2019-10-02, 00:52
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon ger upp en ministerkarriär bara för att hennes sambo (som många tror hon vänstrade på) har dött! (enligt den officiella versionen)
(Och hon verkar inte direkt ha så massiva kvalifikationer att hon säkert kan fixa ett liknande jobb igen.)
Det går inte ihop.

Du har ingen aning om hon avgått frivilligt eller om detta är skademinimering

OM detta är sant, att hon horat runt med regeringkollegor på arbetstid och drivit sambon till självmord, så är det många som känner till detta. Till och med Stefan kan räkna ut att när någon läcker bevis för detta så är det bäst om hon inte är minister längre.

Vi får väl se om ett tag om hon förhandlat till sig nån bekväm reträttpost. Landshövding eller nåt...

/capmac
Citera
2019-10-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyZeus
Ja herre jävlar säger jag bara, hennes man dog för en månad sedan och nu har hon bestämt sig för att vara hemma med behållen lön utav skattemedel!!! Samtidigt som våra äldre dör i sin egen misär och barn inte får hjälp i skolorna. Men denna jävel som varit med och påverkat att det blivit såhär nekar man inte en sekund, jävla hora!! 🤬🥵

Är du påtänd eller? AS ska fortsätta jobba som riksdagsman/kvinna - vilket är ett betydligt mindre utsatt jobb med rätt normala arbetstider Jmf med att vara minister i regeringen. Fattar du skillnaden?
Citera
2019-10-02, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jo, man kan ju undra om hur det här har lagts upp. Det kan ju ha varit bestämt att de skulle skiljas, men eftersom de bara var sambos och ej gifta, så är det ju en smidigare process än om de varit gifta.
Vet e fan men intervjun kanske redan var gjord innan sambons död ?

Det är mäklarfirman Residence som säljer villan på Wärmdö, och mycket riktigt så kom annonsen kort efter sambons död. Så visst kan man ju undra.

Begravningen har väl redan varit, analyser kan dock ta lång tid

Ja, Sekten Sverige, förkortning SS

Om de redan skrivit på skilsmässohandlingar så mister ju AS troligen en del av en eventuell livförsäkrings utfall, alltihopa går då till barnen i fråga

Ja jag försökte mig tydligen på en analys i det här inlägget tidigare, där Anders Borg är en mytomspunnen figur:
(FB) Naken man försökte sno en taxi i Stockholm
Ryktena går att Anders Borg, Ynkeman och Mållgan visat ett mycket stort intresse för lyktstolpar den senaste tiden och så fort de börjat nosa på dem så lyfter de på benet

Skilsmässohandlingar när sambor går isär?
Citera
2019-10-02, 04:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Är du påtänd eller? AS ska fortsätta jobba som riksdagsman/kvinna - vilket är ett betydligt mindre utsatt jobb med rätt normala arbetstider Jmf med att vara minister i regeringen. Fattar du skillnaden?
Det här var en intressant tråd. Flashback går ut hårt och försvarar hur hårt våra sosse-ministrar arbetar!

Är det någon som vet vad hon tappar i lön och fallskärm när hon frivilligt (?) släpper ministerposten (44 år gammal).
Senast redigerad av wwr 2019-10-02 kl. 04:30.
Citera
2019-10-02, 06:13
Medlem
Citat:
Det här var en intressant tråd. Flashback går ut hårt och försvarar hur hårt våra sosse-ministrar arbetar!

Är det någon som vet vad hon tappar i lön och fallskärm när hon frivilligt (?) släpper ministerposten (44 år gammal).

Ministerlön 139.000, riksdagsman 69.000.
Citera
2019-10-02, 07:14
Medlem
Citat:

Vet inte om jag ska tacka för att du kallar mig för Flashback...
Det är väl precis som i alla andra trådar att FB hatar kvinnor och är de inte uttalade högerkonservativa så ska de våldtas.

Få verkar vilja se det rätt självklara i att vilja komma ner i normal arbetstid om man blivit ensamstående med två barn hemma, OAVSETT om personen smyger runt med armbindel hemma eller har stalinflaggan på väggen.

Ministerlönen är dubbla riksdagslönen, och jag antar det ska motsvara skillnaden i ansvar och arbetstid. Vet inte hur det förhåller sig med fallskärm när man avgår självmant.
Senast redigerad av Dynamo-Kuken 2019-10-02 kl. 07:17.
Citera
2019-10-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Hon har ju helt rätt, ekonomin kollapsar pga ett plötsligt ökande äldre befolkning till följd av en okontrollerad invandring med en mängd äldre personer som skall ha tillgång till vår äldrevård, sjukvård, tandvård mm utan att ha betalat in en enda skattekrona till det svenska samhället.

Som sagt, hon har helt rätt

Men snälla du...?

Det är bara 15 månader sedan AS bedyrade att flyktingarna INTE hade med vårdkrisen att göra.

Glömmer och förlåter vi så lätt? Har du inte läst? Har du förträngt...?

Varsågod, en liten recap. Jag har fetat åt dig för att det skall vara lättuggat, om än svårsmält.

Citat:

Strandhäll: Vårdens problem beror inte på flyktingarna

TOR 26 APR 2018
Det är inte flyktingmottagandet utan de allt fler äldre som sätter press på den svenska sjukvården.
Det slår socialminister Annika Strandhäll (S) fast.

– Vi räknar med 300 000 fler 70-plussare till 2025, säger Annika Strandhäll.

Inte flyktingar som pressar vården
Många läsare som hört av sig till Aftonbladet med anledning av ”Vårdlarmet” menar att vårdens problem beror på det svenska flyktingmottagandet under de senaste åren. Men det slår Annika Strandhäll helt ifrån sig.

– Det stämmer inte, det är inte sant! Vi har under den här mandatperioden ökat resurserna till sjukvården så den har 13 miljarder mer till sitt förfogande nu än när vi tog över 2014, säger hon.

I stället menar hon att det är den allt äldre befolkningen som pressar vården. Till 2025 väntas antalet invånare, 70 år och äldre, öka med 300 000 personer eftersom svenskarna lever allt längre.

– Vi har en snabbt åldrande befolkning i Sverige. Medellivslängden ökar med 3,5 timme per dygn och vi har ett större antal kroniker med livslånga relationer till sjukvården i dag än för 30 år sedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...a-flyktingarna
Citera
2019-10-02, 09:05
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ser ut som en klassisk galen sektmedlem som gillar att ligga runt. Du vet vilken typ jag menar.
Margaret "Pussycat" Qualley?

Citat:
Som sagt, det verkar konstigt att börja snatta i den åldern när man redan har en position och en hög inkomst. Hade han för vana att snatta tycker jag han borde ha åkt fast tidigare. Men. Detta kan ju vara en ren impulshandling också som han genomfört pga psykisk instabilitet. Han kan ha drabbats av en "I don't give a fuck"-känsla med tanke på diverse svårigheter han gick igenom, inte otänkbart.
Alltså, Winona Ryder gick ju in i någon klädbutik och snattade plagg för ett värde på 5.000 dollar för en massa år sedan, sånt beteende händer ibland. 5,000 dollar är mycket pengar för vanligt folk, men fickpengar för henne. Ändå gjorde hon det, och åkte fast på kameran, det blev rättegång osv, och hennes filmkarriär skadades rätt hårt efter den incidenten (senast jag såg henne i något så var det 2009 Star Trek filmen).

Hon var om jag minns rätt, påtänd på en massa piller vid händelsen. Något liknande kan det ju ha varit med Thomas Wolf när han snattade några LED-lampor? Typ SSRI osv. Folk knaprar ju piller och psykofarmaka som aldrig förr nuförtiden, och om en del män går och massskjuter folk pga dessa lagliga droger, så kan jag absolut köpa att vargen snattade medan han var bängalo. Det sagt så vet jag inte vad som pågick i hans huvud vid själva incidenten.

Citat:
Vill man sätta dit nån så ordnar man så klart nåt större och mer blamerande än ett simpelt snatterimål. Men det behöver ju inte nödvändigtvis föreligga nåt direkt samband mellan själva snatteriet och att han kan ha mördats. Behöver ju inte vara något suspekt alls heller, jag är nog lite konspirationsskadad med tanke på allt jag tagit del av om folk i politikers närhet som bevisligen självmördats.

Kan ändå inte släppa känslan att det är nåt skumt med det här fallet. Annika kanske orsakade hans död på något sätt, tänk dig ett våldsamt gräl pga otrohetsaffärer som ballar ur... Behöver ju inte ens vara hon som dödade honom utan nån annan. Eller så kände han sig så förnedrad av hennes runtknullande att han tänkte gå ut med nåt han visste och som hade potential att skada mäktiga personer. Båda scenarierna kräver att man arrangerar det hela som ett vanligt självmord. Det kan som sagt vara ett helt vanligt självmord men som du vet går politiker mer än gärna över lik för att försvara sig själva och sina intressen och en väldig massa skit händer ju bakom kulisserna som man aldrig får nån klarhet i.
Grejen med Thomas Wolf är att han som så många andra bortskämda karriärister, är oerhört känsliga över vad andra tycker om dem (ett bra exempel är Donald Trump). Att bli uthängd i mainstream media som en simpel snattare, bara det är mer eller mindre en dödsdom för ett rikemansbarn som vargen. Han var säkert djupt deprimerad under en längre tid efter att han blev uthängd, och kombinera det med att Annika Strandhäll säkert knullade runt som aldrig förr under samma veva, så var steget därifrån inte långt till att ta fram repet. Han insåg förmodligen att hon aldrig älskade honom och bara var med honom för pengarna.

Citat:
Tänk dig själv om det nu skulle vara så att Annika faktiskt är ansvarig för hans död, direkt eller indirekt. Det måste i såna fall givetvis mörkas, allt annat är politiskt omöjligt som det brukar heta.
Ja självklart är det så, att om Annika mördade honom så får hon professionell hjälp med att mörka hela skiten. Jag är dock skeptisk till att hon hade någon inblandning i det hela. Folk dör liksom ändå i liknande situationer.

Citat:
Den svenska politikervärlden är garanterat full med perversa människor som ägnar sig åt både det ena och det andra. Intriger av Epsteinkaraktär skulle jag nog inte utesluta.
Den svenska politiken är inte i närheten av amerikanska mått. Allt och alla är galnare i USA.

Citat:
Ja för Ygeman och Shekarabi är ju klassiska alfamän? LOL. Nej hon var nog otrogen med lite vad som helst kan jag tänka mig. Syns ju i fejset på henne att hon är ett opålitligt, psykstört luder. Tur att hon inte har några söner, tänk dig själv vilken tortyr att som ung kille tvingas växa upp med ett sånt riksluder till morsa och vad det skulle göra med ens självkänsla.
Sa jag att de är alfahannar? Det med alfa fucks, beta bucks var ju bara ett skämt. Jag är skeptisk till att Annika Strandhäll överhuvudtaget har knullat med en riktig alfahanne, någonsin. Däremot var Thomas Varg ett klassiskt exempel på en betahanne. Han var ett textbook exempel på en man som kvinnor gifter sig med plånboken för, inte för hans utseende, maskulinitet osv.

Shekarabi är som sagt en människokarikatyr, oklart om Strandhäll faktiskt särade på benen för Shekarabi, men det skulle inte förvåna mig med tanke på hur dålig smak kvinnor överlag har.
Citera
2019-10-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Margaret "Pussycat" Qualley?

Alltså, Winona Ryder gick ju in i någon klädbutik och snattade plagg för ett värde på 5.000 dollar för en massa år sedan, sånt beteende händer ibland. 5,000 dollar är mycket pengar för vanligt folk, men fickpengar för henne. Ändå gjorde hon det, och åkte fast på kameran, det blev rättegång osv, och hennes filmkarriär skadades rätt hårt efter den incidenten (senast jag såg henne i något så var det 2009 Star Trek filmen).

Hon var om jag minns rätt, påtänd på en massa piller vid händelsen. Något liknande kan det ju ha varit med Thomas Wolf när han snattade några LED-lampor? Typ SSRI osv. Folk knaprar ju piller och psykofarmaka som aldrig förr nuförtiden, och om en del män går och massskjuter folk pga dessa lagliga droger, så kan jag absolut köpa att vargen snattade medan han var bängalo. Det sagt så vet jag inte vad som pågick i hans huvud vid själva incidenten.

Grejen med Thomas Wolf är att han som så många andra bortskämda karriärister, är oerhört känsliga över vad andra tycker om dem (ett bra exempel är Donald Trump). Att bli uthängd i mainstream media som en simpel snattare, bara det är mer eller mindre en dödsdom för ett rikemansbarn som vargen. Han var säkert djupt deprimerad under en längre tid efter att han blev uthängd, och kombinera det med att Annika Strandhäll säkert knullade runt som aldrig förr under samma veva, så var steget därifrån inte långt till att ta fram repet. Han insåg förmodligen att hon aldrig älskade honom och bara var med honom för pengarna.

Ja självklart är det så, att om Annika mördade honom så får hon professionell hjälp med att mörka hela skiten. Jag är dock skeptisk till att hon hade någon inblandning i det hela. Folk dör liksom ändå i liknande situationer.

Den svenska politiken är inte i närheten av amerikanska mått. Allt och alla är galnare i USA.

Sa jag att de är alfahannar? Det med alfa fucks, beta bucks var ju bara ett skämt. Jag är skeptisk till att Annika Strandhäll överhuvudtaget har knullat med en riktig alfahanne, någonsin. Däremot var Thomas Varg ett klassiskt exempel på en betahanne. Han var ett textbook exempel på en man som kvinnor gifter sig med plånboken för, inte för hans utseende, maskulinitet osv.

Shekarabi är som sagt en människokarikatyr, oklart om Strandhäll faktiskt särade på benen för Shekarabi, men det skulle inte förvåna mig med tanke på hur dålig smak kvinnor överlag har.

Rikemansbarn?
Citera
2019-10-02, 09:46
Medlem
Julskinkatos avatar
Det är såklart väldigt sorgligt när någon i en familj tar sitt liv. Barnen blir märkta för resten av livet.
Men när Strandhäll som minister går ut och skyller den Plötsliga ekonomiska krisen på att folk blir för gamla... Så har hon lagt bort alla sina anspråk på medlidande.

Skulle människor Plötsligt blivit så gamla? Nej det är en långsam process. I alla andra sammanhang brukar man hylla sådant som förlänger livet. Men inte sossen Strandhäll. Nej där är gamla fattiga pensionärer skyldiga till effekterna av sossarnas sinnessjuka politik?!

Strandhäll är ett äckligt fnask som inte förtjänar medlidande. Barnen tycker jag synd om dock. Gubben vette fan. Varför ta livet v sig? Livskris och narcissism? Depression?

Snatta skräp tyder på att han var av banan. Gick på bens? Försökte skada frugan medialt? Tror det
Citera
2019-10-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är såklart väldigt sorgligt när någon i en familj tar sitt liv. Barnen blir märkta för resten av livet.
Men när Strandhäll som minister går ut och skyller den Plötsliga ekonomiska krisen på att folk blir för gamla... Så har hon lagt bort alla sina anspråk på medlidande.

Skulle människor Plötsligt blivit så gamla? Nej det är en långsam process. I alla andra sammanhang brukar man hylla sådant som förlänger livet. Men inte sossen Strandhäll. Nej där är gamla fattiga pensionärer skyldiga till effekterna av sossarnas sinnessjuka politik?!

Strandhäll är ett äckligt fnask som inte förtjänar medlidande. Barnen tycker jag synd om dock. Gubben vette fan. Varför ta livet v sig? Livskris och narcissism? Depression?

Snatta skräp tyder på att han var av banan. Gick på bens? Försökte skada frugan medialt? Tror det

Att den stora kullen som föddes på 40-talet håller på att närma sig de åldrar då den ena förmågan efter den andra avtar har varit känt länge; befolkningspyramiden du vet. Kommunerna försöker bygga äldreboenden av olika slag i så snabb takt som bara är möjligt. Till dessa behöver en massa nya undersköterskor rekryteras. Skyldiga kan knappast pensionärerna vara? Skyldiga till att de föddes när freden efter Andra världskriget gjorde att folk vågade tro på framtiden och skaffa barn igen? Sedan kanske AS uttryckt sig mindre nyanserat om detta faktum har jag inte lagt på minnet - ett faktum är det.
Citera
2019-10-02, 10:31
Medlem
wwrs avatar
I världens enda feministiska regering måste ett statsråd (på en mindre framträdande post) avgå eftersom hon är ensamstående kvinna med två barn. Hon tvingas därför halvera sin lön.

- Sätt in män i karriären med full service i hemmet istället, så det blir något gjort! Speciellt inom socialförsäkringar och liknande områden där alla latmaskarna skall tvingas jobba.

(Ironivarning utfärdas för inlägget. Det här verkar inte gå ihop.)
Senast redigerad av wwr 2019-10-02 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in