2019-09-02, 04:20
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Nja, alltså. Om man nu är på den nivån där man är beredd att ta livet av sig, så tror jag inte man tänker allt för mycket på "hur", utan man hittar ett sett som känns vettigt, sen släpper man tankarna på huruvida det kommer göra ont etc. Man läser om hur någon hoppat från en båt och så tänker man "så gör jag!". Finns hur många sätt som helst folk tar livet av sig på. Finns de som filmar sig själv och skjuter skallen av sig, samt de som bara tappar upp ett bad och skär upp sina armar. Helt individuellt.

Ja men du som påstår att du är en gammal sjökapten. Det finns många dokumentärer om folk som har ramlat av färjor numera. Bland annat en Norska som ramlade från sin balkong och på vägen ned slog sig blå i både livbåtar och skrov.

Dom beskriver en fruktansvärd skräck när dom hamnar i vattnet.

Nej du den som är äldre och väljer att göra dito tar mer humana utvägar.
Citera
2019-09-02, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ja men du som påstår att du är en gammal sjökapten. Det finns många dokumentärer om folk som har ramlat av färjor numera. Bland annat en Norska som ramlade från sin balkong och på vägen ned slog sig blå i både livbåtar och skrov.

Dom beskriver en fruktansvärd skräck när dom hamnar i vattnet.

Nej du den som är äldre och väljer att göra dito tar mer humana utvägar.

Sjökapten är jag inte. Jag är Sjöingenjör.

Ja, du får ju såklart tro vad du vill om hur denne man dog (om det nu är så att TW är avliden) , jag säger bara att hoppa från färjor inte direkt är ett ovanligt sätt att ta livet av sig.
Citera
2019-09-02, 11:22
Medlem
Finns det bevis på att hon varit otrogen?

Om hon varit det kan det inte vara för att det tog slut pga snatterierna?
Citera
2019-09-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Butterface?
Vad är det?
Citera
2019-09-02, 12:17
Medlem
Men otrohet??? Kom igen, folk har öppna förhållanden nu för tiden
Citera
2019-09-02, 12:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Hur många 53 åringar avlider plötsligt sådär!?

Riktigt jävla många faktiskt.
Citera
2019-09-02, 15:13
Medlem
B´stards avatar
Än så länge finns han kvar på ratsit, och de brukar vara rätt snabba på att plocka bort folk. Karolin Hakim (kvinnan som sköts i Malmö för en vecka sedan) var borta redan på onsdagen - Strandhälls frånvaro meddelades i tisdags eftermiddag, alltså borde mannen redan varit borta kan man tycka...
Citera
2019-09-02, 15:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Finns det bevis på att hon varit otrogen?

Om hon varit det kan det inte vara för att det tog slut pga snatterierna?
Hur ofta finns det bevis på otrohet? Mindre än en procent skulle jag tippa.
Jag tror snubben lever och den enklaste förklaringen till stöld m.m. är att han är speltorsk.
Citera
2019-09-02, 16:41
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Riktigt jävla många faktiskt.

Oj va många! Siffror och källa tack
Citera
2019-09-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Än så länge finns han kvar på ratsit, och de brukar vara rätt snabba på att plocka bort folk. Karolin Hakim (kvinnan som sköts i Malmö för en vecka sedan) var borta redan på onsdagen - Strandhälls frånvaro meddelades i tisdags eftermiddag, alltså borde mannen redan varit borta kan man tycka...
OM det nu var han som hoppade från färjan och kroppen inte är hittad, kan han nog inte tas bort från Ratsit. Det har ju stått i tråden att det tar ett år.
Sen kan dom (familjen, myndigheter) ändå vara säkra på att det är han. Han kanske hade sällskap på färjan och aldrig gick iland.
Citera
2019-09-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
OM det nu var han som hoppade från färjan och kroppen inte är hittad, kan han nog inte tas bort från Ratsit. Det har ju stått i tråden att det tar ett år.
Sen kan dom (familjen, myndigheter) ändå vara säkra på att det är han. Han kanske hade sällskap på färjan och aldrig gick iland.

Visst, han kan ha haft sällskap med hela familjen.
Citera
2019-09-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Visst, han kan ha haft sällskap med hela familjen.
Är det så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in