Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 14:14
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag tror han bryr sig mer om fakta än om hur han uppfattas. Sen att han inte berättade vad hans svåger och syster sagt och att Janne Josefsson inte ens frågade om det är ju en annan femma.

Dina inlägg har lika mycket substans som Özz's svar till JJ, ni har många likheter och ingen av dem är smickrande.

Özz presenterade absolut INGA fakta, bara någon form av hypad kolatorsk attityd med grava inslag av Narcissism.

Att Özz INTE skulle bryr sig om hur han uppfattas är såklart rent bullshit, han jobbar med att sälja biljetter och det gör man om man har en bas av fans. Då de säkerligen nu bli färre och färre så kan han inom kort kyssa sin artist karriär hejdå.
Han kan säkert uppträda som papegoja eller något annat hjärndött djur för pengar men det får vi se senare.
Citera
2018-04-26, 14:16
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Jag klockade Özz från hans egna film

Klippet är totalt 22:51
Själva intervjun börjar efter 1:55
Avrundar till klippet till 21 minter

Özz pratar sammanlagt 16 minuter och 30 sekunder
Övrig tid som innefattar Janne (helt själv då, utan att bli avbruten eller överröstad) och allmänt tyst blir då alltså 4 minuter och 30 sekunder

Özz sa kommentaren: fråga min svåger ungefär 15 gånger (jag tappade räkningen)
Özz sa otaliga gånger nedvärderande och spydiga saker.
Özz sa att Janne använde sig utav "härskar tekniker" när Janne sa: men nu vill jag att du lyssnar och svarar på mina frågor.
Özz tänker inte på att han KONSTANT avbryter, överröstar, förminskar, förlöjligar, försöker sätta dit, försöker svarta ner Jannes rykte, hånler så fort Janne försöker ta kontroll över intervjun, tilltalar Janne med fullständigt namn, börjar varje mening med: men du. Det om något är härskar tekniker

Özz, ta bort filmen. Du gör dig själv till ett skämt.
Du har bara gonorré-Twitter bakom dig. Filmen är inte någon fördel till dig, inbillar dig inget annat

Han är en manipulativ psykopat. Ger mig kalla kårar. Usch vilken människa
Citera
2018-04-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Özz är ett kvitto på vad som sker i ett samhälle där gränslösheten frodas. Sverige är ett land som premierar dåligt beteende hos vissa favoriserade grupper. Kombon advokat, komiker, ingift idiot, morsa och en primitiv klanledare är som en parodi på en maffiafamilj.

Men ingen av de oskyldiga människor som drabbades av terrorn skrattar åt humorn. Folk gör vad de kommer undan med, likt hundar och barn.

Dessa klaner får hållas i propagandasyfte där kriget mot rasim skördar offer, där gränsen går vid terrorism, efter alla år där man inte agerat mot balkongflygningar och kusingiften på sommarlovet. När Özz tar upp kurders lidande och sin kurdiska morsa, svågerns ungar så är det en direkt kränkning av de barn, mammor och pappor som mördades av Akilov.

Spot on.

Citat:
Ursprungligen postat av Civilresistance
Anfall är bästa försvar sägs det ju, och Özz fick verkligen Janne J på defensiven tidvis. Pinsamt är väl det man kan säga om Özz utbrott, men effektivt för stunden.
Men om han nu var så angelägen om att JJ skulle snacka med hans svåger så kunde han väl ringt upp själv under intervjun så JJ kunde fått snacka med "projektledaren".
Hur som helst så har nog Özz fått blodhunden JJ efter sig nu på allvar. JJ tog nog anklagelsen om att ha trakasserat barnet, personligt.

Jag tror JJ är professionell nog att ställa sig själv utanför ekvationen. Jag hoppas det kommer en uppföljning. Med lite tur var detta bara en väl gillrad fälla. En förutsättningslös intervju som kunde gått åt olika håll.

Vill ju ogärna tipsa Özz, men andra har ju redan skrivit. Han borde såklart ha allt intresse att lägga korten på bordet, erkänna fel även svartbetalningar, ärligt puddlat, tagit sitt straff och lovat att skärpa sig. Som det är nu så undrar ju alla som tittat på klippet, vad döljer Özz och Debbie?

Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
"Hur vet du att det är svart arbetskraft?" frågar Özz.

En illegal invandrare kan inte arbeta lagligt i Sverige. Hade Özz haft rent mjöl i påsen skulle han visat fakturan för transaktionen på 85 000 kronor, eller hänvisat till företaget som utfört arbetet så kunde de visat fakturan.

"Jag har inget med det här att göra"

"Janne, Janne"

"Är du stolt över att ringa en 10-åring" "Varför ringer du honom igen?"

"Jag ska gå ut med buller och bång och misstänkliggöra en svensk stand up-komiker"

Tuffa argument från Özz. Ju fler gånger hans lögn om att han skulle vara helt fri från ansvar (även om han skulle lämnat över projektet på svågern) så tror Özz att hans fras "Jag har ingenting med det här att göra" kommer bli sanning. Özz litar på svågern men kan inte komma fram med någon faktura, kontrakt eller liknande för det påstådda företaget som förblir namnlöst.

Det har inte gått in i Özz huvud att han som ägare per definition är byggherre och därmed har fullt ansvar för alla regler, lagar, paragrafer osv. Att inte veta tror han är en godkänd ursäkt. Det är det inte, tvärtom man är skyldig att sätta sig in i regelverket.

Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag har en viss inblick i skattemål som gått till domstol där Skatteverket har beslutat om att påföra beställare arbetsgivaransvar när de anlitat svart arbetskraft.

Dessa beställare gör då alltid som Nujen när han hänvisar till svågern, dvs. skyller på s.k. målvakter som de menar bär ansvaret för att arbetena inte blivit redovisade.

Förmodligen är det syrran advokaten som instruerat honom att skylla på målvakts-svågern.

Har du varit med om att det någonsin har lyckats att skylla på en målvakt när det gäller skatteverket? Betalar Debbie/Özz ut pengar är de skyldiga att se till att arbetsgivaravgifter och skatt betalas in. Enda gången man går fri är om man betalar en faktura till ett företag med F-skatt. Stämmer inte det?

Citat:
Kollar alla upp exakt vilka hantverkare dom anlitar? Och dom kunde inte veta att han var en framtida terrorist.

Anlitar man arbetskraft man inte känner till och betalar svart så är det helt annorlunda än om du betalar en faktura till ett registrerat företag.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Antagligen kände de Akilov. Systern är asyladvokat och svågern har haft asylboende. Det är så de kommit i kontakt med personer som fått avslag på asylansökan och därför kan utnyttjas till svart, foglig och billig arbetskraft.

Eller så fick Nujens instruktioner från sina islamistiska uppdragsgivare att överföra pengar till deras terrorist i Sverige så att han skulle klara sitt uppehälle fram tills attacken.

Jag tror inte det men fram tills Nujens lägger alla fakta på bordet kan man spekulera. Om det är som de påstår så är det ju bara att namnge byggfirman och den ansvarige på firman som de haft kontakt med. Uppvisa e-post där man diskuterar vilka arbeten som skall göras etc. Man kan ju inte haft stora arbeten på sitt hus utan att ha talat med någon eller känna någon av de inblandade!

Men du tror ju inte själv på det du skriver, det är en desperation i dina argument. Ungefär som när Özz är på intervju.

En annan intressant sak är hur Özz tror att hans intervju var lyckad och hur han lägger upp sin inspelning av den som ett bevis för hur rätt han har. Han tycker uppriktigt att han har rentvått sig själv, gett ett gott intryck och bevisat hur fel Janne har. Det tyder på bristande självförståelse och självkritik.

Det är vidrigt att dessa kan få sko sig på skattepengar så öppet.

Om de utnyttjar människor utan rättigheter i Sverige till låg ersättning så är väl det modernt slaveri.
Citera
2018-04-26, 14:20
Medlem
Såg precis på klippet (22min) som Özz själv lag ut. Kommentarer inaktiverade va synd. Vore kul att haft möjlighet att se dessa.

Jag är ingen expert alls, men han ser så skyldig ut. Avbryter JJ gång på gång. Skyller ifrån sig varannan mening. Tex säger han " Jag är inte inblandad överhuvudtaget". Pinsamt dåligt och ansvarslöst.

Om han erkännt direkt det med svarta pengar vore detta över redan tror jag.

I mina och jag tror MÅNGA andras ögon är han skyldig. Jag tror även att han har mer att berätta än vad han gör.

Özz är borta med vinden!
Citera
2018-04-26, 14:23
Medlem
Någon som vet om systern är en av de som kvoterades in på juristutbildningen eller kom hon in på egna meriter?

Undrar även om någon vet om familjens uppenbara skattebrott är polisanmält?
Citera
2018-04-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Det är så otroligt takt- och talanglöst att det är svårt att hitta ord. Kan det vara så enkelt att han är så korkad att han tror han kan köra på som vanligt? Att han verkligen tror att svenskar köper vadsomhelst bara för att det har funkat tidigare?

Özz är en flitig liten nickedocka åt den kurdiska nationaliströrelsen. Lydigt bjäbbar han på om Kurdistan hit och Peshmerga dit, och så får han klapp på huvudet och sockerbit av klanen, samtidigt som han upprätthåller sin gimmick och gångbara offerkoftekort.

Den senaste krönikan i Expressen där han försöker ge Sverige skulden för folkmordet på armenierna kom emellertid lite överraskande. Jag har själv funderat på när och om någon skulle dra upp det armeniska folkmordet MOT Özz. Fråga honom vad han tycker om att kurderna kräver en egen stat i områden som kanske egentligen borde vara armeniska, eller fråga om hans förfäder var med och slog ihjäl och våldtog armenier. Men när temat plötsligt dyker upp är det Özz och kurderna som är offer, och hör och häpna, "de dumma" är inte bara turkarna utan faktiskt SVERIGE. Snurrigt, men också intressant, som det alltid är med analyser av till synes irrationella handlingar. Menar han detta på allvar? Är det ett slags skämt? Eller har han fått för sig att han kan kläcka ur sig vad som helst så länge det mynnar ut i någon sorts angrepp på Sverige eller svenskarna?

Man kanske inte ska bli förvånad över att han tar upp folkmordet på armenierna just nu. Kurdiska aktivister har de senaste åren använt historierevisionen som ett nyttigt verktyg när det gäller detta folkmord. Strategin här är att utnyttja det för att stärka sin egen roll som utsatt minoritet och utmåla turkarna som monster. Genom att tysta ner sitt eget folks roll i utrensningarna och göra armenierna och kurderna till utbytbara offer för ett ondskefullt imperium kan man både vinna sympati för sin sak och samtidigt lägga ut några revar i de grumliga vatten där reptilsvansar rycker till så fort ord som "mörka krafter" slungas ut. Erdogans ambitioner har vissa likheter med Atatürks, och kollisionskursen med kurdernas intressen är lika hopplös. Det gynnar kurderna att framstå som oskyldiga offer för en totalitär regim.

Kurderna som grupp har ju hittills gjort ett strålande jobb med att torka av sina blodiga händer på turkarna genom att "erkänna sin roll" i folkmordet och utmåla sig själva som offer för turkarnas nationalistiska strävanden. Och turkarna tvingade dem att delta i utrensningarna av armenierna genom att, med Özz ord, "hetsa och hota" dem. Så ser "sanningen" ut omtolkad av kurdiska nationalister som gärna vill sopa sitt eget historiska ansvar under mattan.

När Özz skriver sin förvirrade s.k. "krönika" kan man dock undra vad han egentligen sysslar med. Han kanske försöker trolla. Antingen i den ena eller den andra bemärkelsen.
Citera
2018-04-26, 14:24
Medlem
hoppas hans svåger blir förbannad och säljer ut dåren
Citera
2018-04-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I förrgår trodde jag faktiskt att ljugmedia & tjänstemannaaktivister skulle kunna tysta ner detta tills det blåst över. Jag får erkänna att jag misströstade.

Idag tror jag faktiskt inte det längre.

Inte mycket mer att tillägga i den här tråden just nu, innan det händer något nytt i fallet.
För den som känner sig uttråkad i väntan på nyheter så finns det ju alltid förströelser.

Homeland Security Investigations Tip Line

Enoch!

Tack för dina bidrag!

Det skrivs bland många att Akilov skall ha jobbat Gotland i upp till fem månader. Vet inte riktigt om det är klarlagt.

En mycket märklig sak med betalningarna från Nujens på 85K är att de sker inom loppet av 43 dagar = 1,5 månad (2015-09-13 - 2015-10-26).

1. Inte kan Akilov självfinansierat sina första 3,5 månader på Gotland utan att få betalt?

2. Inte kan den sista betalningen från Nujens var en förskottsbetalning? Akilov måste ha varit klar med att städa efter målare 2015-10-26.

3. Som en del är inne på så kan Akilov varit arbetsledaren och sedan fördelat ut delar av 85 till andra uzbeker utan konto. Det låter iofs ihåligt eftersom Akilov borde ha kunnat berätta det i förhören.

4. Är de andra uzbekerna kartlagda av SÄPO och utvisade? På kvällarna innan läggdag kanske de alla såg på IS-filmer på mobilerna i Tingstäde Skola.

5. Om Akilov var arbetsledaren hur kunde han då rekryteras av Nujens? Debbies jobb som asyladvokat?

6. Om Akilov bara var en städare längst ned på skalan hur mycket har utbetalats till de andra av Nujens och på vilket sätt.

7. Arbetsgivare i detta fall är garanterat de som som företräder bolaget som äger fastigheten.

8. Sedan början av 2018 måste alla företag till Bolagsverket registrera vem som står bakom företaget. Det har gjorts och någon R Damm finns inte angiven.

HyrFrid AB
556862-5973
Uppgifterna registrerades
2018-02-02
Ärendenummer
A267334/2018
Verkliga huvudmän
Nujen, Debbie Dariane Devrim
19740817-XXXX
Nujen, Loran Azad
19750620-XXXX

Förmodligen blir det Debbie som blir av med advokattiteln medans Özz klarar sig förutsatt att inte SKV ställer en enkel fråga till huvudmännen och därefter sätter dit dom för ett uppenbart skattefusk.

Rickard som målvakt kan klara sig men knappast Debbie. Även pappan till Özz bör få fråga från SKV på varför han betalt 10 000 kr till Akilov så han kan åka dit också.

9. Undra hur mycket svarta pengar som totalt utbetalas till hantverkare? I Hela Gotland har Özz, i juni 2017, sagt att de renoverat i två år. 1 mkr svart är inte orimligt, nedgången skola på över 500 kvm, vilket i så fall är så grovt skattebrott att båda åker i fängelse och utreds av ekobrottsmyndigheten. Detta förutsätter dock att det finns en handläggare på SKV eller på EBM som bemödar sig att ställa fråga till huvudmännen, Özz och Debbie.
Citera
2018-04-26, 14:27
Medlem
Jag gillar verkligen inte özz nujen, hans hackande på sverige o svenskarna gör mej förbannad och tycker han verkar vara totalt iq befriad.
Men tycker detta drevet mot honom gått lite för långt, vem fan skulle inte kunna tänka sej att anlita svart arbetskraft? nog de flesta, sen att snubben man anlita skulle göra en terrorattack 2 år senare är ju lite svårt att veta.
Citera
2018-04-26, 14:30
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Jag tycker det är otäckt med alla fördomar på Flashback. Det fattar ju vem som helst att ni inte hade gnällt på honom om han var en vit moderat.

Om du vänder på det och sätter in Björn söder i Özz ställe så hade du och dina kommunist polare skrikit som stuckna grisar om att varenda sten ska vändas.
Citera
2018-04-26, 14:33
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
hoppas hans svåger blir förbannad och säljer ut dåren
LER STORT...önskar jag med, annars fäller klanen en Svensk som syndabock...vilka skitstövlar (tror han just nu hatar att han gift in sig i en kurdklan)
Citera
2018-04-26, 14:36
Medlem
Varför avbryter Özz, Janne. När Janne försöker svara på Özz fråga? Är det någon grov hjärnskada eller är han rädd för svaret Janne kommer att komma med?

Hela tiden "Varför...". Och så fort Janne börjar svara så avbryts han.
Samt, "Hur vet du....". Samma sak.
Senast redigerad av asylbarn 2018-04-26 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in