2019-10-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowbrow
Hängde han sig i huset eller i garaget? Vi vet svaret om den nya ägaren jämnar garaget med marken. Vi kommer att få svar så småningom.

Om det är självmord, talar det tydligt till mig att det handlar om ett "statement", pga sättet det är utfört på. Vad ville då TW säga?

Har det gjorts en utredning om mord, eller är det avskrivet? Varför tog det en månad innan gravsättning?
Äsch, det finns säkerligen spekulanter på huset som inte är känsliga för om det skett ett dödsfall i det.

Jag vet t ex en person som köpte en säng efter att en kvinna tagit livet av sig i den, och hen sover gott i den. Med det vill jag ha sagt att om hela Strandhälls hus står helt intakt efter att nästa ägare tagit över, bevisar det absolut ingenting.
Citera
2019-10-13, 12:13
Medlem
lowbrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Äsch, det finns säkerligen spekulanter på huset som inte är känsliga för om det skett ett dödsfall i det.

Jag vet t ex en person som köpte en säng efter att en kvinna tagit livet av sig i den, och hen sover gott i den. Med det vill jag ha sagt att om hela Strandhälls hus står helt intakt efter att nästa ägare tagit över, bevisar det absolut ingenting.

Jag säger inte att det behövs jämnas med marken.

Men jag tror att det reducerar antal spekulanter som kan tänkas att bo där. Ska bli intressant att följa hur det går.
Citera
2019-10-14, 12:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag säger inte att det behövs jämnas med marken.

Men jag tror att det reducerar antal spekulanter som kan tänkas att bo där. Ska bli intressant att följa hur det går.
I dessa yttersta dagar kanske det kan bli ett försäljningsargument?
Citera
2019-10-14, 13:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-the-heck
Ja det är mycket relevanta frågor. Som husspekulant skulle sådan information vara av stort värde. Ett garage är ju betydligt enklare och billigare att ersätta. Ett helt hus är ju ekonomiskt mer risktagande, att låta det stå eller att riva det. Beaktas måste ett eventuellt andrahands värde, när försäljning blir aktuell ånyo.

Huset kan kanske användas som spökhus för olika medier och för pseudovetenskap. TV7 har fina möjligheter att tjäna lite kosing här. Programledaren kan dra sitt långa gråa hår runt huset för att se om utslag ges. TW ande kanske kan visar oss vad som igentligen hände.

En seriös fråga, hur går husmäklarna till väga i sådana fall? Låtsas man som att man ingenting vet eller marknadsförs huset som ett spökhus. Säljs egendomen kanske endast för dess mark/tomt värde. Tomten har ett mycket bra läge, det ser ut att vara en småbåtshamn inte så långt från huset.

Oftast säger de ingenting, det är vanligt att folk dör hemma! Och oftast frågar inte heller spekulanterna! Det rör sig om ett självmord, inte en massmördare som grävt ner offren i källaren!
Citera
2019-10-14, 22:01
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hepatit-XY
Varför inte asfaltera området och bygga ett nytt "miljon-program" som i Bergsjön. Problemet nuförtiden är att det inte skulle räcka långt med miljoner. Det skulle bli ett "miljard-program" istället, då inflationen på korrupta politiker har ökat exponentiellt.

Nybyggarna skulle även då integreras fint i vår vackra skärgård.

Måste bara informera om att "miljonprogrammet" inte syftar på kostnaderna. Utan att man hade som mål att bygga en miljon bostäder på 10 år.

Är det någon som vet vart dom flyttar?
Citera
2019-10-16, 11:31
Medlem
lowbrows avatar
Ju mer jag läser i denna tråd blir det bara konstigare. En riktig reality såpa.

Varför var inte AS och TW gifta? Ville de inte eller kunde de inte gifta sig? De levde drygt 20 år tillsammans och har två barn tillsammans, så de borde haft tid på sig. Enligt vad som går att utröna av dödsannonsen måste de haft någon typ av religiöst tänk. Eller hycklade de bara?

Den här tråden om chilenar-mannen är lite spännande, då jag för länge sedan hört rykten om att Annika Strandhäll var gift. Chilenare är väl mestadels katoliker. Då är det väl inte accepterat att varken gifta sig eller att skiljas hur som helst. Var AS tidigare gift med denne man och nu skild/ inte skild?

Konverterade hon till katolicism för giftermål? Om hon inte fortfarande är katolik, har hon avsagt sig religionen? Har hon konverterat både hit och dit.
Det är då som George i serien Seinfeld - epis. the conversion - där George ska konvertera till Lettisk Ortodox kyrka för att få gifta sig.
Om detta är korrekt, har vi en svensk George som lyckats att bli minister?

Är Annika Strandhäll fortfarande bunden till chilenaren? Har AS och TW hela tiden levt i synd? Utövade/utövar chilenaren utpressning?

Finns det fler som hört talas om Annikas förhållande med chilenaren? Är det bara en skröna?
Citera
2019-10-16, 15:57
Medlem
Citat:
Nähää!
Jag tror visserligen att rätt många bryr sig om en sådant sak, speciellt om man är spekulant i objektet och beredd att investera pengar.

Det är väl ändå skillnad på att dö i ett hus och att någon hängt sig? Ett vettig människa börjar väl spåna om vad som har utspelat sig i huset, eller... Ni vet andarna som återkommer.
Ja, om man tror på andar o sån't. Det finns dock individer som är vettigare än så.
Citera
2019-10-17, 08:19
Medlem
AS gökade loss med en annan minister. Nog en rätt bakomliggande faktor för TW självmord. Oerhört tragiskt.
Citera
2019-10-17, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
AS gökade loss med en annan minister. Nog en rätt bakomliggande faktor för TW självmord. Oerhört tragiskt.

Vilken minister då?
Citera
2019-10-17, 12:29
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denxdam
Vilken minister då?

Svetsarn 😉🤟
Citera
2019-10-17, 13:11
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Det vore för bra. En till som blir degraderad och regeringen skakas. Men knappast Shekarabi. Skulle de vara så iskalla att de byter in honom på samma position? Om det visar sig sant så kommer posten i fortsättningen att kallas sexualförsäkringsminister
Fast otrohet är ett tungt tips, gissar jag.
Senast redigerad av wwr 2019-10-17 kl. 13:16.
Citera
2019-10-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swinger-sthlm
Måste bara informera om att "miljonprogrammet" inte syftar på kostnaderna. Utan att man hade som mål att bygga en miljon bostäder på 10 år.

Är det någon som vet vart dom flyttar?

Mina inlägg försvinner och jag kommer inte ihåg vad jag skrev. Jag får börja spara inlägg på datorn.

Vem flyttar? Annika!
Flyttar o flyttar, Annika var ju tidigare skriven på en bostadsadress på Östermalm som ägdes av SKTF numera Vision. Hyra och/eller förmånsvärde okänt. 2016 skrev hon över sig till huset på Fågelbrolandet, Värmdö.

Vad jag ser i tråden hade Thomas ett bolag med säte just på Östermalm, så det verkar som att de höll kvar lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in