2019-09-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Jo det gör hon. Läs i Aftonbladet. Citat från Aftonbladet ”Annika Strandhäll kommer dock ha kvar sin riksdagsplats”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-sambons-dod
Fel av mig. Tack för påpekandet!
Citera
2019-09-30, 18:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Att hon sätter barnen före karriären visar på att hon är en fin människa och mor.

Hennes riksdagskarriär med 60 k i månadslön avstår hon inte. Dock kommer hon väl inte vara närvarande i riksdagen så mycket, ändå får hon full lön. Jävla parasit.
Citera
2019-09-30, 18:12
Medlem
Bonussonen är ca 24 år och torde klara sig själv och har dessutom egen mor.
Citera
2019-09-30, 18:33
Medlem
ConservativeNows avatar
Hennes man har dött och hon har avgått. Finns det något sensationellt som jag missat? Orkar inte plöja igenom alla sidor för att få en förklaring till uppståndelsen.
Citera
2019-09-30, 18:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Alltid lika intressant att läsa kommentarerna här på Flashback. Ibland vet man inte riktigt vad man ska tro. Tänker även på det gamla talesättet att ingen rök utan eld.

Rent statistiskt är det väl ungefär 25 gånger vanligare med självmord, än med mord. Rent politiskt, även som "skydd" har jag svårt att se något sådant motiv. AS sitter inte tillräckligt högt upp.

Dödsorsak av hjärtinfarkt är ju förstås en möjlighet, men TS såg ju inte ohälsosam ut på något vis, men det är ju inga garantier visserligen. Bara mindre sannolikt.

Teorin kring otrohet, separation och självmord låter inte helt otänkbar i mina öron. Men egentligen har jag inte en susning.
Citera
2019-09-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenisse
Inte om man har ett lågkvalificerat anonymt skitjobb och har normal människor som säger normala saker om en i sociala medier.
Har man däremot en högprofilerad syssla där man dygnet runt är offentlig och blir ständigt trakasserad av mentalt utmanade empatilösa kräk och anonyma troll, som inte ens kan kamma sig när någon dör, då känns det inte så konstigt alls att vara tjänstledig i månader.
Det är trådar som denna som sänker FB.
Håller med...många idioter här...
Citera
2019-09-30, 18:41
Medlem
Är det helt uteslutet att det var maken som hoppade från en färja?
Citera
2019-09-30, 18:58
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeNow
Hennes man har dött och hon har avgått. Finns det något sensationellt som jag missat? Orkar inte plöja igenom alla sidor för att få en förklaring till uppståndelsen.
Snubben begick troligen självmord. Det sticker ut lite.
Citera
2019-09-30, 19:11
AS hade en lugn, ödmjuk, sansad och rent av en lite bräcklig framtoning, klädsamt. Hon var en av ytterst få genuint fina människor inom Socialdemokratin på senare år. Jag hoppas att hon klarar sig igenom denna svåra sorg med livet i behåll. Handhjärta och kram till denna kvinna.
Citera
2019-09-30, 19:13
Citat:

Självmord och psykisk ohälsa drabbar även de starkaste och finaste familjer - ingen går säker, tyvärr.
Citera
2019-09-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, men det är standardförfarande när någon som inte är alltför gammal påträffas avliden.
Vi har inte fått reda på detaljerna ännu, men det verkar alltså som han hittades död i hemmet och att man i början inte alls visste orsak om det var sjukdom, självmord (typ tabletter) eller mord.

Nej det är på intet sätt "standardförfarande".
Har vart på fler hjärtstopp än jag kan räkna och EN enda gång har polisen börjat utreda det samt även tagit med den andra personen i lägenheten till stationen/häktet.

Så i absoluta majoriteten av fall så anses det vara en naturlig död utan uppenbar förklaring.
Att närmast anhörig misstänks vid anhörigs död där våld inte är inblandat är således väldigt ovanligt.
Citera
2019-09-30, 19:16
Medlem
ConservativeNows avatar
Citat:

Okej, tack. Så nu i ren Flashback-anda försöker man ta reda på om hon gjort något som fått droppen att rinna över bägaren. I get it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in