2009-08-09, 20:51
Medlem
SureBets avatar
det var första gången någonsin hon spelade på lång bana.. har en till fråga, hur många slag har hon på sig när hon går ut första gången med tränare?

då är det väl 56 i handicap? hur många slag har hon på sig på en par 3 då? går ju bara att se upp till handicap 36 om man kollar slopetabeller på banorna..

edit: 54 var det visst man började på haha
Senast redigerad av SureBet 2009-08-09 kl. 21:08.
Citera
2009-08-09, 21:12
Medlem
CB4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
det var första gången någonsin hon spelade på lång bana.. har en till fråga, hur många slag har hon på sig när hon går ut första gången med tränare?

då är det väl 56 i handicap? hur många slag har hon på sig på en par 3 då? går ju bara att se upp till handicap 36 om man kollar slopetabeller på banorna..

edit: 54 var det visst man började på haha

Har dem inte ändrat så alla har 36 från början? på par 3 frågan så beror det på vilket handicap hålet är, eller?
Citera
2009-08-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
Har dem inte ändrat så alla har 36 från början? på par 3 frågan så beror det på vilket handicap hålet är, eller?

Om den är 0 slope´ad så har man ju alltid 2 slag extra per hål vid 36 handicap. (36 slag / 18 hål ). Minns inte hur det var när jag "spelade" upp men det torde, som du säger, ha utveckalts lite.

/ V
Citera
2009-08-09, 21:45
Medlem
54-36+ spelas väll bara från grön/vit eller gul/svarta pinnar alt röd tee om den skulle vara närmre? Det var så när jag hackade mej fram till officiellt hcp.

/ V
Citera
2009-08-10, 18:07
Medlem
kallesietes avatar
Var så längesen jag tog grönt kort (runt 97/98) och då var jag inte den som höll i det direkt. Gick mest på lektionerna och gjorde mina prov.

Har nu en polare som är lite småintresserad. Om man ska ta grönt kort, bli green-fee medlem i en "vanlig" klubb och ska köpa ett nybörjarset så man kan spela som 36hcpare. Vad landar man på i dagsläget då ungefär? 7-8 papp?
Citera
2009-08-10, 20:56
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Var så längesen jag tog grönt kort (runt 97/98) och då var jag inte den som höll i det direkt. Gick mest på lektionerna och gjorde mina prov.

Har nu en polare som är lite småintresserad. Om man ska ta grönt kort, bli green-fee medlem i en "vanlig" klubb och ska köpa ett nybörjarset så man kan spela som 36hcpare. Vad landar man på i dagsläget då ungefär? 7-8 papp?

Enklare klubbor + bag kan du få för 2000 (http://www.budgetgolf.se/bg/webshop/...4.asp?id=8936), skor anser jag inte är nödvändigt direkt. Finns väl gott om klubbar med medlemskap för under 2000 om året för enklare medlemsformer. Vet att Sala Gk är det drygt 2000/år för 9-hålsmedlem.
Grönt kort har jag inte en aning om vad det kan gå loss på men 5000 allt som allt borde väl inte vara några problem?
Citera
2009-08-12, 14:09
Medlem
dethalvabarnets avatar
E sugen som fan på att testa någon av de nya hybridsseten, synd att de e så dyra (6500+)
Jag är väldigt intresserad av vad dom kan göra, jag slår väldigt stabilt med den enda hybriden jag har(4) o undrar hur jag skulle lira med det setet.

Är det någon som har provat på ett sådant set och har några tankar att dela med sig?
Citera
2009-08-14, 13:19
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
E sugen som fan på att testa någon av de nya hybridsseten, synd att de e så dyra (6500+)
Jag är väldigt intresserad av vad dom kan göra, jag slår väldigt stabilt med den enda hybriden jag har(4) o undrar hur jag skulle lira med det setet.

Är det någon som har provat på ett sådant set och har några tankar att dela med sig?

Jag har haft ute Adam's hybrid set a405 tror jag de heter om jag inte missminner mig och kan bara säga att med en jämn bollträff och normal svinghastighet så har du meter att tjäna. Det känndes som att jag slog bollen som en häst sparkar (spelar Adams bladklubbor egentligen) och märkte en ökning på runt 10 meter. Det var inte bara jag utan han jag spelade med som låg runt 12 i HCP sa även han att han slog längre med dem samt att de var lättare att använda.
Citera
2009-08-16, 22:28
Moderator
Gromguttens avatar
Slutspel i PGA och Padraig fetspricker. Igen. Två gånger i vattnet på samma par3 hål och han ser ut som vem som helst av oss. Hålar ut på 8. Tappar fem slag mot par på ett hål.
Citera
2009-08-16, 22:31
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Slutspel i PGA och Padraig fetspricker. Igen. Två gånger i vattnet på samma par3 hål och han ser ut som vem som helst av oss. Hålar ut på 8. Tappar fem slag mot par på ett hål.
Ha ha! Det var som att se sig själv lira!

Kom igen nu Stenson!! Nu ligger han 4:a, bara 3 slag efter Tiger. Öka!
Citera
2009-08-16, 22:36
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Det var som att se sig själv lira!

Kom igen nu Stenson!! Nu ligger han 4:a, bara 3 slag efter Tiger. Öka!

Før något år sedan:

Jag låg på par efter førsta nio, parar 10:an också och slår till med en eagle på 11:an. Minus 2 på KM efter 11 hål, spelar som en gud. Hål 12 är en par3 øver vatten på 160 meter. Tre bollar i vattnet och 9 i. Tror jag kom in på 82, tappade 12 slag på sju hål.

Får se om Padraig blir lika knäckt.

Tajger tappar.
Citera
2009-08-17, 00:39
Moderator
Gromguttens avatar
Skall också denna glida Tajger ur händerna?

Lite trist att de bara føljer ledarbollen, det händer ju ganska så mycket mer på banan än så. Lika mycket reklambreak som TV4 nästan, klart irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in