2010-06-30, 15:41
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Är det bara en showoff-tävling eller ingår det i någon sorts serie eller liknande? Och kommer ni tillbaks till Sverige i år? Kanske de södra delarna
Den ingår inte i någon serie. Men den kommer gå nästa år igen tror jag.

Däremot vet jag att det kommer vara 1 eller 2 tävlingar längre söderut om ett par månader eller så.
Citera
2010-06-30, 15:57
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Den ingår inte i någon serie. Men den kommer gå nästa år igen tror jag.

Däremot vet jag att det kommer vara 1 eller 2 tävlingar längre söderut om ett par månader eller så.

Då får du fan höra av dig i denna tråden när de närmar sig, vill verkligen se en sån här tävling live en gång!
Citera
2010-06-30, 16:14
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Då får du fan höra av dig i denna tråden när de närmar sig, vill verkligen se en sån här tävling live en gång!
Det ska jag absolut göra!
Citera
2010-06-30, 17:38
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Det ska jag absolut göra!

Hör av dig här ja, då kommer jag säkerligen att titta då jag ska flytta längre söderut.
Citera
2010-06-30, 23:43
Medlem
Sjuntorparns avatar
tog grönt kort för nåra veckor sedan. har hcp 36.

brukar spela 9håls-rundor flera gånger i veckan ensam, då jag inte har nån kompis som delar mitt nyfunna golfintresse. får jag registrera mitt resultat och göra så jag sänker mitt hcp när jag går ensam? eller måste jag ha nån med grönt kort som går med och signerar mitt scorecard som markör?
Citera
2010-07-01, 00:00
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
tog grönt kort för nåra veckor sedan. har hcp 36.

brukar spela 9håls-rundor flera gånger i veckan ensam, då jag inte har nån kompis som delar mitt nyfunna golfintresse. får jag registrera mitt resultat och göra så jag sänker mitt hcp när jag går ensam? eller måste jag ha nån med grönt kort som går med och signerar mitt scorecard som markör?

Nej. Du måste ha någon som intygar att du har gjort fler än 36 poäng.
Citera
2010-07-01, 00:01
Medlem
DanteAlighieris avatar
Hur resonerar Flashbacks golfspelare kring när man ska ta ut flaggan och inte? Tar ni ur flaggan när ni ligger på foregreen?
Citera
2010-07-01, 00:51
Medlem
Bestebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hur resonerar Flashbacks golfspelare kring när man ska ta ut flaggan och inte? Tar ni ur flaggan när ni ligger på foregreen?

Putt på foregreen ur, chippar så ska den va i. Visst är det så att man inte får passa flaggan när man är utanför?
Citera
2010-07-01, 00:52
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Putt på foregreen ur, chippar så ska den va i. Visst är det så att man inte får passa flaggan när man är utanför?

Jag tror man får det, men då måste den också tas ur.
Citera
2010-07-01, 00:53
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:

Låter den alltid sitta kvar. Hjälper oftast mer än den stjälper för mig. En lagom hårt slagen chip/putt går i ändå samtidigt som den kan stoppa eventuella felträffar.

Lyckades fixa 18p på dagens runda trots två poänglösa hål. Det är märkligt hur det varierar mellan rundorna, idag pitchade jag grymt för en gångs skull men missade samtidigt puttar som annars är givna.
Citera
2010-07-01, 00:53
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Ligger jag på foregreen med någorlunda kort avstånd dvs. putteravstånd så ur med flaggan. Chippar jag så håller jag helst kvar flaggan i då dessa oftast kan behöva den extra stopphjälpen när de närmar sig hål för att antingen gå i eller stanna nära. En putt i min värld blir inte lika mycket chansning.
Citera
2010-07-01, 01:00
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ligger jag på foregreen med någorlunda kort avstånd dvs. putteravstånd så ur med flaggan. Chippar jag så håller jag helst kvar flaggan i då dessa oftast kan behöva den extra stopphjälpen när de närmar sig hål för att antingen gå i eller stanna nära. En putt i min värld blir inte lika mycket chansning.

Jag tar alltid ur flaggan när jag ska chippa på foregreen eller nära foregreen. Idag när jag tittade på golf hörde jag nämligen att kommentatorn nämnde att vid enn speciell hastighet så är det inte menat att bollen ska gå i om du chippar, vilket borde göra att det är effektivare att ta ur flaggan om du vet att du chippar bra. Däremot vid längre chippar tar jag naturligtvis ur flaggan, just för att få hjälp att stoppa bollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Låter den alltid sitta kvar. Hjälper oftast mer än den stjälper för mig. En lagom hårt slagen chip/putt går i ändå samtidigt som den kan stoppa eventuella felträffar.

Lyckades fixa 18p på dagens runda trots två poänglösa hål. Det är märkligt hur det varierar mellan rundorna, idag pitchade jag grymt för en gångs skull men missade samtidigt puttar som annars är givna.

Som sagt, är man osäker på längd eller har lite sämre känsla kan det vara bra att ha kvar flaggan.

Grattis till 18p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in