2019-09-29, 14:22
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Hon är hemma med full lön så någon försäkringskassa lär hon inte behöva anmäla sig till. Dessutom sannolikt full med alla former av försäkringar för att kunna säkra sin existens vid en uppkommen situation som denna.

Bra vi fick veta detta!
Ojämlikheten är ju skrämmande hög jämfört med vanligt folk vs Politikerna.
Citera
2019-09-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Hon har psykopatögon, det är ett som är säkert.

Har hon linser kanske?
Citera
2019-09-29, 14:28
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Bra vi fick veta detta!
Ojämlikheten är ju skrämmande hög jämfört med vanligt folk vs Politikerna.

Att våra "folkvalda" politiker skulle vara på folkets sida kan vi ge upp, det är enbart en lögn omkring valtider och en romantisk tanke. Det kommer bara bli värre nu när kommun efter kommun står på ruinens brant och sittandes med stora skuldberg. Men en sak är säker, det kommer inte påverka våra "folkvalda" och maktfullkomliga politiker som med sina miljonlöner oavsett arbetsinsats är mest bekymrad över om oxfilén skall vara hängmörad eller inte på fredagseftermiddagarna eller vilket vin som skall matcha.

Den som påstår att Sossarna eller vänstern är på folkets sida är en idiot! F.d Alliansen likaså med deras öppna era hjärtan mentalitet, det behövs något nytt för att vinna tillbaka förtroendet hos folket. Men tyvärr så ekar perrongen tom, för tåget gick för länge sedan.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2019-09-29 kl. 14:31.
Citera
2019-09-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
En religiös tro eller har du någon grund till det? Gubben var besvärlig för Annika, lite av en strulpelle ,ett hinder i hennes karriär. Tog han livet av sig var det ju bara att tacka och ta emot. Tog hon livet av honom är det också inom möjligheternas ram. Nippertippan har väl känningar bland slödder från sin uppväxt i Bergsjön. Lätt att få tag i en som kunde trycka i honom för mycket sömnmedel.
Jag är mer säker i min tro att det är något av det.

Jag har ingen som helst grund till att
han dog en naturlig död. Aldrig påstått de
i heller jag tror gissar alltså att han gjorde
de graderar med inslag av sjukdom.

Har du några belägg för dina påstående?

Citat:
Citat:
Internt på Arbetsförmedlingen så dog han av hjärtinfarkt.

Tack!
Citera
2019-09-29, 14:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Men då har de ärvt partnerns halva av huset med - klart de får skulden på köpet då. Bolånet "ärver" du för att det är ett gemensamt, men enskilda skulder belastar bara dödsboet, om det blir minus där så går dödsboet i konkurs och du ärver inga skulder:

https://www.consector.se/blogg/vad-h...ena-maken-dor/
Ja precis.
Dessutom finns ju möjligheten att hon gått in som borgenär för någon random investering.
Måhända finns det en del som hon behöver hjälpa sin styvson med och dessutom har vi förstått att hon avser att flytta och då måste man ju få ut rätt pris och hitta rätt ny bostad. Mycket beror ju på vad som finns skrivet.

Som jag sagt tidigare tror jag att det kan ta lång tid innan hon är tillbaka.
Skulle hon på något sätt ha råkat ärva ett aktiebolag eller aktier kommer hon att behöva göra sig av med dessa engagemang innan hon återinträder i tjänst i regeringen.

Om 10 procent av allt som skrivits i denna tråd är sant, ja, då kommer det förmodligen ta lite tid för Annika att få ordning på.
Citera
2019-09-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Hemtjänstpersonalen hittade honom död framför tv:n med middagen på en bricka framför honom. Han var gammal och sjuklig.

68 år är väl inte så gammalt nuförtiden ...

Vilket program såg han på då ? "Famous last words" och det där ...
Citera
2019-09-29, 14:42
Avstängd
arbetets avatar
Citat:
Han var född 1965, dvs 54 år. Numera är man inte gammal som 54 åring så det tror jag inte skit på. Antingen en hjärtinfarkt som ett resultat av mycket supande under sommaren och stress, en stroke eller så tog hans sig av daga själv. Något av de alternativen stämmer, troligtvis det sista med tanke på hur tyst det varit i media och hur innehållsfattig dödsannonsen är. Normalt om något sådant sker med en normal dödsorsak som genom ålder eller sjukdom så hade det varit mer fritt fram att annonsera ut hans död och då gärna med att man skänka en slant till Hjärt och Lungfonden eller liknande.
Exakt, och i det läget det inte är självmord finns det liksom inga regler för MSM att publicera. Allt tyder på självmord. Den sena dödsannonsen kanske också beror på att han hoppade i spat och att man inte hittade kroppen förrän senare.

Obehagligt och oavsett vad jag tycker om Annika politisk måste det vara en mardrömsituation.
Citera
2019-09-29, 14:45
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Den där formuleringen om "fått flytta till sitt himmelska hem" i annonsen är nästan
rörande. "Befordrad till härligheten" är dock ett strå vassare ...

Jag måste medge att det är enormt märklig text vald och nästan makaber. Vet inte hur man skall tolka det men annat än att de skall minnas han som den person han var men inte den han blev.
Nästan så man kan ana en lättnad också. Däremot givetvis inte för de stackars barnen, de lider nog så det räcker och blir över. Men Annika är nog enormt lättad och redan på väg ut ur sorgen och påväg till nästa relation, med tanke på en så innehållsfattig dödsruna med en så märklig text så kan man inte annat än få mer bränsle till självmordsteorierna.
Att Thomas var på något sätt mentalt ur balans kan man ju klargöra med tanke på snatteri domen och stämningen/ovilja att betala byggbolaget. Han mådde helt enkelt inte bra!
Fanns säkert 1000 saker till som tyngde ner hans axlar, sedan om kärringen har haft lite annat för sig på annat håll (spekulation enbart här på Flashback) och sedan en separation under sommaren eller påbörjad och planerad sådan så kan det fått han att ge upp livslusten. Han var trots allt bara 54 år och verkade rätt så aktiv med familjen, de hängde mycket i Sälen vid Lindvallen bland annat under vintrarna.
Citera
2019-09-29, 14:50
Medlem
Guld-Jussis avatar
Senaste kvittret jag fick från hans arbetsplats gör gällande att det varit svårt att klarlägga exakta dödsorsaken men att den ska ha varit naturlig. Han hade dragits med ohälsa en tid innan dödsfallet.
Citera
2019-09-29, 14:51
Medlem
Guld-Jussis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den sena dödsannonsen kanske också beror på att han hoppade i spat och att man inte hittade kroppen förrän senare.
Han avled i hemmet.
Citera
2019-09-29, 15:08
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hemtjänst personalen - kan inte annika ta hand om sin egen man
Sluta röra till det nu. Inlägget gällde en annan person, ej Annikas partner.
Citera
2019-09-29, 15:24
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Sluta röra till det nu. Inlägget gällde en annan person, ej Annikas partner.
Tycker att alla inlägg handlar om A.S .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in