Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Jag menade att annat FUD (Kina kickar miners, Tesla säljer lite Bitcoin, SEC kommer inte godkänna ETF´s etc) känns betydligt mindre allvarligt än det FUD som sprids om Tether. Av alla nyheter som har kommit ut de senare åren anser jag Tether vara det i särklass största hotet för en krasch.
Ja, fast det säger isf mer om hur oallvarligt Kina FUD m.m är, än hur mycket det ligger bakom Tether FUD:en.
Som sagt, 2016 och och 2017 var jag mer orolig kring Tether konspirationen. Nu har det runnit så mycket vatten under broarna och inget nytt kommit upp till ytan sedan dess...
Även om Tether smäller, så är det svårt att säga till vilken grad, och även om det inte finns en USD bakom, så är det bara kortsiktigt. Bitcoin står inte och faller med Tether även om priset skulle dyka kortsiktigt.
Många skulle se sådan krash som köplägenas köpläge, vilket är det viktiga här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
BTC kommer att sticka vid en krasch av USD, absolut. Vad jag försöker framföra är att dollarn är inte backad av något, den saknar som sagt reellt värde pga avsaknad av guldmyntsfot. Det är siffror som regeringar anser ha ett värde. Då backas det ändå upp av regeringens ord (huruvida detta är rätt eller fel är en annan femma)
Eniga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Men, med Tether så lägger vi på ett extra lager av tveksamma backningar. Jag skulle hellre ha 100 USD i rena cash än 100 USD i Tether, om vi säger så.
Ja, men en krasch av USD har ingen påverkan på huruvida det är bra att ligga i tether eller inte, så jag menar att detta inte har med saken att göra.
Tether konspirationen är den enda anledningen att vara orolig, den multipliceras inte på något sätt av faktumet att USD kan krascha när som helst.
Jag tror jag förstår vad du försöker säga, jag bara menar att invändningen är irrelevant för det vi diskuterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Skulle Tether rasa totalt kommer det att finnas noll intresse av regeringar att rädda Tether. Däremot skulle de göra allt för att rädda sin egna valuta.
Med tanke på att Tether är peggad till USD, och USA kan rädda sin USD, så rider ju Tether på USA:s förmåga att rädda dollarn.
Skulle Tether implodera, för att det inte finns backning, så är det bara krypto som påverkas, inte regeringars egna valutor (tror inte du försökte säga något annat heller, även om man kan tolka det så).
Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Att sitta med stora summor i Tether känns därför riktigt, riktigt riskabelt. Jag kanske har missat något här, men det var det jag försökte framföra iaf. Rätta mig gärna om jag tänker fel, vilket är fullt möjligt.
Det är onödigt att sitta och idla på Tether, ja.
Tether är bara en (mycket smidig) mellanlandning när du sysslar med krypto. Skall du realisera kryptovinster för att köpa någonting är det helt onödigt att ligga och vänta i Tether, så länge det finns minsta tveksamheter kring konspirationen ja.