Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
I förrgår trodde jag faktiskt att ljugmedia & tjänstemannaaktivister skulle kunna tysta ner detta tills det blåst över. Jag får erkänna att jag misströstade.
Idag tror jag faktiskt inte det längre.
Inte mycket mer att tillägga i den här tråden just nu, innan det händer något nytt i fallet.
För den som känner sig uttråkad i väntan på nyheter så finns det ju alltid förströelser.
Homeland Security Investigations Tip Line
Enoch!
Tack för dina bidrag!
Det skrivs bland många att Akilov skall ha jobbat Gotland i upp till fem månader. Vet inte riktigt om det är klarlagt.
En mycket märklig sak med betalningarna från Nujens på 85K är att de sker inom loppet av
43 dagar = 1,5 månad (2015-09-13 - 2015-10-26).
1. Inte kan Akilov självfinansierat sina första 3,5 månader på Gotland utan att få betalt?
2. Inte kan den sista betalningen från Nujens var en förskottsbetalning? Akilov måste ha varit klar med att städa efter målare 2015-10-26.
3. Som en del är inne på så kan Akilov varit arbetsledaren och sedan fördelat ut delar av 85 till andra uzbeker utan konto. Det låter iofs ihåligt eftersom Akilov borde ha kunnat berätta det i förhören.
4. Är de andra uzbekerna kartlagda av SÄPO och utvisade? På kvällarna innan läggdag kanske de alla såg på IS-filmer på mobilerna i Tingstäde Skola.
5. Om Akilov var arbetsledaren hur kunde han då rekryteras av Nujens? Debbies jobb som asyladvokat?
6. Om Akilov bara var en städare längst ned på skalan hur mycket har utbetalats till de andra av Nujens och på vilket sätt.
7. Arbetsgivare i detta fall är garanterat de som som företräder bolaget som äger fastigheten.
8. Sedan början av 2018 måste alla företag till Bolagsverket registrera vem som står bakom företaget. Det har gjorts och någon R Damm finns inte angiven.
HyrFrid AB
556862-5973
Uppgifterna registrerades
2018-02-02
Ärendenummer
A267334/2018
Verkliga huvudmän
Nujen, Debbie Dariane Devrim
19740817-XXXX
Nujen, Loran Azad
19750620-XXXX
Förmodligen blir det Debbie som blir av med advokattiteln medans Özz klarar sig förutsatt att inte SKV ställer en enkel fråga till huvudmännen och därefter sätter dit dom för ett uppenbart skattefusk.
Rickard som målvakt kan klara sig men knappast Debbie. Även pappan till Özz bör få fråga från SKV på varför han betalt 10 000 kr till Akilov så han kan åka dit också.
9. Undra hur mycket svarta pengar som totalt utbetalas till hantverkare? I Hela Gotland har Özz, i juni 2017, sagt att de renoverat i två år. 1 mkr svart är inte orimligt, nedgången skola på över 500 kvm, vilket i så fall är så grovt skattebrott att båda åker i fängelse och utreds av ekobrottsmyndigheten. Detta förutsätter dock att det finns en handläggare på SKV eller på EBM som bemödar sig att ställa fråga till
huvudmännen, Özz och Debbie.