2023-06-08, 20:55
Medlem
eribabsis avatar
Någon tränare att rekommendera nere i Skåne?
Citera
2023-06-09, 08:55
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Någon tränare att rekommendera nere i Skåne?

Christian Härdin på Barsebäck kan lära ut ett och annat.
Citera
2023-06-14, 20:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Hur går det för grabbarna i värmen?
Några birdies gjorda hoppas jag?

Här går det faktiskt grymt bra!
Slår bollen sjukt bra, och har rätat ut bollbanan ordentligt i vinter!

8 birdies på 8 rundor...så en/runda
Citera
2023-06-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

härligt att höra!
det går faktiskt ganska bra för mig, 5 birdies på 10 rundor. Men det jag är jäkligt nöjd med hittills är att jag spelar ändå stabilt. Känns som jag bättrat på min lägsta nivå ganska mycket.

mitt största problem som jag behöver jobba mycket på är från tee, blir svårt att få bra scorer om man måste slå tredje från tee eller skogen. några bra tips?
Citera
2023-06-15, 20:30
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
härligt att höra!
det går faktiskt ganska bra för mig, 5 birdies på 10 rundor. Men det jag är jäkligt nöjd med hittills är att jag spelar ändå stabilt. Känns som jag bättrat på min lägsta nivå ganska mycket.

mitt största problem som jag behöver jobba mycket på är från tee, blir svårt att få bra scorer om man måste slå tredje från tee eller skogen. några bra tips?

Järn 4 eller 5 alternativt en hybrid...men skippa drivern, då det faktiskt är roligare att vara på fairway än bakom en stubbe eller djupt inne i ett rävgryt

Kommer du bara iväg 190 till 220 så räcker det oftast ganska så långt.
Citera
2023-06-15, 20:35
Medlem
gr6810s avatar
Som en ganska ny golfare och höghandikappare så har årets rundor inneburit ganska många netto birdies och eagles! Jag slår inte långt, men rakt och det har tagit bort ganska många hål med mer än åtta slag. Nu ska jag bara hitta någon att spela med så att jag kan sänka mig!
Citera
2023-06-18, 14:05
Medlem
Nu har jag slutat spela sedan en längre tid tillbaka,men när jag spelade så prövade jag ibland på att ha fyra klubbor i bagen.
Driver,Järn 5,Järn 8 samt putter.

Jag scorade nog nästan bäst överlag med endast dessa fyra klubbor i bagen.
Man skall inte spela med klubbor som sabbar för en.

Spelar man så här,och är rak med drivern från tee,så skall det inte vara några större problem att gå bogey i medel.
Citera
2023-06-19, 13:01
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:

Putting yips är att ta i.....men jag sänker nästan inga puttar som är längre än ca 1 meter ute på banan.
Det blir till att köra en massa puttövningar på övningsgreenen nu under semestern.

Att träna puttning är sällan roligt men förhoppningsvis ger det resultat. Det vore gott att kunna sänka 2-3 m puttar med samma säkerhet som halvmetersputtar.
Citera
2023-06-20, 14:49
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Putting yips är att ta i.....men jag sänker nästan inga puttar som är längre än ca 1 meter ute på banan.
Det blir till att köra en massa puttövningar på övningsgreenen nu under semestern.

Att träna puttning är sällan roligt men förhoppningsvis ger det resultat. Det vore gott att kunna sänka 2-3 m puttar med samma säkerhet som halvmetersputtar.

Och när dessa demoner har satt sig till ro i skallen kan det vara svårt att få dom att flytta ut
Jag har själv varit där, så jag vet exakt hur det känns.
Citera
2023-06-20, 17:51
Medlem
Citat:
Och när dessa demoner har satt sig till ro i skallen kan det vara svårt att få dom att flytta ut
Skoja inte! Jag har haft ett av de grövsta chip/pitch-yips man kan tänka sig! Alla slag utanför greenen inom cirka 50 meter var antingen tunna som flög långt över greenen, eller så feta att bollen knappt rörde sig.

Jag minns ett tillfälle då det var som värst, och jag och en kompis var ute och spelade. På ett av hålen hade jag cirka 60 meter kvar till green, perfekt positionerad mitt i fairway, och skulle slå en SW. Men i och med mitt yips så träffar jag bollen tjockt, vilket normalt sett resulterar i att den tar sig cirka 10 meter. Men jag lyckades på något sätt skopa med mig bollen på bladet i genomsvingen vilket gjorde att den skickades bakåt runt 20 meter. Det var helt ofattbart! Jag kollade i chock på min kompis som, väl insett vad jag hade gjort, dog av skratt.
Citera
2023-06-23, 19:37
Medlem
Dr_Dollars avatar
Grant Horvat var nyss och lirade Bro Hof - https://www.youtube.com/watch?v=S-tJ...rantHorvatGolf

En f.d medlem i Good Good...om ni är ute på Youtube.
Citera
2023-06-26, 14:08
Medlem
sanctofils avatar
Citat:

Har knappt kommit igång, känns fortfarande som pre-season för min del.
Men har väl också snittat knappt en birdie per runda.
I övrigt går det inte alls lika stabilt som förra säsongen.

Hade dock en kort eagle-putt på nån meter idag, missade naturligtvis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in