Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-thebuilder
Vad nu?!
Är Annika Strandhäll borta från jobbet, på obestämd tid?! Och för sorg dessutom?
Sorg är ingen sjukdom. Vi övriga dödliga människor får (om vi har tur) ett antal dagar i kollektivavtalet att för att sörja. Sen är det tillbaka till jobbet som gäller!
För att citera en försäkringsmedicinsk utredare på fkassan: "Om man tas bort från sitt sammanhang vid sorg så tror kroppen att det är sjukligt att ha sorg. Därför bör man fortsätta jobba för att sorg är en naturlig del av livet som man inte bör försjukliga".
Så mycket skit och död den där ministern ställt till med för människor som står på samhällets botten. Självmord, missar, hemlöshet. Sedan hon blev minister började jakten riktigt ordentligt på sjuka människor.
Jag tycker inte synd om henne. Inte ens lite.
Jag har träffat på många kvinnor som blivit 75-100% sjukskrivna för depression. Det jävliga är att flera av dessa har varit förbannat läckert ögongodis, så det var en stor förlust till arbetsplatsen.
Försäkringsmedicinska utredare är för övrigt dumma i huvudet

så dem ska man inte lyssna på

(om denne menade att sjukskrivning är illegitimt) i övrigt så tycker jag det är legitimt att vara ledig för sorg. Tycker det ska vara lovligt från försäkringskassan om att bli sjukskriven 10-15 dagar vid "naturlig" bortgång av en närstående.