2019-09-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Skulle gissa på att han begick självmord pga detta, känns mer sannolikt än att hon skulle ha anlitat någon torped från Bergsjön att mörda honom, lol. Sedan att hon eventuellt var otrogen mot honom kan ha bidragit lite extra till att han tog livet av sig. Har dödsorsaken fastställts?
l.

Ingen torped, Annika Strandhäll gjorde detta själv. Inte så komplicerat egentligen, Annika och sambon bråkar. Han blir knuffad ned för trappan, Annika får panik kontaktar Säpo och ljuger ihop att han attackerade henne och hon försvarade sig. Säpo hjälper till och maskerar detta som självmord för att undvika att skapa en politisk kris.
Citera
2019-09-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Det är mäklarfirman Residence som säljer fastigheten. Den finns under rubriken "underhand" , där finns ett ett hus på Värmdö, Fågelbro.

Alltså en bra bit ut på Värmdö, eller Wärmdö som vissa vill skriva det som. Det går väl att plocka fram ungefär vad den kan ha köpts för och vilket år.
Nåja, spelar roll
Att den läggs ut så snabbt till försäljning tyder väl på att det saknas mycket pengar nu,
gissningsvis. Väldigt mycket. Det tar ju också ett tag att bouppteckningen ska bli klar. Innan den är klar så kan änkan inte sälja. Och hon kan ju heller inte komma åt sambons bankkonton
Mycket märkligt beteende att lägga ut villan till försäljning så snabbt, änkan får inte pengarna fortare för det. Och särkullbarnet måste också godkänna det vad jag förstår det, som.
Det kan i och för sig handla om att de vill ha en slags värdering av bostaden tex därför att särkullsbarnet begärt det ?
Nu vet jag inte om särkullbarnet är myndig eller inte
Snatteriet har kanske avslöjat en synnerligen dåligt skött ekonomi ?
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
När ena parten dör och har skulder överförs de i fler fall som jag känner till den andra parten.
Det som de skuldsatt sig gemensamt om lär bli till hennes skulder helt och hållet.

Ja, speciellt om de har köpt villan tillsammans. Änkan måste då ta över lånet/lånen på villan. Eventuellt att omförhandla lånet/lånen, så att det passar hennes egen ekonomi.

I de flesta fall så måste änkan sälja villan om den nu inte var slutbetald. Vilket jag inte tror att den var, de hade väl inte ägt den någon längre tid, gissar jag...

Även om hon får ett välbetalt toppjobb så blir det drygt att amortera på en sådan villa. Dessutom så hinner hon väl knappt bo där heller, om hon ska nu ha ett nytt jobb.
Man kan gissa att det här blir så rörigt att det blir en upprepning av Mona Sahlins piruetter
med sportbilar, lyxvillor, lådvin, kaviarfrukostar, hårgelé och latinos...
Och ett nytt toppjobb för AS: "Där hon kan ta förskott ur kassan"
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Såg henne på H&M i Mölnvik för drygt en vecka sedan.
Hon såg inte direkt lidande ut, gick runt och kollade på kläder samtidigt som hon babblade i telefon "om väder och vind" med någon bekant. Bekymrade sig inte ens om att avsluta samtalet när hon skulle betala i kassan....

Känslan jag fick var knappast "en sörjande änka"!

Spekulationer här:
Det blir nog problematiskt att villan antagligen är mycket högt belånad. Hushållet mister ju en stor del av inkomsten, ja gissningsvis hälften då. Och ev livförsäkring går ju i första hand till barnen.
Tills att bouppteckningen är klar så kommer det inte att hända så mycket ännu...
Skulle det vara så att sambon struntat i en hel massa räkningar under lång tid, och dolt det för AS - Och att det redan finns ett stort svart hål i ekonomin, med inkasso osv...
- Ja då kan KFM (Kronofogden) ta sambons bankkonton och villan i kvarstad. Kvarstad innebär betalningssäkring. Ev att hon och barnen får bo kvar på nåder...
Kvarstad innebär att KFM tar villan i beslag för att säkra täckning för skulderna, och betyder i sin tur att hennes namnteckning på ett kommande säljkontrakt blir ogiltig. Då blir det bara KFM som kan godkänna en försäljning. AS får då inte bestämma själv om försäljning
Det som är dumt med att om KFM går in är att det kan dröja länge innan det lagliga maskineriet jobbat klart. Och det finns nog exempel på änkor som det dröjt ett år eller liknande innan allting är ordnat, med skyhöga ränteutgifter mm
Och säkert finns det gott om exempel på änklingar/änkor som begått självmord i liknande situationer, pga indragen sjukpenning osv...
What comes around goes around, - Karma is a bitch...
Senast redigerad av DrSvenne 2019-09-29 kl. 17:51.
Citera
2019-09-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Hon har psykopatögon, det är ett som är säkert.
Det kan ju röra sig om sköldkörtelrubbning. Kvinnor med denna åkomma kan bli trådsmala och få uppspärrade, utstående ögon, och ett stirrigt beteende. En del småäter hela tiden.
Hög konsumtion av tex Imovane (sömntabletter) och/eller alkohol kan också göra att ögonen är uppspärrade påstås det.
Ibland hänger alla tre symptomen ihop. Sköldkörtelrubbningen gör att personen har svårt att sova, tar därför både sömntabletter och alkohol, vilket på sikt förvärrar hälsan.
Alkoholen används då som förstärkning på sömnens längd, eftersom dessa patienter ibland säger sig att de inte får tillräckligt lång sömn av bara Imovane.
Det knapras nog diverse regnbågsfärgade piller lite hej vilt nuförtiden på Regeringen med tanke på hur jävla uruselt dessa skurkaktiga luspudlar har skött landet, och störtat det ner i den mångkulturella och finansiella avgrunden
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Han var född 1965, dvs 54 år. Numera är man inte gammal som 54 åring så det tror jag inte skit på. Antingen en hjärtinfarkt som ett resultat av mycket supande under sommaren och stress, en stroke eller så tog hans sig av daga själv. Något av de alternativen stämmer, troligtvis det sista med tanke på hur tyst det varit i media och hur innehållsfattig dödsannonsen är. Normalt om något sådant sker med en normal dödsorsak som genom ålder eller sjukdom så hade det varit mer fritt fram att annonsera ut hans död och då gärna med att man skänka en slant till Hjärt och Lungfonden eller liknande.
Jo, det är ju en mycket tänkbar förklaring faktiskt. Stroke brukar rätt ofta ta så att patienten blir liggande i respirator en tid, innan naturen har sin gång. Sådana strokes där man dör knall och fall är inte jättevanliga precis, och i synnerhet inte hos 50+-are
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Snatta glödlampor liksom, det tyder ju på att det inte stod rätt till. Hur tror ni att han gjorde det? Tabletter eller gasning brukar vara poppis för det finare folket.
Kanske sambon lånade Isabella Lövins dieselbil för det var den skitigaste bil de kunde hitta ?
det går ju inte lika fort med en katalysatorbil, typ ?
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Antar att i tråden nämnd mäklare brukar få ut så bra pris som möjligt för objekten som säljs där.

Strandhäll tycks ha behållit lägenheten hon fixat genom Vision även efter husköpet 2016 (inte 2012). Om hon fortfarande har den kvar återstår för intresserade att gräva fram.

Din uppgift om särkullsbarn är korrekt och kan komplicera situationen. Och vi vet väl inte hur belånad kåken är.
Fast S*mon kan inte få ut sin laglott förräns bouppteckningen är klar. Och om AS inte har pengarna cash så måste hon sälja. Nu kan det ju vara så att AS står själv som fastighetens ägare, och att det är hon som har alla lånen, det vet vi ju inte. Men ett sådant arrangemang skulle innebära att sambon gått miste om diverse ränteavdrag, och det blir i så fall mycket pengar alltså, under lång tid. Gissningsvis så blir det här väldigt rörigt alltihop.
Att de var så snabba på att lägga ut villan till försäljning, tyder på något större bekymmer...
Senast redigerad av DrSvenne 2019-09-29 kl. 17:27.
Citera
2019-09-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej han blev utkastad från en färja därav den långa tiden innan dödsfallet bekräftats.

Du påvisar mitt påstående.
Jag har dock säkra källor som var på plats vid dödsfallet. Så jag är säker på min sak och de detaljer som rör det.

Men men, kan inte hindra folk att spekulera vidare.
Citera
2019-09-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne

Fast S*mon kan inte få ut sin laglott förräns bouppteckningen är klar. Och om AS inte har pengarna cash så måste hon sälja. Nu kan det ju vara så att AS står själv som fastighetens ägare, och att det är hon som har alla lånen, det vet vi ju inte. Men ett sådant arrangemang skulle innebära att sambon gått miste om diverse ränteavdrag, och det blir i så fall mycket pengar alltså, under lång tid. Gissningsvis så blir det här väldigt rörigt alltihop.
Att de var så snabba på att lägga ut villan till försäljning, tyder på något större bekymmer...

Fastigheten köptes 31/7 2012 för 5,8 miljoner och fördelningen var 50/50.
Citera
2019-09-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Han var född 1965, dvs 54 år. Numera är man inte gammal som 54 åring så det tror jag inte skit på. Antingen en hjärtinfarkt som ett resultat av mycket supande under sommaren och stress, en stroke eller så tog hans sig av daga själv. Något av de alternativen stämmer, troligtvis det sista med tanke på hur tyst det varit i media och hur innehållsfattig dödsannonsen är. Normalt om något sådant sker med en normal dödsorsak som genom ålder eller sjukdom så hade det varit mer fritt fram att annonsera ut hans död och då gärna med att man skänka en slant till Hjärt och Lungfonden eller liknande.

Vi får väl närmast förvänta oss en lång nekrolog i DN...
Citera
2019-09-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Alltså en bra bit ut på Värmdö, eller Wärmdö som vissa vill skriva det som. Det går väl att plocka fram ungefär vad den kan ha köpts för och vilket år.
Nåja, spelar roll
Att den läggs ut så snabbt till försäljning tyder väl på att det saknas mycket pengar nu,
gissningsvis. Väldigt mycket. Det tar ju också ett tag att bouppteckningen ska bli klar. Innan den är klar så kan änkan inte sälja. Och hon kan ju heller inte komma åt sambons bankkonton
Mycket märkligt beteende att lägga ut villan till försäljning så snabbt, änkan får inte pengarna fortare för det. Och särkullbarnet måste också godkänna det vad jag förstår det, som.
Det kan i och för sig handla om att de vill ha en slags värdering av bostaden tex därför att särkullsbarnet begärt det ?
Nu vet jag inte om särkullbarnet är myndig eller inte
Snatteriet har kanske avslöjat en synnerligen dåligt skött ekonomi ?

Ja, speciellt om de har köpt villan tillsammans. Änkan måste då ta över lånet/lånen på villan. Eventuellt att omförhandla lånet/lånen, så att det passar hennes egen ekonomi.

I de flesta fall så måste änkan sälja villan om den nu inte var slutbetald. Vilket jag inte tror att den var, de hade väl inte ägt den någon längre tid, gissar jag...

Även om hon får ett välbetalt toppjobb så blir det drygt att amortera på en sådan villa. Dessutom så hinner hon väl knappt bo där heller, om hon ska nu ha ett nytt jobb.
Man kan gissa att det här blir så rörigt att det blir en upprepning av Mona Sahlins piruetter
med sportbilar, lyxvillor, lådvin, kaviarfrukostar, hårgelé och latinos...
Och ett nytt toppjobb för AS: "Där hon kan ta förskott ur kassan"

Spekulationer här:
Det blir nog problematiskt att villan antagligen är mycket högt belånad. Hushållet mister ju en stor del av inkomsten, ja gissningsvis hälften då. Och ev livförsäkring går ju i första hand till barnen.
Tills att bouppteckningen är klar så kommer det inte att hända så mycket ännu...
Skulle det vara så att sambon struntat i en hel massa räkningar under lång tid, och dolt det för AS - Och att det redan finns ett stort svart hål i ekonomin, med inkasso osv...
- Ja då kan KFM (Kronofogden) ta sambons bankkonton och villan i kvarstad. Kvarstad innebär betalningssäkring. Ev att hon och barnen får bo kvar på nåder...
Kvarstad innebär att KFM tar villan i beslag för att säkra täckning för skulderna, och betyder i sin tur att hennes namnteckning på ett kommande säljkontrakt blir ogiltig. Då blir det bara KFM som kan godkänna en försäljning. AS får då inte bestämma själv om försäljning
Det som är dumt med att om KFM går in är att det kan dröja länge innan det lagliga maskineriet jobbat klart. Och det finns nog exempel på änkor som det dröjt ett år eller liknande innan allting är ordnat, med skyhöga ränteutgifter mm
Och säkert finns det gott om exempel på änklingar/änkor som begått självmord i liknande situationer, pga indragen sjukpenning osv...
What comes around goes around, - Karma is a bitch...

Strandhällskan torde inte ha den kompetens eller kunskap som krävs för att hantera stora mängder med pengar... Inte heller att kunna hushålla med en hög ministerlön..
Nej, för henne har nog pengar runnit genom händernas fingrar som vatten eller sandkorn...
En vanlig "åkomma" för WT som kommit upp sig alltför snabbt, alltför lätt

DÄRFÖR se kassaflödet just nu dåligt ut för Strandhällskan..
Lägg också till ett särkullbarn som nu snabbt vill få ut sin lagliga lott.
Citera
2019-09-29, 20:03
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Du påvisar mitt påstående.
Jag har dock säkra källor som var på plats vid dödsfallet. Så jag är säker på min sak och de detaljer som rör det.

Men men, kan inte hindra folk att spekulera vidare.
Men är det fastställt att han hoppade/knuffades av färjan?
Vilka åkte han med?
Citera
2019-09-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Men är det fastställt att han hoppade/knuffades av färjan?
Vilka åkte han med?
Färjan var inte honom.

Det var en helt vanlig hängning i hemmet. Upptäcktes av familjemedlem. Inte mer spektakulärt än så.
Citera
2019-09-29, 20:39
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
För övrigt, Annika Strandhäll var jävligt läcker när hon var yngre:

https://cdn.arbetet.se/app/uploads/2...ndhall2411.jpg

Ja, jag tror jag minns att Jens Orbacks mormors syster brukade leva med henne på den tiden.
Citera
2019-09-29, 20:51
Medlem
Mosbulles avatar
Jag gillar inte hennes politik eller något hon hittar på alltså, men hennes man dog nyss. Låt henne och barnen sörja i fred snälla.
Ha ett hjärta.
Citera
2019-09-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Det är mäklarfirman Residence som säljer fastigheten. Den finns under rubriken "underhand" , där finns ett ett hus på Värmdö, Fågelbro.
ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in