2021-12-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Drar inte Hanif en liten lögn här?
Strandhäll byggde väl aldrig verandan pga att hon inte fick bygglov och ville därför inte betala arkitekten.
Får också det intrycket av artikeln, men Hanifs inlägg berör först poolen men han länkar sedan till artikeln om verandan
Citera
2021-12-01, 15:56
Medlem
azontos avatar
En minister som har strulig ekonomi bör ses som ett hot mot rikets säkerhet då utomstående makter förmodligen kan påverka ministern med mutor.
Citera
2021-12-01, 16:02
Medlem
Tankarna går tillbaka till Monas Toblerone cirkus med regeringens kreditkort, Annika tog en annan väg för att komma in i historieböckerna.
Citera
2021-12-01, 16:14
Medlem
Ni som vet var hon bor! Ta och googla huset så ser vi om det finns nån veraneller ej, poolen om det nu är en sådan behövs nog inte bygglov för.
Citera
2021-12-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sionist
Det stora problemet är inte att hon inte kan hantera sin ekonomi. Även om det i sig är problematiskt. Det stora problemet är att hon inleder sin karriär som klimatminister med att blåljuga.
I något eller några av hennes uttalanden de senaste dagarna säger hon flera gånger ”jag ska va ärlig”. Bara att slänga in det uttrycket tyder på att hon är precis tvärt om. Oärlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Om man dribblar med räkningar och kronofogde trots att man har god ekonomi och är väl medveten om att politiker granskas...är det något djupare fel hos personen. Strandhäll är inte särskilt begåvad kan man utläsa av hennes tweets.
Hon tycker förstås att hon står över oss andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det handlar tydligen inte om slarv, utan om arrogans.
"Strandhäll har betalat kapitalbeloppet för poolfyllningen, men inte velat betala ränta för företagets inkassokostnad, ansökningsavgift och andra omkostnader."
"Enligt Kronofogdens register dök Annika Strandhäll aldrig upp på en inbokad tid, och vägrade därefter att betala för besöket."
https://samnytt.se/avsojar-annika-st...etsbehandling/
Strandhäll tycker helt enkelt att hon inte behöver följa samma regler som alla andra. En mycket obehaglig person med andra ord.
Hur var det nu, socialDEMOKRATER
Fast det gäller kanske inte statsråd och liknande fint folk?

Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om hon kan ljuga rakt upp-och-ner om detta kan hon ljuga om vad som helst - vilket hon förstås gör. En lögn är sällan en isolerad företeelse utan ett karaktärsdrag.
Ja, hon är ett garanterat sänke för S.

Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Konstigt att pengar och sex har så stort inflytande på människor så dom riskerar sin karriär för det.
Det är detsamma som andra missbruk. Alkohol, knark, spel, shopping etc.

Citat:
Ursprungligen postat av azonto
En minister som har strulig ekonomi bör ses som ett hot mot rikets säkerhet då utomstående makter förmodligen kan påverka ministern med mutor.
Ja eller ”köpa” henne som spion
Om S inte sparkar henne nu, kommer de att få ångra det i ett senare skede.
Citera
2021-12-01, 16:23
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Om det kommer fram något saftigt skvaller av lite dignitet om henne lovar jag att avregistrerar mig från detta forum.

Varje gång jag ser henne funderar jag osökt på om det inte är världens ordentligaste människa jag har framför ögonen.

Jag tror ärligt talat inte ens hon har spolat ner en tampong i toaletten eller låtit någon liten plastdetalj följa med pappret ner i pappersåtervinningen.

Hm, ibland får man krypa till korset, redan när du skrev detta så var hon inte så präktig.
Att hon sen knullar med mini Morgan känns jävligt sjukt.
Citera
2021-12-01, 16:25
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Försöker vissa personer med makt att pressa Annika på att fatta ett beslut där hon velar eller inte vill?

Är beslutet "att betala räkningarna"?

Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Hörde något rykte om att Strandhäll var tvungen att bygga om poolen igen eftersom stackars Morgan inte bottnade någonstans i den.

Snarare har hon väl fyllt på vatten i poolen just för att dränka dvärgen.
Citera
2021-12-01, 16:33
Medlem
Hörde på p1 idag att hon skyllde sin trassliga ekonomi på sin döde make . Smakfullt
Citera
2021-12-01, 16:33
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto

Cirka 3 000 kr i obetalda skulder på en månadslön på ca 140 000 kr är inte strulig ekonomi. Hon har dessutom förmögenhet på säkert långt bortom 5-10 milj kr. Det är inte underlag för fara för nationen.
Citera
2021-12-01, 16:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag har klurat ut hur det måste hänga ihop. Magda gillar inte Per Bolund, den löjliga sprätten. Utnämningen av spånet Strandhäll till miljöminister är förstås en grovt förolämpande passning till Bolund: "Kolla här din sopa, jag tror till och med att korkade Annika Strandhäll är kapabel att utföra ditt jobb".

Hade jag blivit avlöst av Strandhällskan på en tjänst hade jag omedelbart hängt mig.
Bra teori, det kan inte ha varit lätt att hitta en mer korkad människa än Bolund, men Strandhäll är faktiskt ännu mer korkad, vilket i sig är en bedrift.
Citera
2021-12-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Hörde på p1 idag att hon skyllde sin trassliga ekonomi på sin döde make . Smakfullt

Märkligt när hon hade problem med betalningsanmärkningar redan 2013.
Citera
2021-12-01, 16:54
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Bra teori, det kan inte ha varit lätt att hitta en mer korkad människa än Bolund, men Strandhäll är faktiskt ännu mer korkad, vilket i sig är en bedrift.
Så tänkte jag också. Verkligen en bedrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in