2019-08-28, 22:03
Medlem
Artikel från 2015: https://www.nt.se/familj/jag-backade...-10984872.aspx

Citat:
Familj: Sambon Thomas Wolf, två barn och ett bonusbarn i åldrarna 6, 11 och 21 år.

Har de två barn tillsammans så kan man ju förstå att påverkar psyket mer än om det bra är någon ex-boyfriend som kolavippar. Men vad finns det för trovärdiga upgifter som styrker att det är han, och att det dessutom rör sig om självmord? Sossearistokratins svar på Geli Raubal om det stämmer. https://en.wikipedia.org/wiki/Geli_Raubal
Citera
2019-08-28, 22:03
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-thebuilder
Vad nu?!

Är Annika Strandhäll borta från jobbet, på obestämd tid?! Och för sorg dessutom?

Sorg är ingen sjukdom. Vi övriga dödliga människor får (om vi har tur) ett antal dagar i kollektivavtalet att för att sörja. Sen är det tillbaka till jobbet som gäller!

För att citera en försäkringsmedicinsk utredare på fkassan: "Om man tas bort från sitt sammanhang vid sorg så tror kroppen att det är sjukligt att ha sorg. Därför bör man fortsätta jobba för att sorg är en naturlig del av livet som man inte bör försjukliga".

Så mycket skit och död den där ministern ställt till med för människor som står på samhällets botten. Självmord, missar, hemlöshet. Sedan hon blev minister började jakten riktigt ordentligt på sjuka människor.

Jag tycker inte synd om henne. Inte ens lite.
Jag har träffat på många kvinnor som blivit 75-100% sjukskrivna för depression. Det jävliga är att flera av dessa har varit förbannat läckert ögongodis, så det var en stor förlust till arbetsplatsen.

Försäkringsmedicinska utredare är för övrigt dumma i huvudet så dem ska man inte lyssna på (om denne menade att sjukskrivning är illegitimt) i övrigt så tycker jag det är legitimt att vara ledig för sorg. Tycker det ska vara lovligt från försäkringskassan om att bli sjukskriven 10-15 dagar vid "naturlig" bortgång av en närstående.
Citera
2019-08-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jag har träffat på många kvinnor som blivit 75-100% sjukskrivna för depression. Det jävliga är att flera av dessa har varit förbannat läckert ögongodis, så det var en stor förlust till arbetsplatsen.

Försäkringsmedicinska utredare är för övrigt dumma i huvudet så dem ska man inte lyssna på (om denne menade att sjukskrivning är illegitimt) i övrigt så tycker jag det är legitimt att vara ledig för sorg. Tycker det ska vara lovligt från försäkringskassan om att bli sjukskriven 10-15 dagar vid "naturlig" bortgång av en närstående.

I detta fallet blir det dock ingen förlust för arbetsplatsen.

Ju längre hon stannar hemma - desto mindre skada för Sverige hinner hon ställa till med.
Citera
2019-08-28, 22:09
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Vad nu?!

Är Annika Strandhäll borta från jobbet, på obestämd tid?! Och för sorg dessutom?

Sorg är ingen sjukdom. Vi övriga dödliga människor får (om vi har tur) ett antal dagar i kollektivavtalet att för att sörja. Sen är det tillbaka till jobbet som gäller!

För att citera en försäkringsmedicinsk utredare på fkassan: "Om man tas bort från sitt sammanhang vid sorg så tror kroppen att det är sjukligt att ha sorg. Därför bör man fortsätta jobba för att sorg är en naturlig del av livet som man inte bör försjukliga".

Så mycket skit och död den där ministern ställt till med för människor som står på samhällets botten. Självmord, missar, hemlöshet. Sedan hon blev minister började jakten riktigt ordentligt på sjuka människor.

Bra sagt!
Hoppas hon får avslag på sin ansökan om sjukpenning.
Senast redigerad av NurseDiesel 2019-08-28 kl. 22:11.
Citera
2019-08-28, 22:23
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
I detta fallet blir det dock ingen förlust för arbetsplatsen.

Ju längre hon stannar hemma - desto mindre skada för Sverige hinner hon ställa till med.
Jag blir ju lite nyfiken i hur hon ser ut. T.o.m. så pass att jag sökte på henne, men bilderna är för många ansikten för en urskiljning.
Citera
2019-08-28, 23:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad nu?!

Nja. 1-2 veckors sjukskrivning kan det bli i samband med dödsfall i nära familj.
Citera
2019-08-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Bra sagt!
Hoppas hon får avslag på sin ansökan om sjukpenning.
Hon har inte sjukpenning.Hon har ingen vanlig anställning med kollektivavtal.
Citera
2019-08-28, 23:33
Medlem
Mrgreens avatar
Äsch...ingen vet ju vad som hänt, här är bara en massa spekulationer.

OM det är Thomas så behöver det ju inte vara just självmord. Är man 50+ kan man dö av andra orsaker. Hans mamma dog t.ex. av brusten kroppspulsåder i slutet av 80-talet. Kan ju vara ärftligt sånt.

För övrigt en rätt lurig typ det där. Festade på fint i ungdomens glansdagar som många andra. Lång men inte speciellt snygg. En kvinnotjusare av rang dock. Jättefin mamma till hans första barn. Dom höll inte ihop så länge dock. Efter att dom gick isär följde ett par år som var rätt "misäriga", en ungkarlslya utan möbler typ. Mycket festande och fala kvinnor. Han var väl då fortfarande under 25 typ.

Gick väldigt bra sedan yrkesmässigt i många år med en lön över 1 mille per år (som advokat). Sedan hög position inom AF. Vad som drev honom till att skita i att betala sina hantverkare och att snatta tramssaker är för mig och många andra en stor gåta. Ett visst ego har alltid funnits där - lite som typ "jag gör väl vad jag vill" men han kändes ändå inom ramarna.

Mycket synd om det är sant det som ni spekulerar i.
Citera
2019-08-29, 00:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen

Annika Strandhäll:
https://y.cdn-expressen.se/images/5e...9/original.jpg

Blir att tänka på Abborre, när jag ser henne..
Senast redigerad av Snapcount 2019-08-29 kl. 00:43.
Citera
2019-08-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Blir att tänka på Abborre, när jag ser henne..

https://media.giphy.com/avatars/find...pPVLRSl2Tj.png
Citera
2019-08-29, 03:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Det är hennes sambo punkt! Information har redan börjat gå ut inom det statliga verk han arbetat. Man må tycka vad man vill om Strandhäll men va fan ge er nu, hennes sambo är död och de har två barn i yngre tonåren dessutom!

Så fort jag läste att hon var drabbad av ett dödsfall inom familjen så tänkte jag att det måste vara hennes sambo TW som är död.

Citera
2019-08-29, 08:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. 1-2 veckors sjukskrivning kan det bli i samband med dödsfall i nära familj.

Jag tror det kommer ta betydligt längre tid än så innan vi får se AS i politiken igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in