2019-09-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
De brukar väl generellt hålla käften om ”hur”, när någon tagit livet av sig om inte de närstående själva väljer att gå ut och berätta?

Har inte hängt med här inne i snacket alls.
Men hur vet vi att han är död?
Bevis mer än att folk påstår att han är död?
Citera
2019-09-03, 16:06
Medlem
[quote=Drink2drinks|68588385]
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
David Tomas Wolf är registrerad avliden 26 augusti 2019 enl folkbokföringsregistret på Skatteverket.

AS har synts till på flygplats (Arlanda?) för utresa tillsammans med sina två döttrar runt den 13 augusti.

Låt oss för resonemangets skull säga att hon reser bort i två veckor medan hennes sambo är hemma och arbetar. AS kommer hem efter en rofylld semester, redo att påbörja höstens regeringsarbete med att fake-twittra och spänna ögonen i folk så de nästan hoppar ur ögongloben. Vad finner hon där?

Jo sin sambo som tagit livet av sig.

Alternativet kan även vara att hon reser hem tidigare då hon inte längre får kontakt med sin sambo och kontaktar Säpo (som sköter personskyddet för regeringen bl a) som åker ut till villan i Värmdö och finner mannen. Om han hängt sig eller inte låter jag vara osagt.

Hur söker man på detta?
Gick in på Skatteverket men hittade inget ställe där man kunde söka.
Är detta sant? Är han död?

Man kan ringa till Skatteverket, uppgiftslämnaren har troligen gjort det. Skatteverket kan vara mycket tillmötesgående med att lämna uppgifter (har märkt det som släktforskare).
Citera
2019-09-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drink2drinks
Har inte hängt med här inne i snacket alls.
Men hur vet vi att han är död?
Bevis mer än att folk påstår att han är död?

Jag har idag pratat med Skatteverket och fått det bekräftat att TW avled 26 augusti 2019. Det går att ringa och fråga själv. Eller vänta till Ratsit, Merinfo, MrKoll e dyl uppdaterar sina databas.

Han efterlämnar sambo och deras två gemensamma döttrar 10 år & 15 år samt en son, 25 år från ett tidigare förhållande.
Senast redigerad av EdgarAllaPoe 2019-09-03 kl. 16:18.
Citera
2019-09-03, 16:19
Medlem
Citat:
Jag har idag pratat med Skatteverket och fått det bekräftat att TW avled 26 augusti 2019. Det går att ringa och fråga själv. Eller vänta till Ratsit, Merinfo, MrKoll e dyl uppdaterar sina databas.

Han efterlämnar sambo och deras två gemensamma döttrar 10 år & 15 år samt en son, 25 år från ett tidigare förhållande.

Okej förstår.
Men vi vet ej hur han gick bort?
Vi vet att han har dött men inte hur han dött?
Citera
2019-09-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drink2drinks
Okej förstår.
Men vi vet ej hur han gick bort?
Vi vet att han har dött men inte hur han dött?

Det stämmer. Skatteverket får ett "intyg" att en person är död och noterar inte hur och varför en person dör.

Om detta "intyg" är offentlig handling vet jag inte. Möjligen så kommer ev utlämnande av "intyget" att försvåras av tillskyndande vänner till sosserörelsen som gillar att undanröja de demokratiska spelreglerna för vanliga människor.

Säkert kan någon annan gräva lite.
Citera
2019-09-03, 18:11
Medlem
P55s avatar
Citat:
Det stämmer. Skatteverket får ett "intyg" att en person är död och noterar inte hur och varför en person dör.

Om detta "intyg" är offentlig handling vet jag inte. Möjligen så kommer ev utlämnande av "intyget" att försvåras av tillskyndande vänner till sosserörelsen som gillar att undanröja de demokratiska spelreglerna för vanliga människor.

Säkert kan någon annan gräva lite.

Ja du, det är något som inte stämmer här. Jag kollade just på merinfo och Ratsit. Han finns kvar men två andra, som avlidit ett par dagar senare, är borta ur båda dessa register.
Citera
2019-09-03, 18:15
Medlem
Var han normal eller var han också sosse är frågan?
Citera
2019-09-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja du, det är något som inte stämmer här. Jag kollade just på merinfo och Ratsit. Han finns kvar men två andra, som avlidit ett par dagar senare, är borta ur båda dessa register.
Man kan ju tycka att någon borde gå in och dementera isåfall, Annika eller hennes man, de borde också ha märkt all uppståndelse vid detta laget! Men inte ett pip, strange!
Citera
2019-09-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55

Det händer att det tar längre tid än så, så det motbevisar inte att uppgiften inte stämmer. Man får nog avvakta några dagar till. I något fall tog det 2 veckor innan en död person försvann från ratsit.
Citera
2019-09-03, 18:29
Medlem
NurseDiesels avatar
Oavsett vem som har avlidit så är det så skönt att slippa se AS... inget ont som inte har nåt gott med sig.
Citera
2019-09-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Man kan ju tycka att någon borde gå in och dementera isåfall, Annika eller hennes man, de borde också ha märkt all uppståndelse vid detta laget! Men inte ett pip, strange!

Exakt!

Det finns säkert mer än en "murvel" på någon kvällsblaska som läser på detta forum..

Uppgifter om någon, dennes adress mm eller om denne är i livet eller inte är allmän och offentlig handling. Såtillvida personen ifråga inte har skyddad identitet.

D Thomas Wolf finns kvar på både ratsit och merinfo i skrivande stund
Citera
2019-09-03, 18:42
Medlem
WatchDoges avatar
Edit: Jag skäms för föregående inlägg.
Senast redigerad av WatchDoge 2019-09-03 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in