2019-10-04, 23:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Är det fel och uppseendeväckande att sluta jobba vid 65 menar du?
Om man nyss ställt upp för en fyra års mandatperiod i riksdagen är det förstås anmärkningsvärt att överge sina väljare redan efter ett år.
Citera
2019-10-05, 21:03
Medlem
What-the-hecks avatar
Vad jag kommer ihåg, så var Annika ett vanligt ombud för SKTF Göteborg i mitten av 90-talet. Jag tror att den nyblivna Arbetsmarknadsministern Eva Nordmark var förbundsordförande då. Det verkar som att de har varit parhästar sen dess.

Kan det vara så att det är mer en kompis-skap, dvs de har lite roligheter tillsammans. Jag menar nu med alla inlägg om swinger klubbar.

Det har ju visat sig att de hjälps åt under livets gång som äkta sossar utan reell bildning.

Ett riktigt kärleksdrama! Bisexuellt, trekant, fyrkant ...
Senast redigerad av What-the-heck 2019-10-05 kl. 21:18.
Citera
2019-10-10, 09:53
Medlem
lowbrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Dom hann väl aldrig ...

Vad jag kan förstå så hade de varit tillsammans i över 20 år. Hann inte...!?

Ja det är lite konstigt hela den här historien. Den här chilenaren, som någon nämner i tråden, verkar ligga och spöka.

Jag lider med flickorna. Börja om på en ny kula, gör som Juholt flytta till Island!
Citera
2019-10-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowbrow
Vad jag kan förstå så hade de varit tillsammans i över 20 år. Hann inte...!?

Ja det är lite konstigt hela den här historien. Den här chilenaren, som någon nämner i tråden, verkar ligga och spöka.

Jag lider med flickorna. Börja om på en ny kula, gör som Juholt flytta till Island!

Det är verkligen tragiskt om det stämmer att en av döttrarna hittade honom. Det sätter spår för livet.

Men frågan är vad som ledde till detta? Det måste ha varit något riktigt hemskt eftersom det krävs mycket för att en välavlönad, framgångsrik person med familj ska sluta sitt liv så här ung.
Citera
2019-10-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-the-heck
Vad jag kommer ihåg, så var Annika ett vanligt ombud för SKTF Göteborg i mitten av 90-talet. Jag tror att den nyblivna Arbetsmarknadsministern Eva Nordmark var förbundsordförande då. Det verkar som att de har varit parhästar sen dess.

Kan det vara så att det är mer en kompis-skap, dvs de har lite roligheter tillsammans. Jag menar nu med alla inlägg om swinger klubbar.

Det har ju visat sig att de hjälps åt under livets gång som äkta sossar utan reell bildning.

Ett riktigt kärleksdrama! Bisexuellt, trekant, fyrkant ...

Ja! Eller så tycker de om att gå på trav ihop. Tanken svindlar. Det är (uppenbarligen) bara fantasin som sätter gränser för vad man kan hitta på att de där två gör tillsammans.

Så, varsågod: Nu har jag krattat manegen för nästa stolle som t.ex. kan kläcka ur sig att de har ingått en pakt där de lovat att mörda varandras makar genom att få det att se ut som att Säpo hängt vederbörande från en finlandsfärja.
Citera
2019-10-10, 18:42
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Det bevisar hur politiker inte vet ett skit om verkligheten
hur många svennar med jobb kan lämna sitt jobb bara för att sörja i flera månader oavsett hur anhörig dött ??
Citera
2019-10-12, 10:40
Medlem
lowbrows avatar
Hängde han sig i huset eller i garaget? Vi vet svaret om den nya ägaren jämnar garaget med marken. Vi kommer att få svar så småningom.

Om det är självmord, talar det tydligt till mig att det handlar om ett "statement", pga sättet det är utfört på. Vad ville då TW säga?

Har det gjorts en utredning om mord, eller är det avskrivet? Varför tog det en månad innan gravsättning?
Citera
2019-10-12, 11:10
Medlem
Citat:
Hängde han sig i huset eller i garaget? Vi vet svaret om den nya ägaren jämnar garaget med marken. Vi kommer att få svar så småningom.

Om det är självmord, talar det tydligt till mig att det handlar om ett "statement", pga sättet det är utfört på. Vad ville då TW säga?

Har det gjorts en utredning om mord, eller är det avskrivet? Varför tog det en månad innan gravsättning?

Jag har fått uppfattningen att en månad inte är en ovanlig tidsrymd från dödsfall till begravning i storstäderna, där alla har fulltecknade kalendrar och vägrar hoppa över lille Sigurds flöjtkonsert om det skulle råka sammanfalla med hans farmors begravning. Sen kan man nog räkna med extra fördröjning pga obduktion och utredning ifall det inte är ett naturligt eller förväntat dödsfall.
Citera
2019-10-12, 18:13
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Citat:

Varför skulle nya ägaren jämna garaget med marken för att någon dött där?
Man river inte byggnader bara för att det skett dödsfall, det vore vansinnigt.
Citera
2019-10-12, 20:14
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:

Vem jämnar ett garage för att någon hängt sig där? Vad vet du om vad som hänt i din kula i skogen?
Citera
2019-10-13, 08:44
Medlem
What-the-hecks avatar
Ja det är mycket relevanta frågor. Som husspekulant skulle sådan information vara av stort värde. Ett garage är ju betydligt enklare och billigare att ersätta. Ett helt hus är ju ekonomiskt mer risktagande, att låta det stå eller att riva det. Beaktas måste ett eventuellt andrahands värde, när försäljning blir aktuell ånyo.

Huset kan kanske användas som spökhus för olika medier och för pseudovetenskap. TV7 har fina möjligheter att tjäna lite kosing här. Programledaren kan dra sitt långa gråa hår runt huset för att se om utslag ges. TW ande kanske kan visar oss vad som igentligen hände.

En seriös fråga, hur går husmäklarna till väga i sådana fall? Låtsas man som att man ingenting vet eller marknadsförs huset som ett spökhus. Säljs egendomen kanske endast för dess mark/tomt värde. Tomten har ett mycket bra läge, det ser ut att vara en småbåtshamn inte så långt från huset.
Citera
2019-10-13, 12:05
Medlem
lowbrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Vem jämnar ett garage för att någon hängt sig där? Vad vet du om vad som hänt i din kula i skogen?

Nähää!
Jag tror visserligen att rätt många bryr sig om en sådant sak, speciellt om man är spekulant i objektet och beredd att investera pengar.

Det är väl ändå skillnad på att dö i ett hus och att någon hängt sig? Ett vettig människa börjar väl spåna om vad som har utspelat sig i huset, eller... Ni vet andarna som återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in