2021-02-25, 21:58
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Slutade bry mig om tether FUD för flera år sedan. Det snackade mycket men bevisas lite. Väldigt mycket "StopTheSteal över tramset.

Jag litar på de instutioner som går in med miljarder i bitcoin efter att ha satt alla sina bästa analytiker på vilka risker som finns, tether konspirationen inkluderad.

Vad någon anonym på Flashback tramsar om värderar jag inte ens. Jag hämtar info från bättre ställen.

Såhär skrev du 2018. Tre år och ett domslut som senare visar hur fel du hade, och du är ändå av samma åsikt. Det, kära juryn, är definitionen av dårskap.

Slutplädering klar.
Senast redigerad av kaerakel 2021-02-25 kl. 22:32.
Citera
2021-02-25, 22:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Tether är ett sätt att hålla dollar, inte att hålla bitcoin. Jag är inte helt säker på att du förstår detta. Att ha t.ex. 1000 dollar i form av Tether är väldigt likt att ha 1000 dollar insatt i en bank. Om Tether skulle förlora marknadens förtroende och kollapsar, då är dina 1000 dollar borta. På samma sätt är den insättning i banken som du behandlar som 1000 dollar borta om banken går i konkurs och det inte finns någon insättningsgaranti för den här banken. Hade du istället suttit på motsvarande 1000 dollar i bitcoin påverkas du inte, utan hade så att säga tur i det här läget.

Det är ändå potentiellt destabiliserande för kryptomarknaden om Tether kollapsar, eftersom Tether (och andra stablecoins) för väldigt många är just det främsta sättet att stiga ur bitcoin eller andra kryptovalutor och istället vara exponerad mot dollar. Det är inte positivt att aktörer på kryptomarknaden får sina tillgångar utraderade. Men det är just de som inte sitter på Tether, utan i t.ex. bitcoin, när allt brakar samman som klarar sig.

Menar du att Tether kan visa sig vara värdelöst utan att det påverkar priset på Bitcoin, eller hur ska jag tolka ”klara sig”? I och med Tethers marknadsdominans vad gäller transaktioner så känns det osannolikt.
Citera
2021-02-25, 22:58
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Menar du att Tether kan visa sig vara värdelöst utan att det påverkar priset på Bitcoin, eller hur ska jag tolka ”klara sig”? I och med Tethers marknadsdominans vad gäller transaktioner så känns det osannolikt.
Blir din hyresvärd ruinerad för att du inte kan betala hyran? Blir lägenheten han äger och hyr ut till dig värdelös då? Han får problem för stunden, sedan blir du vräkt och ersatt av någon annan som kan betala hyran istället. På samma sätt blir inte du ruinerad för att din arbetsgivare går i konkurs, förutsatt att du kan få ett annat jobb.

Jag tror du utgår ifrån något slags samband som inte finns. Läs första meningen i mitt förra inlägg igen.
Citera
2021-02-26, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Haha, läs på lite om detta och återkom.

Dom ska sluta erbjuda folk i New York att handla Tether. Jag har redan läst idiot.
Citera
2021-02-26, 02:46
Medlem
Citat:
Blir din hyresvärd ruinerad för att du inte kan betala hyran? Blir lägenheten han äger och hyr ut till dig värdelös då? Han får problem för stunden, sedan blir du vräkt och ersatt av någon annan som kan betala hyran istället. På samma sätt blir inte du ruinerad för att din arbetsgivare går i konkurs, förutsatt att du kan få ett annat jobb.

Jag tror du utgår ifrån något slags samband som inte finns. Läs första meningen i mitt förra inlägg igen.

60% av alla Bitcoin transaktioner sker i Tether. Nu fick dom bara lite böter. Hade Tether gått under hade hela marknaden krashat hårt. Så ditt exempel passar verkligen inte.
Citera
2021-02-26, 07:32
Avslutad
Citat:
Såhär skrev du 2018. Tre år och ett domslut som senare visar hur fel du hade, och du är ändå av samma åsikt. Det, kära juryn, är definitionen av dårskap.

Slutplädering klar.

Det där skrev jag visserligen inte för tre år sedan.

Domen visar snarare hur rätt jagm och alla andra hade, som inte såg bevis för att tether skulle få Bitcoin att krascha, vilket var det enda relevanta för att diskutera det över huvud taget.

Men gör om den här historien till något annat om du har svårt att erkänna ditt klavertramp. Jag har aldrig brytt mig nämnvärt om denna FUD.
Citera
2021-02-26, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hade Tether gått under hade hela marknaden krashat hårt. Så ditt exempel passar verkligen inte.

Ja det kan vi vara eniga om. Nu blev det inte så, och det har aldrig funnits bevis för att det skulle bli så heller. Det var en hypotes och en inprisad kalkylerad risk som aldrig slog in, trots att Tether fick lite smisk på rumpan på någon punkt.
Citera
2021-02-26, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Dom ska sluta erbjuda folk i New York att handla Tether. Jag har redan läst idiot.

Att läsa och ta reda på hur saker ligger till är inte din starka sida märker man.
Jag får väl ge dig svaret själv: Dem har inte erbjudit folk i USA deras tjänster på bra länge. Dvs detta förändrar inget.
Citera
2021-02-26, 09:06
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det där skrev jag visserligen inte för tre år sedan.

Domen visar snarare hur rätt jagm och alla andra hade, som inte såg bevis för att tether skulle få Bitcoin att krascha, vilket var det enda relevanta för att diskutera det över huvud taget.

Men gör om den här historien till något annat om du har svårt att erkänna ditt klavertramp. Jag har aldrig brytt mig nämnvärt om denna FUD.

Jag har citerat ditt inlägg från sida två.

Ironiskt nog är du lika absurd som Trumpanhängarna om valet, vilket verkar vara din favoritjämförelse. Först påstod du att det inte fanns några bevis, att allt var FUD och lögn osv. Nu när det finns ett domslut har du bara bytt retorik. Sanningen kvarstår dock: du har hela tiden haft fel om Tether. Förstår du inte det än?

Du har brytt dig tillräckligt för att hänga i tråden 3 år kom med en sista tillintetsägande replik nu så du får känna dig smart, gärna en dos förnekelse och projektion.
Citera
2021-02-26, 09:15
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Jag har citerat ditt inlägg från sida två.

Ironiskt nog är du lika absurd som Trumpanhängarna om valet, vilket verkar vara din favoritjämförelse. Först påstod du att det inte fanns några bevis, att allt var FUD och lögn osv. Nu när det finns ett domslut har du bara bytt retorik. Sanningen kvarstår dock: du har hela tiden haft fel om Tether. Förstår du inte det än?

Du har brytt dig tillräckligt för att hänga i tråden 3 år kom med en sista tillintetsägande replik nu så du får känna dig smart, gärna en dos förnekelse och projektion.

Tether är över, det kommer inte orsaka någon krasch som du trodde, hoppades och andades för, hitta något vettigare att spendera din tid på nu.
Citera
2021-02-26, 09:17
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Du jämför bitcoin med något som har ett mycket stark underliggande värde, så metaforen haltar rejält. Om du tror att USDt kan ha noll värde utan att påverka priset på BTC så fine, det får stå för dig. Men troligen så har tether blåst upp priset rejält och det blir intressant att se vad som händer vid en korrektion. Det verkar ju som att stora delar av deras reserver är BTC. Vad händer när dessa tappar i värdet och 1:1 backningen går ner?
Citera
2021-02-26, 09:18
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Tether är över, det kommer inte orsaka någon krasch som du trodde, hoppades och andades för, hitta något vettigare att spendera din tid på nu.

En till som inte läst NYAG! Det finns twittertrådar som förklarar det vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in