Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ligger jag på foregreen med någorlunda kort avstånd dvs. putteravstånd så ur med flaggan. Chippar jag så håller jag helst kvar flaggan i då dessa oftast kan behöva den extra stopphjälpen när de närmar sig hål för att antingen gå i eller stanna nära. En putt i min värld blir inte lika mycket chansning.
Jag tar alltid ur flaggan när jag ska chippa på foregreen eller nära foregreen. Idag när jag tittade på golf hörde jag nämligen att kommentatorn nämnde att vid enn speciell hastighet så är det inte menat att bollen ska gå i om du chippar, vilket borde göra att det är effektivare att ta ur flaggan om du vet att du chippar bra. Däremot vid längre chippar tar jag naturligtvis ur flaggan, just för att få hjälp att stoppa bollen.
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Låter den alltid sitta kvar. Hjälper oftast mer än den stjälper för mig. En lagom hårt slagen chip/putt går i ändå samtidigt som den kan stoppa eventuella felträffar.
Lyckades fixa 18p på dagens runda trots två poänglösa hål. Det är märkligt hur det varierar mellan rundorna, idag pitchade jag grymt för en gångs skull men missade samtidigt puttar som annars är givna.
Som sagt, är man osäker på längd eller har lite sämre känsla kan det vara bra att ha kvar flaggan.
Grattis till 18p.