2019-08-31, 07:57
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Ja, det är vanligt att folk som vill ta livet av sig hoppar från färjor. Varit med om det ett par gånger under min tid till sjöss.

Ett fall på 30 meter rätt ner i vattnet slår dig garanterat medvetslös och så är det över.

Visst är det en möjlighet också. Men man får inte vara naiv. Att putta ned någon från en färja är ju ett extremt lätt sätt att mörda någon.
Citera
2019-08-31, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Om en anhörig har avlidit så har du rätt att sjukskriva dig. Upp till tio dagar tror jag

Ja, det behöver hon. För att nya älsksren ska kunna "trösta" henne. Ordentligt!
Citera
2019-08-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tja, snatteri känns inte som något grövre brott.

Fortfarande olagligt. En brottsling alltså.
Citera
2019-08-31, 09:13
Citat:
Ja, det är vanligt att folk som vill ta livet av sig hoppar från färjor. Varit med om det ett par gånger under min tid till sjöss.

Ett fall på 30 meter rätt ner i vattnet slår dig garanterat medvetslös och så är det över.

Nej, inte är man garanterat medvetslös på 30m. Som jag har fattat det så lägger stuntmännen gränsen vid 60m för fall i vatten, nu fattar jag att det inte är frågan om någon stuntman men med tanke på att det är dubbelt så högt upp till stuntmännens gräns så tvivlar jag på att man garanterat, som du säger, blir medvetslös.
Ett par gånger alltså? Känner du folk som blivit träffad av blixten också? Sannolikheten måste vara minimal även för en sjövan person, och hur kan man med säkerhet veta att det var självmord och inte olyckor? Många frågor.

Jag säger inte att det aldrig händer, att folk frivilligt hoppar från färjor, men är det verkligen det rimligaste utgångsläget så länge man inte har funnit kroppen? Det är det jag ställer mig frågandes till.
Senast redigerad av RobRoys 2019-08-31 kl. 10:04.
Citera
2019-08-31, 09:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Exakt. Det kan vara olika scenarier. Någon form av stadshemlighet som nått herrn från Strandhäll som i sin tur inte kunde hålla flabben. Något obekvämt för styrande elit kanske. En mossad hit skulle kunna vara sannolikt.
Vilken stad skulle hemligheten gälla, Strandhälls hemstad Göteborg?
Citera
2019-08-31, 09:20
Medlem
”Skvallret” att sambon skulle hoppat från en färja kommer från ett inlägg där skribenten vad jag kan se drog en mytologisk metafor till ”färjan” som Charon ror över floden Styx i grekisk mytologi. Sen har folk återupprepat det okritiskt. Märklig trådsanning. Svenskar är obildade.
Citera
2019-08-31, 09:30
Medlem
Citat:

Västerbron tycks vara 26 - 29 meter över vattenytan, en person som blivit iakttagen klarade sig från att hoppa där - ovanligt tror jag. Efter att hon varit kliniskt död i 20 minuter lyckades räddningstjänsten få liv i henne.

Råkade passera Katarinahissen, 38 meter hög, när en man låg nedanför. Ena foten hade brutits i konstig vinkel - i övrigt syntes inget blod eller andra yttre skador.

Från studenthemmet Nyponet, nästan 55 meter högt/ 21 våningar, hoppade en pappa sina två små barn (ett barn under varje arm) - troligen flera genom åren, utan att ta med barn i fallet.

En nyseparerad man skaffade en etta (br) högst upp i "skyskrapa". Det dröjde inte många dagar - lägenheten var inte möblerad - förrän han "trillade" över balkongräcket.

En lärarinna i läroverket hoppade rätt ner på stenläggningen från sin lägenhet 4-5 våningar upp.
Citera
2019-08-31, 09:49
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
”Skvallret” att sambon skulle hoppat från en färja kommer från ett inlägg där skribenten vad jag kan se drog en mytologisk metafor till ”färjan” som Charon ror över floden Styx i grekisk mytologi. Sen har folk återupprepat det okritiskt. Märklig trådsanning. Svenskar är obildade.

Ja, verkligen otroligt. I olika trådar ser man gång på gång att någon kastar upp en teori eller fantasi som folk förväxlar med sanning. Intelligensen lyser med sin frånvaro här inne.
Citera
2019-08-31, 09:57
Medlem
Guld-Jussis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Hur kan du bekräfta det? Vilken källa?

Du verkar ha många strängar på din Flashbabacklyra!

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hur dog han i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Hur avled han?

Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Av dina övriga inlägg på forumet att döma förefaller du inte vara någon som bara slänger ur sig saker. Har du mer information att lämna kring dödsfallet?

Jag har känningar på hans arbetsplats. I myndigheter får ofta avlidna medarbetare tilläggstexten ”dödsbo” efter sitt namn i telefonböcker och andra register, detta står nu på TW.

Hur han avled vet jag ingenting om. Eftersom det här på intet sätt berörts av media kan man dra sina egna slutsatser, om man är spekulativt lagd.

Slutligen vill jag bara säga hur besviken jag blir av vissa kommentarer här. I den politiska debatten får man köra hårt och utan handskar, men att tillgripa den här typen av skamgrepp är så simpelt och lågt.
Citera
2019-08-31, 10:02
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, verkligen otroligt. I olika trådar ser man gång på gång att någon kastar upp en teori eller fantasi som folk förväxlar med sanning. Intelligensen lyser med sin frånvaro här inne.

Ja och du lyser inte upp direkt. Folk går in och skriver här på sin fritid, det är inte som att gå igenom ett juridiskt dokument väldigt noga sas.

Nån i ASs nära närhet har dött och ingen mer info finns.

Har du med din stora intelligens något att tillföra?

Maken är kvar på nätet men kan ju ta ett tag.

Jaha nu läste jag guldjussis kommentar, verkar lite trovärdig ändå.
Senast redigerad av Julskinkato 2019-08-31 kl. 10:05.
Citera
2019-08-31, 10:15
Medlem
Julskinkatos avatar
En person i centrala statsledningens make har dött helt plötsligt och inte mer står i msm.

Klart man har rätt att undra vad som hänt. AS gör ju ändå anspråk på att "styra" landet tillsammans med resten av smartaste bästa tjejgänget och dvärgarna.
Citera
2019-08-31, 10:17
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Jussi
Jag har känningar på hans arbetsplats. I myndigheter får ofta avlidna medarbetare tilläggstexten ”dödsbo” efter sitt namn i telefonböcker och andra register, detta står nu på TW.

Vilket trams! Hur orkar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in