2019-10-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Ministerlön 139.000, riksdagsman 69.000.

Hon får väl mellanskillnaden i lön under ett par år? Sen har hon kvalificerat sig för pension fram till 65
Citera
2019-10-02, 11:13
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Att den stora kullen som föddes på 40-talet håller på att närma sig de åldrar då den ena förmågan efter den andra avtar har varit känt länge; befolkningspyramiden du vet. Kommunerna försöker bygga äldreboenden av olika slag i så snabb takt som bara är möjligt. Till dessa behöver en massa nya undersköterskor rekryteras. Skyldiga kan knappast pensionärerna vara? Skyldiga till att de föddes när freden efter Andra världskriget gjorde att folk vågade tro på framtiden och skaffa barn igen? Sedan kanske AS uttryckt sig mindre nyanserat om detta faktum har jag inte lagt på minnet - ett faktum är det.

Barnkullarna under senare delen av 40 talet är inte så stora som man kan intryck av. De är däremot perfekta att skylla på.
Citera
2019-10-02, 12:27
Medlem
Min gamla moder som gick bort i mycket hög ålder för några år sedan uttryckte sig så här om kvinnor som kommit fram och kommit upp sig så här utan någon vidare utbildning eller andra kvalifikationer eller meriter:

"... hon har gått sänga-vägen !!.."
Citera
2019-10-02, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Om de redan skrivit på skilsmässohandlingar så mister ju AS troligen en del av en eventuell livförsäkrings utfall, alltihopa går då till barnen i fråga
Man får väl inte ut på livförsäkringar om det var självmord?

Eller är det bara något jag lärt mig från amerikanska deckare?
Citera
2019-10-02, 13:14
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Men snälla du...?

Det är bara 15 månader sedan AS bedyrade att flyktingarna INTE hade med vårdkrisen att göra.

Glömmer och förlåter vi så lätt? Har du inte läst? Har du förträngt...?

Varsågod, en liten recap. Jag har fetat åt dig för att det skall vara lättuggat, om än svårsmält.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...a-flyktingarna

Jag förstår att ironi inte din starka sida😂
Citera
2019-10-02, 14:16
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Att den stora kullen som föddes på 40-talet håller på att närma sig de åldrar då den ena förmågan efter den andra avtar har varit känt länge; befolkningspyramiden du vet. Kommunerna försöker bygga äldreboenden av olika slag i så snabb takt som bara är möjligt. Till dessa behöver en massa nya undersköterskor rekryteras. Skyldiga kan knappast pensionärerna vara? Skyldiga till att de föddes när freden efter Andra världskriget gjorde att folk vågade tro på framtiden och skaffa barn igen? Sedan kanske AS uttryckt sig mindre nyanserat om detta faktum har jag inte lagt på minnet - ett faktum är det.

Hur menar du att detta skulle leda till en Plötslig total kris i kommuners ekonomi? Idiot sluta larva dig

Självklart är det horderna av analfabeter som kostar pengar. Speciellt när de ska bli försörjda på kommunnivå ist för av den oändligt rika staten.
Alla inhemska demografiska problem har man minst 65år på sig att förutse.

Sen är argumentet att man ska ta in unga invandrare pga folk är gamla i landet riktigt infantilt. Invandrare blir väl också gamla?
Dessutom har de ofta med sig släkten som är gammal och väldigt vårdkrävande.

Byta folk. Sjuk politik.
Senast redigerad av Julskinkato 2019-10-02 kl. 14:23.
Citera
2019-10-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Min gamla moder som gick bort i mycket hög ålder för några år sedan uttryckte sig så här om kvinnor som kommit fram och kommit upp sig så här utan någon vidare utbildning eller andra kvalifikationer eller meriter:

"... hon har gått sänga-vägen !!.."

Vi hoppas väl att den tiden är förbi när även kvinnor (och män) trodde att kvinnor är så korkade att de inte klarar något - Men inte skulle reflektera över att en man utan meriter kommer upp sig
Citera
2019-10-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är såklart väldigt sorgligt när någon i en familj tar sitt liv. Barnen blir märkta för resten av livet.
Men när Strandhäll som minister går ut och skyller den Plötsliga ekonomiska krisen på att folk blir för gamla... Så har hon lagt bort alla sina anspråk på medlidande.

Skulle människor Plötsligt blivit så gamla? Nej det är en långsam process. I alla andra sammanhang brukar man hylla sådant som förlänger livet. Men inte sossen Strandhäll. Nej där är gamla fattiga pensionärer skyldiga till effekterna av sossarnas sinnessjuka politik?!

Strandhäll är ett äckligt fnask som inte förtjänar medlidande. Barnen tycker jag synd om dock. Gubben vette fan. Varför ta livet v sig? Livskris och narcissism? Depression?

Snatta skräp tyder på att han var av banan. Gick på bens? Försökte skada frugan medialt? Tror det
Så sanna ord från dig! Jag ser väldigt framemot när hon själv blir gammal och dålig-på riktigt, när hon blir väldigt sjuk, upptäcker att hon inte klarar vardagen utan viss hjälp, samhället som då svarar iskallt: Tyvärr, vi kan inte hjälpa dig, klara dig själv, bäst du kan, vi har föör många att ta hand om just nu, återkom och försök senare, Tack.
Ett samhälle hon själv (inte tagit fram kanske) men försvarat hårdnackat, hon behöver smaka på sin egen medicin, precis som hon får just nu iochmed sambons dödsfall- som fick konsekvenser, barnen mår inte bra av detta...
Citera
2019-10-02, 15:04
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Så sanna ord från dig! Jag ser väldigt framemot när hon själv blir gammal och dålig-på riktigt, när hon blir väldigt sjuk, upptäcker att hon inte klarar vardagen utan viss hjälp, samhället som då svarar iskallt: Tyvärr, vi kan inte hjälpa dig, klara dig själv, bäst du kan, vi har föör många att ta hand om just nu, återkom och försök senare, Tack.
Ett samhälle hon själv (inte tagit fram kanske) men försvarat hårdnackat, hon behöver smaka på sin egen medicin, precis som hon får just nu iochmed sambons dödsfall- som fick konsekvenser, barnen mår inte bra av detta...

Annika kommer aldrig hamna i den situationen då hon kommer ha gott om pengar till att köpa sig sin egen välfärd. Vi andra kommer få slita röven av oss för att bygga upp samma ekonomiska trygghet, men hon får det gratis via våra skattepengar.

Så tyvärr. Du kan längta och önska hur mycket du vill, men hon har sin framtid fixad.
Citera
2019-10-02, 15:07
Medlem
Haddock93s avatar
Är det bara jag som har tänkt på att många ledande politiker inom S nu avgått pga familjeförhållanden?

Vi har Wallström och Strandhäll inom kort period. Lämnar råttorna skeppet Sverige innan det sjunker tro? Man vill väl inte ta smällen för politiken som förts de senaste 10-15 åren. Strandhälls sambo har dock avlidit så känns som ett legitimt skäl men inte Wallström.

Sen sålde utrikesminister Anna Hallberg nyligen aktier för 2,7 miljoner kronor i svenska företag, hon har nog en hel del insyn över läget.

Känns som lite för stort sammanträffande att detta sker just nu, när läget ser som mest dyster ut. Men vem vet känns lite foliehatt på detta.
Citera
2019-10-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Är det bara jag som har tänkt på att många ledande politiker inom S nu avgått pga familjeförhållanden?

Vi har Wallström och Strandhäll inom kort period. Lämnar råttorna skeppet Sverige innan det sjunker tro? Man vill väl inte ta smällen för politiken som förts de senaste 10-15 åren. Strandhälls sambo har dock avlidit så känns som ett legitimt skäl men inte Wallström.

Sen sålde utrikesminister Anna Hallberg nyligen aktier för 2,7 miljoner kronor i svenska företag, hon har nog en hel del insyn över läget.

Känns som lite för stort sammanträffande att detta sker just nu, när läget ser som mest dyster ut. Men vem vet känns lite foliehatt på detta.
Ja, så kan det vara, helvete vad jag önskar att jag hade möjlighet att vara det "onda ögat" som dom för alltid måste vara rädda för,
detta patrask ska inte komma undan, de ska hänga i lyktstolpar till allmän beskådan.. Vi får ha bevakning 24/7 på hur det verkar arta sig..
Citera
2019-10-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Hon får väl mellanskillnaden i lön under ett par år? Sen har hon kvalificerat sig för pension fram till 65

Sen finns nog några försäkringar efter sambon som kommer ge klirr i kassan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in