Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag tycker det är skönt, speciellt när man har drive-järnsjua på varje par fem hål.

Gick på par idag på nio hål. Fan vad laddad jag är på att kvala i höst. Vad måste man ha i handicap för att få delta i kvalet till SAS-touren?
Vet inte vad du har för hemmabana men där jag spelar så finns det inga hål som är så pass korta, iuförsig är jag ingen långslående nisse. Men har väl 2 par femmor på klubben som är "nåbara" i två under dessa förhållanden med driver och spoon.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Har inte lirat så jäkla mycket iår p.g.a pluggande, men målsättningen är iaf att skjuta Par på "mina" tre hemmabanor.
HcP 4.6 i dagsläget.
Formen lite sådär..men sommaren har bara just börjat

Har haft samma förutsättningar, men börjar komma igång igen nu ordentligt och det är riktigt skönt! Vilka hemmabanor är det egentligen? Ligger de i samma stad eller har du medlemskap på olika banor utspritt i hela landet?
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Singel är målet och borde ine alls vara omöjligt ifall jag bara får ordning på järnslagen samt inspelen. Nu är det snarare så att jag räddar par än missar birdien.
Hur gick det i kvalet?
Det låter som att du faktiskt inte borde ha några problem med att ta dig dit ner, träning ger ju färdighet

Kvalet gick helt okej om vi bortser från att jag inte kunde putta för fem öre, skickade ett par puttar fan lika långt förbi som de var när man började vilket man fick skämmas för. Två över par blev resultatet och det verkar osm att det räcker.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Läste ni förresten i nyaste numret av Svensk Golf om killen som hade svenskt rekord i HcP sänkning?
Sen hösten 2009 hade killen skjutit ner sig från 30 till 5.4

Det hade jag missat, men känns ändå inte helt omöjligt. Har spelat med en del människor som blir riktigt duktiga spelare på ara ett par månader. Oftast saknas det där lilla extra runt och på greenerna men de kan transportera bollen riktigt bra. Hade faktiskt varit ganska kul att pröva att spela på 36 hcp en runda och se hur många poäng man skulle få