2019-09-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Är det så?

Vem vet, inte du, inte jag.
Citera
2019-09-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vem vet, inte du, inte jag.
I såna fall var det jävligt elakt. Hoppas inte.
Citera
2019-09-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Den gamla socialdemokratiska (och omvittnat fula) energiministern Birgitta Dahl (dra på trissor, hon är faktiskt civilingenjör K (Ian W tror jag var bergsingenjör från KTH -- sedan är det få politiker som kan räkna ut en dubbelintegral) var gift med den forne debattören Enn Kokk som gick bort för ett par veckor sedan, vilket uppmärksammades av media.
Jösses... du verkar ha någon form av uppkoppling, men den kan inte vara speciellt bra.

Citat:
Birgitta Dahl blev filosofie kandidat vid Uppsala universitet 1960
allt enligt wiki.
Citera
2019-09-02, 22:49
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
På vilket sätt var det otydligt? Om någon uppenbarligen gått in i väggen borde hans arbetsgivare (staten) agerat. Hade det gällt en privat arbetsgivare hade frågan ställts, men kanske det fungerar annorlunda i toppen av den statliga näringskedjan?
Dvs, om det nu var så.

Efterbliven är för övrigt ett starkt ord. Jag skulle troligtvis kunna utmanövrera dig med munnen förtejpad.
Du är definitivt svagbegåvad som inte förstår hur arbetslivet fungerar och vilka krav som bör ställas på de som armbågad sig fram till toppositioner. Du är söndervårdad och indoktrinerad av ett korrupt samhälle. Lite av en nyttig idiot.
Citera
2019-09-02, 23:41
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Du är definitivt svagbegåvad som inte förstår hur arbetslivet fungerar och vilka krav som bör ställas på de som armbågad sig fram till toppositioner. Du är söndervårdad och indoktrinerad av ett korrupt samhälle. Lite av en nyttig idiot.

Jag har väldigt bra koll på vad som krävs där uppe. Min inlaga handlar om ifall det är rätt eller fel.
Citera
2019-09-03, 07:36
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Vad jag hört så hängde han sig, hemma.

Var har du hört det ifrån?
Citera
2019-09-03, 10:53
Medlem
David Tomas Wolf är registrerad avliden 26 augusti 2019 enl folkbokföringsregistret på Skatteverket.

AS har synts till på flygplats (Arlanda?) för utresa tillsammans med sina två döttrar runt den 13 augusti.

Låt oss för resonemangets skull säga att hon reser bort i två veckor medan hennes sambo är hemma och arbetar. AS kommer hem efter en rofylld semester, redo att påbörja höstens regeringsarbete med att fake-twittra och spänna ögonen i folk så de nästan hoppar ur ögongloben. Vad finner hon där?

Jo sin sambo som tagit livet av sig.

Alternativet kan även vara att hon reser hem tidigare då hon inte längre får kontakt med sin sambo och kontaktar Säpo (som sköter personskyddet för regeringen bl a) som åker ut till villan i Värmdö och finner mannen. Om han hängt sig eller inte låter jag vara osagt.

Regeringen går ut med ett pressmeddelande den 27 augusti att AS kommer att vara borta från regeringsarbetet då hon drabbats av dödsfall inom familjen.
Citera
2019-09-03, 12:09
Medlem
Tack för bra delning. Då återstår vad som hänt och varför?

Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
David Tomas Wolf är registrerad avliden 26 augusti 2019 enl folkbokföringsregistret på Skatteverket.

AS har synts till på flygplats (Arlanda?) för utresa tillsammans med sina två döttrar runt den 13 augusti.

Låt oss för resonemangets skull säga att hon reser bort i två veckor medan hennes sambo är hemma och arbetar. AS kommer hem efter en rofylld semester, redo att påbörja höstens regeringsarbete med att fake-twittra och spänna ögonen i folk så de nästan hoppar ur ögongloben. Vad finner hon där?

Alternativet kan även vara att hon reser hem tidigare då hon inte längre får kontakt med sin sambo och kontaktar Säpo (som sköter personskyddet för regeringen bl a) som åker ut till villan i Värmdö och finner mannen. Om han hängt sig eller inte låter jag vara osagt.

Regeringen går ut med ett pressmeddelande den 27 augusti att AS kommer att vara borta från regeringsarbetet då hon drabbats av dödsfall inom familjen.
Citera
2019-09-03, 14:01
Medlem
En liten undran om det här
Med Strandhälls make som dött. Det är ju bevisat att han är Död - inte hur
Men varför tiger pressen ? Är det någon regel att ministrar är skyddade mot pressens hetsjakt fast andra människor i sorg blir jagade och outade offentligt
O hur får A.S sjuk ersättning ? Via fk eller regeringen
O varför ska hon ha rätt att sörja när vanligt folk ska jobba till vilket pris som helst ?
Varför är det skillnad på folk o folk ?
Citera
2019-09-03, 14:12
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
En liten undran om det här
Med Strandhälls make som dött. Det är ju bevisat att han är Död - inte hur
Men varför tiger pressen ? Är det någon regel att ministrar är skyddade mot pressens hetsjakt fast andra människor i sorg blir jagade och outade offentligt
O hur får A.S sjuk ersättning ? Via fk eller regeringen
O varför ska hon ha rätt att sörja när vanligt folk ska jobba till vilket pris som helst ?
Varför är det skillnad på folk o folk ?
De brukar väl generellt hålla käften om ”hur”, när någon tagit livet av sig om inte de närstående själva väljer att gå ut och berätta?
Citera
2019-09-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
De brukar väl generellt hålla käften om ”hur”, när någon tagit livet av sig om inte de närstående själva väljer att gå ut och berätta?
Ja det brukar de ju men de har ju inte ens gått ut med att det är just han som dött
Citera
2019-09-03, 15:48
Medlem
[quote=EdgarAllaPoe|68585816]David Tomas Wolf är registrerad avliden 26 augusti 2019 enl folkbokföringsregistret på Skatteverket.

Hur söker man på detta?
Gick in på Skatteverket men hittade inget ställe där man kunde söka.
Är detta sant? Är han död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in