2019-08-29, 08:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror det kommer ta betydligt längre tid än så innan vi får se AS i politiken igen.
Ja det tror jag också, speciellt om det nu är ett självmord. Min observation var baserad på hur sjukskrivning vid dödsfall brukar se ut.
Citera
2019-08-29, 08:12
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Jag tror det kommer ta betydligt längre tid än så innan vi får se AS i politiken igen.
Det är du inte ensam om.

Skulle inte förvåna mig om hon blir ersatt och får någon GD-tjänst eller motsvarande på någon mindre myndighet redan till riksmötets öppnande.
Citera
2019-08-29, 08:15
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Bli inte arga nu, men är det helt uteslutet att den extremt svagbegåvade, lynniga och förvirrade statsrådet Strandhäll själv ligger bakom sambons frånfälle på nåt sätt? Hon förefaller ju vara allmänt konstig, har vansinnig flackande blick, är påtagligt oberäknelig med alla sina alternativa twitterkonton som pratar med varandra samt ljuger vanemässigt, till synes helt utan dåligt samvete.

Möjligen är jag helt ute och cyklar men polisens brottsutredare bör kanske ta en titt på detta. I min värld är Strandhäll rena prototypen för en oberäknelig mördare. Är min misstanke på rätt spår rör det sig troligtvis om någon form av förgiftning.
Citera
2019-08-29, 08:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det är du inte ensam om.

Skulle inte förvåna mig om hon blir ersatt och får någon GD-tjänst eller motsvarande på någon mindre myndighet redan till riksmötets öppnande.

Så snabbt tror jag inte det går dock.

Finns ju också tjänster som ambassadör (Leissner) eller landshövding. Men tror det kommer dröja uppåt ett år eller så.
Citera
2019-08-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. 1-2 veckors sjukskrivning kan det bli i samband med dödsfall i nära familj.

Det är ungefär vad man kan/ska få betalt av arbetsgivaren vid dödsfall av nära anhörig.

Försäkringskassan godkänner sällan sjukskrivning för sorg. Jag har till och med tagit del av underlaget från en moder som förlorade sitt barn vid förlossning som fick börja söka jobb när hennes fysiska besvär av förlossningen försvunnit. Att hon precis förlorat ett barn och va i sorg räknades inte som tillräckliga besvär för att inte kunna ta ett "normalt förekommande arbete".

Naturligtvis tycker jag att man ska få sjukpenning om man förlorat en nära anhörig. Det är skillnad på hur dödsfallet ser ut, vem i familjen det är och högst individuellt hur man reagerar.

Men anledningen till att jag skrev som jag gjorde va för att belysa VÅR verklighet som är beroende av det allmänna sjukförsäkringssystemet (som inte fungerar) och HENNES verklighet som kan stanna hemma med full lön om hon så vill.

Genomvidrigt är vad det är. Hon är ansvarig för många människors självmord, hemlöshet, missär, hopplöshet och fattigdom. Den direkta jakten av sjuka och exploateringen av varenda brist i en horribel sjukförsäkring började med henne som minister. Regelverket va bristfälligt redan innan MEN försäkringskassans uppgift från staten va inte att göra allt för att exploatera bristerna.

Karma, säger jag.
Citera
2019-08-29, 09:41
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Är det klarlagt vilken anhörig som avlidit, och omständigheter? Har mest sett spekulationer.

Om inte officiellt klarlagt, har du en insyn så att känner dig trygg med vad som skett?
Citera
2019-08-29, 09:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Bli inte arga nu, men är det helt uteslutet att den extremt svagbegåvade, lynniga och förvirrade statsrådet Strandhäll själv ligger bakom sambons frånfälle på nåt sätt? Hon förefaller ju vara allmänt konstig, har vansinnig flackande blick, är påtagligt oberäknelig med alla sina alternativa twitterkonton som pratar med varandra samt ljuger vanemässigt, till synes helt utan dåligt samvete.

Möjligen är jag helt ute och cyklar men polisens brottsutredare bör kanske ta en titt på detta. I min värld är Strandhäll rena prototypen för en oberäknelig mördare. Är min misstanke på rätt spår rör det sig troligtvis om någon form av förgiftning.
Tjenare tratten, du kan visa att sambon är frånfallen innan du går igång med dina psykotiska fantasier.
Citera
2019-08-29, 09:46
Medlem
Inget fan av Annika Strandhäll men att förlora en nära anhörig är inte något jag önskat henne. Måste vara riktigt jobbigt för henne.
Citera
2019-08-29, 10:44
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tjenare tratten, du kan visa att sambon är frånfallen innan du går igång med dina psykotiska fantasier.

Ja, visar det sig att han lever måste hon betraktas som helt oskyldig, det är jag den första att erkänna.
Citera
2019-08-29, 10:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Är det klarlagt vilken anhörig som avlidit, och omständigheter? Har mest sett spekulationer.

Om inte officiellt klarlagt, har du en insyn så att känner dig trygg med vad som skett?
Det tar väl en vecka innan avlidna försvinner från Ratsit & liknande.

Senast redigerad av Enoch.Thulin 2019-08-29 kl. 10:49.
Citera
2019-08-29, 10:55
Medlem
george.sthlms avatar
Vi är snart uppe på 250 inlägg och nära noll substans.

Vi vet fortfarande inte MED SÄKERHET
Citera
2019-08-29, 10:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Märkligt att det är så tyst i media kring fallet. Nästan så man kunde bli konspiratorisk och tro att S har en hotline till media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in