2019-09-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag tycker att vi ska ha kompetent folk i regeringen. Tycker inte du det? Annika har knappt nån utbildning alls och hon har skämt ut sig flera gånger.
Jo, men jag förstår inte detta vurmande för högskoleutbildade. Du menar att man inte kan vara kompetent utan det? De har ju en hel stab av välutbildade runt sig.
Citera
2019-09-30, 17:41
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
I tråden återkommer det, att dödsorsaken var självmord. Hur säker är den uppgiften?

Några har "säkra källor" men dom kan lika gärna vara troll.
Det som pekar mot det är väl medias hantering, det har vart väldigt tyst.
Hade det vart sjukdom hade det stått "Gått bort efter en tids/hastig insjuknad" eller dyl.
Hade det vart olycka hade det också skrivits mer. Det hade sålt mycket att skriva om denna historia.
Men självmord skriver pressen aldrig om. Undantag väldigt stora världsstjärnor typ avicci.
Så ej bekräftad självmord men mycket pekar mot det.
Hade det vart sjukdom hade det läckt ut nånstans och #Fuckcancer osv hade sprids av vänner/bekanta/bästa tjejgänget.
Citera
2019-09-30, 17:42
Medlem
Citat:
Socialförsäkringsminister Annika Strandhäll (S) lämnar regeringen. Orsaken är att hennes sambo hastigt avlidit och att hon vill ägna sig åt familjen.

– Flickorna behöver mig närvarande, säger Annika Strandhäll.

https://www.dn.se/nyheter/politik/an...-som-minister/
Citera
2019-09-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jo, men jag förstår inte detta vurmande för högskoleutbildade. Du menar att man inte kan vara kompetent utan det? De har ju en hel stab av välutbildade runt sig.

Men sätt då en i staben att leda arbetet då. Du kan väl inte på nåt sätt påstå att hon gjort ett bra jobb?

Hon är en idiot som hellre twittrar än bedriver vettigt arbete.
Citera
2019-09-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Döttrarna behöver henne... bonussonen då? Det var samma debatt på hennes twitter då hon skrev att hon var en stolt mamma till de biologiska barnen men INTE till bonussonen.

Hon verkar vara den typen av kvinna som säkert anser att grabben inte har något att göra med henne nu... när hon drivit sambon till att ta sitt liv. Äktenskapsförstörare.

Ibland blir jag faktiskt förvånad över den dumhet som florerar här!!! Bonussonen har ju en egen mamma som tar hand om honom. En bonusmamma är ingenting annat än en bonus. Strandhälls flickor har ju bara Stranhäll som självklart i första hand ska se till sina flickor och försöka ta pojkens mammas roll eller plats i hans liv!!!!!!
Citera
2019-09-30, 17:44
Citat:
Som sagt, stil och klass är inte FB:s bästa gren!
Som sagt, ”stil och klass” är den feges ursäkt.
Citera
2019-09-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Men sätt då en i staben att leda arbetet då. Du kan väl inte på nåt sätt påstå att hon gjort ett bra jobb?

Hon är en idiot som hellre twittrar än bedriver vettigt arbete.
Jag gillar inte heller att politiker håller på och twittrar. Se på Trump som ett skrämmande exempel!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Alla som var med i klubb PIH för tiotalet år sedan känner väl till henne

Klubb P I H?
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
Man undrar hur det står till hos vissa som hurrar en kvinnas sambos plötsliga bortgång, med 2 (3?) barn efter sig. Självmord eller ej, sorgligt. Man kan givetvis tycka att det är bra för landet, jag är en av de, men lite stil och klass skulle inte skada från somliga på detta forum.

Lögnare och bedragare förtjänar ingen ”stil och klass”. Det enda sorgliga med detta är att Strandhäll nu kommer att roffa åt sig så mycket hon kan av skattebetalarnas pengar, i sann sosseanda. Och vi vanliga dödliga kan inte göra ett skit åt det.
Citera
2019-09-30, 17:46
Medlem
Citat:
Jag gillar inte heller att politiker håller på och twittrar. Se på Trump som ett skrämmande exempel!

Där var vi äntligen överens
Citera
2019-09-30, 17:48
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

Takes one to know one, dvs idioter omger sig inte med genier. Så enkelt är det.
Citera
2019-09-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Döttrarna behöver henne... bonussonen då? Det var samma debatt på hennes twitter då hon skrev att hon var en stolt mamma till de biologiska barnen men INTE till bonussonen.

Hon verkar vara den typen av kvinna som säkert anser att grabben inte har något att göra med henne nu... när hon drivit sambon till att ta sitt liv. Äktenskapsförstörare.
Tänkte exakt samma om sonen... förhoppningsvis är han självständig och bryr sig inte nämnvärt vad hon gör och säger. Om hon varit/är en modersgestalt för honom kan man fan börja undra vad för slags psykopat hon egentligen är.

Skrämmande att tänka hur illa det måste ha varit i hemmet för sonen med en pappa som är benne, samtidigt som Annika gjort sitt bästa för att hålla fasaden uppe. Får riktiga house of Cards-vibes... Samtidigt har hon gått till jobbet och styrt sitt departement, där exakt samma sak upprepar sig. Sossarna gör psykopatdrag som att sparka chefen för försäkringskassan, för att hon utfört sossarnas egna politik. Dom drar åt för dom som har det svårast i landet. Det krävs en person utan samvete för att göra sånt och Annika verkar vara precis rätt människa.

Folk i Sverige som är beroende av att socialdepartementet drivs på ett humant sätt är dom som fått lida mest av att ha haft en person som är expert på att spackla fasader som ytterst ansvarig.

Fy fan. Stackars man. Stackars grabb. Stackars Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in