz Nujen. Det video klipp han lagt ut är ju det sjukaste, men de kanske han inte fattar själv. Özz Nujen sjönk till botten i mina ögon där och efter hur han betede sig i intervjun så kan man fråga sig vem som är en vuxen människa han eller jj. Bete dig Özz!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in