2022-12-13, 13:19
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Aftonblaskan rubriker fr max antal klicks och reklamintkter, check

Nobelpriset i ekonomi delades ut nyss till dem som bevisade att sk "bankruns" sker inte pga bankens brist p likvid utan att det r brist p frtroende .S det spelar ingen roll om Binance sitter p 100 miljarder i cash.

Frtroendet r borta.

RIP.
Citera
2022-12-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Nobelpriset i ekonomi delades ut nyss till dem som bevisade att sk "bankruns" sker inte pga bankens brist p likvid utan att det r brist p frtroende .S det spelar ingen roll om Binance sitter p 100 miljarder i cash.

Frtroendet r borta.

RIP.

Hur mycket frlorade du/ni p FTX? Lter som du (och CT) lider av stark PTSD.
Med det sagt anvnder jag inte mig av Binance sedan ett r tillbaka nr Futs blockades i Sverige, s bryr mig inte. Men deras wallet addresser r publika och det r lngt ifrn torrt p likvida medel.
https://portfolio.nansen.ai/dashboard/binance
Citera
2022-12-13, 13:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Tolkar jag det rtt att backningen endast 27% bestr av sdant (BTC + USDT) som inte riskerar att bli klassat som Securities nr som helst?

Vad hnder om ETH, BNB och "Other" dumpar p sdant regulering infrs?

Antar att det r fine om det speglar ungefr vad kundbasen ocks har fr tokens hos Binance. Dvs, dumpar dessa tokens, s dumpar ju samtidigt kundernas vrden.
Citera
2022-12-13, 14:00
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:

Frtroendet r borta.

RIP.

Med premissen att en bank aldrig har fulla reserver s blir ju frtroendet helt avgrande. Det gller fr allt bondfngeri.

Men en hederlig bank, dvs. en fullreservbank, klarar en anstormning. Kunderna kommer att terf frtroendet nr de mrker att banken inte har ngra problem att leva upp till sina taganden varp anstormningen ebbar ut och kunderna kommer tillbaka.

Frgan r vilka entiteter i kryptovrlden som har fulla reserver och vilka som r bedragare. Alla som r bedragare kommer att vlfrtjnt krossas nr det blir deras tur att drabbas av en anstormning.

Tether har klarat sig n s lnge. Av allt att dma har de tminstone omfattande reserver. Kanske inte hundra procent men nittio eller ngot sdant. I s fall behvs en vldigt stor anstormning innan bluffen avsljas.

En klassisk bank har normalt sett betydligt mindre reserver (sg tio procent), och d r frtroendet A och O. Moderna fiatbanker backas emellertid upp av en centralbank med rtt att skapa mer pengar ur tomma intet och r inte lika srbara fr en klassisk anstormning.
Citera
2022-12-13, 14:55
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Med det sagt anvnder jag inte mig av Binance sedan ett r tillbaka nr Futs blockades i Sverige, s bryr mig inte. Men deras wallet addresser r publika och det r lngt ifrn torrt p likvida medel.

Nej jag skulle aldrig lta clowner och annat hjon rra mina investeringar. Och jag handlar inte med krypto.

Frtroendet fr kryptomarknaden sjunker som en sten generellt.

Kanske lika bra. Vi fr se.
Citera
2022-12-13, 14:58
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Med premissen att en bank aldrig har fulla reserver s blir ju frtroendet helt avgrande. Det gller fr allt bondfngeri.

Men en hederlig bank, dvs. en fullreservbank, klarar en anstormning. Kunderna kommer att terf frtroendet nr de mrker att banken inte har ngra problem att leva upp till sina taganden varp anstormningen ebbar ut och kunderna kommer tillbaka.

Frgan r vilka entiteter i kryptovrlden som har fulla reserver och vilka som r bedragare. Alla som r bedragare kommer att vlfrtjnt krossas nr det blir deras tur att drabbas av en anstormning.

Tether har klarat sig n s lnge. Av allt att dma har de tminstone omfattande reserver. Kanske inte hundra procent men nittio eller ngot sdant. I s fall behvs en vldigt stor anstormning innan bluffen avsljas.

En klassisk bank har normalt sett betydligt mindre reserver (sg tio procent), och d r frtroendet A och O. Moderna fiatbanker backas emellertid upp av en centralbank med rtt att skapa mer pengar ur tomma intet och r inte lika srbara fr en klassisk anstormning.

https://www.di.se/live/uttagsstorm-f...sorsutlatande/
Citera
2022-12-13, 15:09
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tolkar jag det rtt att backningen endast 27% bestr av sdant (BTC + USDT) som inte riskerar att bli klassat som Securities nr som helst?

Vad hnder om ETH, BNB och "Other" dumpar p sdant regulering infrs?

Antar att det r fine om det speglar ungefr vad kundbasen ocks har fr tokens hos Binance. Dvs, dumpar dessa tokens, s dumpar ju samtidigt kundernas vrden.

Ngot jag reagerar p vid en hastig blick r att BUSD, dev vill sga Binances egenskapade stablecoin, rknas upp som en tillgng bland andra. BUSD r vl mer att betrakta som en skuld som de behver visa att de har full backning fr i form av USD?

Plocka ut alla bitcoin frn Binance och ta kontroll ver nycklarna om ni inte redan har gjort det. Om Binance r hederliga r ingen skada skedd. Om de r bedragare har du rddat undan dina tillgngar.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-12-13 kl. 15:12.
Citera
2022-12-13, 15:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ngot jag reagerar p vid en hastig blick r att BUSD, dev vill sga Binances egenskapade stablecoin, rknas upp som en tillgng bland andra. BUSD r vl mer att betrakta som en skuld som de behver visa att de har full backning fr i form av USD?

Ja, ytterligare en faktor men sammantaget s vet jag inte om det gr frn eller till. Om man inte utgr ifrn att Binance har koll p sina saker s kan man ju inte lita p ngot frn dem.

Citat:
Plocka ut alla bitcoin frn Binance och ta kontroll ver nycklarna om ni inte redan har gjort det. Om Binance r hederliga r ingen skada skedd. Om de r bedragare har du rddat undan dina tillgngar.
Amen.
Och detta rd gller alla exchanges.
Citera
2022-12-13, 15:57
Medlem
Synitizes avatar
Verkar g t H med Binance USD som sagt.

Vilken verraskning.
Citera
2022-12-13, 16:28
Medlem
Synitizes avatar
Binance lcker som ett sll nu.

Totala uttagen senaste 24h har gtt frn 1,4 miljarder till 1,9 miljarder p 20 min.
Citera
2022-12-13, 16:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Binance lcker som ett sll nu.

Totala uttagen senaste 24h har gtt frn 1,4 miljarder till 1,9 miljarder p 20 min.
Allt r ju relativt

P 24h har dom gtt frn
63,800,000,000 till 62,000,000,000.

Brjar det nrma sig 0 s blir det ju intressant att se om dom har backning.
Citera
2022-12-13, 16:47
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Allt r ju relativt

P 24h har dom gtt frn
63,800,000,000 till 62,000,000,000.

Brjar det nrma sig 0 s blir det ju intressant att se om dom har backning.

Citat:
TRON Founder Justin Sun deposited $100 million into Binance few hours back.

1 hr after the deposit, Binance temporarily paused USDC withdrawals.

What is going on ??

https://twitter.com/whalechart/statu...TmLbN5ITx9z6rg

Slakthuset nsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in