2021-01-09, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag frsker inte stta Dig p pottkanten. Jag vill f fram fakta i saken.
Du har en lnk. (Jttebra att du postade den).
Men den innehller extremt mycket information som jag inte hinner ta del av nu.

Du verkar nd ha dragit slutsatser av det hr rendet.
D frgar jag dig bara, med endast helt vnliga och kollegiala avsikter, vilka slutsatser du dragit och p vilka grunder du har gjort det (om du kan beskriva det med egna ord). Du mste inte. Jag r bara nyfiken och vill frst det hr bttre.

Jag har forskat i detta sjlv, och det jag hittade sammanfattade jag i mitt tidigare inlgg i tv huvudsakliga punkter. Du kanske kan gra en liknande sammanfattning frn din synvinkel? i stllet fr att bara svara med en one-liner om ett datum.

Haha det r ju bra. Jag ser det inte som en strid heller 🙂

Jag har ocks underskt detta lite. Det mesta man hittar r mest sikter p diverse internationella forum. Den artikeln frn tminstone en nyhetssajt om crypto som verkar skriva neutralt till skillnad frn mer bitcoinvnliga nyhetssajter fick mig njd. Srskilt med tanke p att de dessutom lnkade till en faktisk stmning. P vriga hll har det mest varit en massa spekulationer mellan fr och emot. Lite som hr innan mina 2 st lnkar.

Min sammanfattning fr utgras av den som framstr i min lnk tidigare.
Personliga uppfattningar hade nd bara renderat i nya ifrgasttningar frn dig och andra som helst inte vill att det ska vara sant.

Den riktiga synvinkeln kan du ju ta del av i stmningen. Annars s fr du vl maila nyhetssajten i min lnk och ifrgastta riktigheten i deras sammanstllning.
Citera
2021-01-09, 14:56
Medlem
Citat:
Jag har ett par invndningar mot detta:

1. Stmningen blev registrerad i oktober 2019, dvs fr 1,5 r sedan nstan. Ni som FUD:ar detta, menar nu d att Tether/Bitfinex under 1,5 r sedan de blev stmda, fortstter att beg kanske vrldshistoriens strsta bedrgeri ngonsin, dessutom p en publik block chain dr allt kan spras. Det r liite svrt att tro att de skulle vara s galna.

"Last Updated: Jan. 9, 2021, 6:07 a.m. EST"
"Date of Last Known Filing: Dec. 28, 2020"
https://www.courtlistener.com/docket...ex-inc/?page=1

Det tog SEC 8 r att stmma Ripple (dagen innan SEC's chairman lmnade sin post). S om man nu hela tiden ansett att XRP ocks hela tiden varit en scam, varfr har man tilltit trading p exchanges under hela tiden fram till nu? Det finns mnga frgor, inte lika mnga svar tyvrr.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-09 kl. 15:01.
Citera
2021-01-09, 15:14
Medlem
Alla som pltsligt kliver fram och r extremt anti mot tether, vart har ni varit under de 3 senaste ren av bearmarket?
Pltsligt nu nr bitcoin r p ath s kommer de 3-4 nissar frn ingenstans och brjar beskriva bitcoins domedag. DET om nt r ju vldigt skumt..

Samma tether fud nu som 2017.
Peter McCormack har spelat in en pod med Paolo (CTO fr Tether) och Stuart Hoegner (Tether advokat) som kommer om nn dag: https://www.whatbitcoindid.com/

Tether trycker en token, usdt, nr kunder (fretag, privatpersoner) hr av sig till dem och fr ver usd till dem.
Deras strsta kunder idag r kryptobrser, tnk Huboi, Binance, OKEX, deras egna Bitfinex. De bygger p USDT istllet fr USD som huvudpar. Allt eftersom BTC blir mer vrt i dollar mste de har tckning fr folk som vill slja mot dollar.
Det innebr att brserna lgger bestllning p usdt till tether.
Med denna enorma vrdekning r det inte konstigt att brserna fyller p med usdt till sina kunder.

Men som sagt, vi fr se. De ska prata om dessa frgor i podden, eftersom s mnga spammar dem med tether fud p twitter. https://twitter.com/paoloardoino/sta...78517923049473
Citera
2021-01-09, 15:21
Medlem
Och varfr kr kryptobrser hellre usdt n usd?
Olika orsaker. De diskuterade det i en ldre pod hr: https://www.whatbitcoindid.com/podca...er-and-bitcoin

Utan USDT r brserna beroende av banker, som idag r vldigt anti mot bitcoin. Istllet lejar dem ut den biten till Finex (eller Paxos eller Coinbase & Circle).
Vanliga bankverfringar r ox lngsamma. Med USDT p Ethererum, Omni eller Tron kan de fra ver p 30min.

Krypto r snabbt och tradeas 24/7. Bankverfringar r lngsamma och tradeas kontorstider mn-fre.
Drfr fanns behov av en kryptovaluta peggad till dollarn med kryptovalutors hastighet. Inte jtte svrt att frst.
Citera
2021-01-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
"Last Updated: Jan. 9, 2021, 6:07 a.m. EST"
"Date of Last Known Filing: Dec. 28, 2020"
https://www.courtlistener.com/docket...ex-inc/?page=1

Det tog SEC 8 r att stmma Ripple (dagen innan SEC's chairman lmnade sin post). S om man nu hela tiden ansett att XRP ocks hela tiden varit en scam, varfr har man tilltit trading p exchanges under hela tiden fram till nu? Det finns mnga frgor, inte lika mnga svar tyvrr.
Anledningen till att jag inte gillar XRP r inte detta. Utan det faktum att garna sitter p 60% av alla sina shitcoins och att deras tekniska plattform r anmrkningsvrt dlig och bidrar inte p ngot stt till teknisk innovation. Drfr tror jag inte p deras koncept helt enkelt. Att det blir stmda och ifrgasatta frn alla hll r bara en fljd av att fretaget i grunden r bde suspekt och tekniskt inkompetent.

Konceptet Tether/Stablecoins, om det skts vl, reglerat, och lagligt har jag inget emot alls, det knns som en sjlvklar del av ekosystemet kryptovalutor just nu, s lnge det inte missbrukas.
Citera
2021-01-09, 15:39
Medlem
Citat:
Anledningen till att jag inte gillar XRP r inte detta. Utan det faktum att garna sitter p 60% av alla sina shitcoins och att deras tekniska plattform r anmrkningsvrt dlig och bidrar inte p ngot stt till teknisk innovation. Drfr tror jag inte p deras koncept helt enkelt. Att det blir stmda och ifrgasatta frn alla hll r bara en fljd av att fretaget i grunden r bde suspekt och tekniskt inkompetent.

Konceptet Tether/Stablecoins, om det skts vl, reglerat, och lagligt har jag inget emot alls, det knns som en sjlvklar del av ekosystemet kryptovalutor just nu, s lnge det inte missbrukas.

Om man gillar XRP eller inte har ingen betydelse. Min pong var inte att fokusera p XRP. Pongen r att stmningar och utredningar kan ta lngre tid n man tror. Ingen kan sga nr eller om Tether kommer att bli rkta. S det r inte intressant om man personligen gillar stablecoins/Bitcoin/XRP. Det handlar om vad som kommer bli accepterat av myndigheter och vad om folk kommer anvnda i framtiden.

Att stablecoins kommer anvndas betyder inte att Tether kommer vara en av dom.
Citera
2021-01-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Om man gillar XRP eller inte har ingen betydelse. Min pong var inte att fokusera p XRP. Pongen r att stmningar och utredningar kan ta lngre tid n man tror. Ingen kan sga nr eller om Tether kommer att bli rkta. S det r inte intressant om man personligen gillar stablecoins/Bitcoin/XRP. Det handlar om vad som kommer bli accepterat av myndigheter och vad om folk kommer anvnda i framtiden.

Att stablecoins kommer anvndas betyder inte att Tether kommer vara en av dom.
Okej. Dr r vi verens. Halleluja moment
Citera
2021-01-09, 16:06
Medlem
SvenskHODLers avatar
Att inte kpa bitcoins fr att man r orolig orolig fr att Tether ska crasha marknaden r som att sitta 2015 och missa kpa fr $200 / coin fr att MtGox crashar marknaden.

Nvl. Alla gr sin egna risk/reward bedmning.
Citera
2021-01-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Alla som pltsligt kliver fram och r extremt anti mot tether, vart har ni varit under de 3 senaste ren av bearmarket?
Pltsligt nu nr bitcoin r p ath s kommer de 3-4 nissar frn ingenstans och brjar beskriva bitcoins domedag. DET om nt r ju vldigt skumt..

Nja, det har vl inte varit lika aktuellt hela tiden. Sedan slutet p augusti-20 har ju myntpressarna hos tether gtt varma utan egentlig anledning. Sedan brjar bitcoin sin vandring uppt.

Samma tether fud nu som 2017.

Nej, det r snart dags fr tvisten att avgras. Stmningen har du skert redan lst. r vldigt up to date med TS. Vad tror du hnder om de frlorar en stmning p 1,4 trillioner USD?

Peter McCormack har spelat in en pod med Paolo (CTO fr Tether) och Stuart Hoegner (Tether advokat) som kommer om nn dag: https://www.whatbitcoindid.com/

Tether trycker en token, usdt, nr kunder (fretag, privatpersoner) hr av sig till dem och fr ver usd till dem.
Deras strsta kunder idag r kryptobrser, tnk Huboi, Binance, OKEX, deras egna Bitfinex. De bygger p USDT istllet fr USD som huvudpar. Allt eftersom BTC blir mer vrt i dollar mste de har tckning fr folk som vill slja mot dollar.
Det innebr att brserna lgger bestllning p usdt till tether.
Med denna enorma vrdekning r det inte konstigt att brserna fyller p med usdt till sina kunder.

Men som sagt, vi fr se. De ska prata om dessa frgor i podden, eftersom s mnga spammar dem med tether fud p twitter. https://twitter.com/paoloardoino/sta...78517923049473Mmm, ni bitcoindrar p denna sida har ju alltid lika magiska kllor. Poddar, hrsgen, egna sikter. Ls dina ord hr ovan, du beskriver precis den perfekta spekulationsbubblan. Trycker tether efter vrde p bitcoin. Med en USDT som endast har tckning fr max 74% av vrdet. Om det inte r lgre nu d de p ngra mnader tryckt ver 10 billion
Men vi fr se vad rtten tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Att inte kpa bitcoins fr att man r orolig orolig fr att Tether ska crasha marknaden r som att sitta 2015 och missa kpa fr $200 / coin fr att MtGox crashar marknaden.

Nvl. Alla gr sin egna risk/reward bedmning.
Att benhrt rekommendera nya och oskra investerare att det r bara bitcoin som gller. I en tid nr det redan stuckit ivg. Medan en tvist ang tethers pumpande ska avgras vilket denna trd handlar om. Ditt desperata frsk att sl hl p faktabaserad "fud" skapar just FUD, pga dig.

Se det fetade
Senast redigerad av dontyouworrychild 2021-01-09 kl. 18:25.
Citera
2021-01-09, 20:28
Medlem
Men sluta snacka skit nu.

Varfr. Exakt varfr ska jag slja mina BTC p mndag?

Fr att det finns ett litet gng bajsndiga wall-street-narcissister som 2017-18 gick jttemycket back p USDT/BTC och som drfr stmmer Tether nu, fr att de har en allvarlig personlighetsstrning.

Detta r den enda substantiella hypotesen som har presenterats i den hr trden.
Citera
2021-01-09, 20:33
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Knner igen det hr s vl bland vnner, bekanta och olika forum i s mnga r nu.

Folk hittar anledningar och konspirationsteorier fr att frklara bort Bitcoin, att inte kpa in sig. Det verkar vara ngot slags psykologiskt frsvar mot att man haft fel eller missat tget. Alla som bara biter i det sura pplet, kper in sig, ligger +100% ngra mnader senare blir direkt frlsta... Se bara p JP Morgan... frn "fraud" tilll $146K target.
Senast redigerad av SvenskHODLer 2021-01-09 kl. 20:36.
Citera
2021-01-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontyouworrychild
Se det fetade
1. Vad r ditt narrativ hr egentligen? Vad frsker du uppn?
2. Om du hade btc innan, du har du nu slt? Och rentav shortat fr att maximera vinsten hoppas jag? Du r ju s extremt sker p din tes, och vgrar lyssna p andra.

Citat:
Men sluta snacka skit nu.

Varfr. Exakt varfr ska jag slja mina BTC p mndag?

Fr att det finns ett litet gng bajsndiga wall-street-narcissister som 2017-18 gick jttemycket back p USDT/BTC och som drfr stmmer Tether nu, fr att de har en allvarlig personlighetsstrning.

Det man INTE ska gra i en bullmarket r att betta p motsatsen. D r det som gjort fr att missa hela uppgngen. Man blir bitter fr att man klev ut fr tidigt osv.
r det tydligt momentum upp s: hng p bara.

Vgen dit kan bli svngig, men OM man ska slja, s vill man gra det s nra nsta blow off top som mjlgt. Nu har vi precis lyckats dubbla gamla ath, finns mycket utrymme kvar uppt. Frra bullmarket passera vi $1000 som var frgende ath, blow off top p $19 000. En 20x.

ven om denna bullcycle bara blir 5x s r det en bra bit kvar.. tlamod att vnta ngra mnader bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in