Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Ser ut som en klassisk galen sektmedlem som gillar att ligga runt. Du vet vilken typ jag menar.
Citat:
Visst det låter skumt att en rik äldre man snattar LED-lampor, men han kan ju ha varit ovanligt snål. Behöver inte finnas någon konspiration bakom det hela. Han blev tagen på bar gärning, blev uthängd inför hela Sverige och mådde dåligt över det hela och tog livet av sig, inga konstigheter.
Som sagt, det verkar konstigt att börja snatta i den åldern när man redan har en position och en hög inkomst. Hade han för vana att snatta tycker jag han borde ha åkt fast tidigare. Men. Detta kan ju vara en ren impulshandling också som han genomfört pga psykisk instabilitet. Han kan ha drabbats av en "I don't give a fuck"-känsla med tanke på diverse svårigheter han gick igenom, inte otänkbart.
Citat:
Så hans fiender automagiskt satte dit honom för snatteri och sedan lönnmördade honom?
Vill man sätta dit nån så ordnar man så klart nåt större och mer blamerande än ett simpelt snatterimål. Men det behöver ju inte nödvändigtvis föreligga nåt direkt samband mellan själva snatteriet och att han kan ha mördats. Behöver ju inte vara något suspekt alls heller, jag är nog lite konspirationsskadad med tanke på allt jag tagit del av om folk i politikers närhet som bevisligen självmördats.
Kan ändå inte släppa känslan att det är nåt skumt med det här fallet. Annika kanske orsakade hans död på något sätt, tänk dig ett våldsamt gräl pga otrohetsaffärer som ballar ur... Behöver ju inte ens vara hon som dödade honom utan nån annan. Eller så kände han sig så förnedrad av hennes runtknullande att han tänkte gå ut med nåt han visste och som hade potential att skada mäktiga personer. Båda scenarierna kräver att man arrangerar det hela som ett vanligt självmord. Det kan som sagt vara ett helt vanligt självmord men som du vet går politiker mer än gärna över lik för att försvara sig själva och sina intressen och en väldig massa skit händer ju bakom kulisserna som man aldrig får nån klarhet i.
Tänk dig själv om det nu skulle vara så att Annika faktiskt är ansvarig för hans död, direkt eller indirekt. Det måste i såna fall givetvis mörkas, allt annat är politiskt omöjligt som det brukar heta.
Den svenska politikervärlden är garanterat full med perversa människor som ägnar sig åt både det ena och det andra. Intriger av Epsteinkaraktär skulle jag nog inte utesluta.
Citat:
Thomas Wolf var en standard betahanne; Annika gifte sig inte med honom, utan snarare gifte hon sig med hans plånbok som alla andra kvinnor (och antagligen hans längd, kanske kukstorlek också). Han var ju inte direkt någon Brad Pitt, och jag har svårt att tänka mig att han hade världens bästa humor eller charm osv. Poängen är att det inte finns mycket för henne att sörja osv. Knappast hennes livs största och enda kärlek som hon förlorade, särskilt om otrohetsryktena stämmer. Alfa fucks, beta bucks
Ja för Ygeman och Shekarabi är ju klassiska alfamän? LOL. Nej hon var nog otrogen med lite vad som helst kan jag tänka mig. Syns ju i fejset på henne att hon är ett opålitligt, psykstört luder. Tur att hon inte har några söner, tänk dig själv vilken tortyr att som ung kille tvingas växa upp med ett sånt riksluder till morsa och vad det skulle göra med ens självkänsla.