Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-07, 13:26
Medlem
Jag rekommenderar Surahammars GK om du letar golfklubb i Västeråsområdet.
Citera
2019-01-07, 13:45
Medlem
ycwms avatar
TMs nya M5/M6 driver ser riktigt intressant ut. Spelar med första generationen M2 nu men kan nog kanske bli en uppgradering till säsongen
Citera
2019-01-07, 14:14
Medlem
Av nedanstående alternativ så skulle jag välja Västerås GK.

Sedan så såg jag att du hade missat Skerike GK som också är ok, dock så har de inte längre något samarbete med Västerås GK som de har haft tidigare säsonger.
Citera
2019-01-07, 18:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Västerås golfklubb tycker jag är allra bäst. Det är en ganska kul bana med riktiga höjdskillnader. Sen finns det en trevlig restaurang också.

Jag hinner inte med mer än ett par rundor per år, men bor inte så långt därifrån så det passar mig perfekt

Annars i området så kan du titta på Skerike, Hälla, och Frösåker och Ängsö är också fina.
Citera
2019-01-07, 22:07
Medlem
Bestebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
TMs nya M5/M6 driver ser riktigt intressant ut. Spelar med första generationen M2 nu men kan nog kanske bli en uppgradering till säsongen

Hur ofta byter du driver, m2an är väl knappt inspelad
Citera
2019-01-08, 09:08
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Hur ofta byter du driver, m2an är väl knappt inspelad
Den släpptes väl 2016 tror jag så blir tre säsonger nu. Är väldigt nöjd med den så har egentligen inte haft några planer på att skaffa ny men blev väldigt sugen när jag såg lite tester med dom nya
Citera
2019-01-09, 19:58
Medlem
Jag var medlem på skerike förra året men bytte till Västerås inför detta år.
Skerike är en jävla skit bana, första 9 hålen finns det ingen utmaning alls bara öppet.
Västerås är mer utmaning och mycket roligare samt finare barna för att det är mer frivilliga som ställer upp och hjälper till!

Men Västerås finaste är utan tvekan fröss!
Citera
2019-01-30, 19:36
Medlem
Jannebigplays avatar
Dålig fart i tråden men det är förståeligt då säsongen är långt borta, dock kliar det som inåt helvete i fingrarna. Hur laddar ni upp inför säsongen som komma skall? Träning? Utrustning? Själv så har jag vevat inne i Ullna indoor samt en del simulatorgolf. Även tagit flertalet lektioner och det känns riktigt bra inför våren, fått ett helt annat tryck och säkerhet i slagen. Det viktigaste däremot är utrustningen! Köpte nytt järnset och det blev Taylormade p790 samt att jag ska på customfitting nästa helg då det blir en Cobra F9 eller Taylormade m6.
Citera
2019-01-30, 21:10
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Dålig fart i tråden men det är förståeligt då säsongen är långt borta, dock kliar det som inåt helvete i fingrarna. Hur laddar ni upp inför säsongen som komma skall? Träning? Utrustning? Själv så har jag vevat inne i Ullna indoor samt en del simulatorgolf. Även tagit flertalet lektioner och det känns riktigt bra inför våren, fått ett helt annat tryck och säkerhet i slagen. Det viktigaste däremot är utrustningen! Köpte nytt järnset och det blev Taylormade p790 samt att jag ska på customfitting nästa helg då det blir en Cobra F9 eller Taylormade m6.

Här tränas det enbart i simulator, mest för att träna teknik, square till bollen, stansen, baksvingen och faan allt vad det innebär.
Jag står endast och spelar på "rangen" och spelar aldrig några banor, jag har testat men ser inte riktigt tjusningen i det.

Ullna Indoor är väl en helt ok träningsanläggning?
Citera
2019-01-31, 18:16
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Här tränas det enbart i simulator, mest för att träna teknik, square till bollen, stansen, baksvingen och faan allt vad det innebär.
Jag står endast och spelar på "rangen" och spelar aldrig några banor, jag har testat men ser inte riktigt tjusningen i det.

Ullna Indoor är väl en helt ok träningsanläggning?

Ullna Indoor rekommenderar jag starkt. De har toptracer där på rangen och det blir som du säger. Mest fokus på teknik samt lära mig mina nya längder då jag har nya klubbor. De har även ett puttingområde och chipområde. Simulator spelar jag dock på ett annat ställe och det är nästan som en annan aktivitet. Stället har mysig inredning, de säljer öl och diverse tilltugg samt att vi brukar boka två mattor och spela 4st i två lag mot varandra. Då hinner man 18 hål på två timmar.

Kom ner till 12 i hcp men jag har som sagt tagit flertalet lektioner så det känns som att jag har utvecklats något enormt nu i vinter. Har stått och tränat minst två gånger i veckan samt tagit flertalet lektioner som sagt så min sving är helt omgjord. Förut slog jag slagen nästan som en forehand-slice i tennis vilket gjorde mina slag något ojämna om man säger så. Nu trycker jag till bollen och attackerar den. Detta har ökat längderna men framförallt att jag är mer jämn i mina slag vilket gör att varannat slag inte åker åt helvete. Har framförallt kämpat på banan förut då mina "skärningar" har lett till en hel del duffar.
Citera
2019-01-31, 18:19
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Ullna Indoor rekommenderar jag starkt. De har toptracer där på rangen och det blir som du säger. Mest fokus på teknik samt lära mig mina nya längder då jag har nya klubbor. De har även ett puttingområde och chipområde. Simulator spelar jag dock på ett annat ställe och det är nästan som en annan aktivitet. Stället har mysig inredning, de säljer öl och diverse tilltugg samt att vi brukar boka två mattor och spela 4st i två lag mot varandra. Då hinner man 18 hål på två timmar.

Kom ner till 12 i hcp men jag har som sagt tagit flertalet lektioner så det känns som att jag har utvecklats något enormt nu i vinter. Har stått och tränat minst två gånger i veckan samt tagit flertalet lektioner som sagt så min sving är helt omgjord. Förut slog jag slagen nästan som en forehand-slice i tennis vilket gjorde mina slag något ojämna om man säger så. Nu trycker jag till bollen och attackerar den. Detta har ökat längderna men framförallt att jag är mer jämn i mina slag vilket gör att varannat slag inte åker åt helvete. Har framförallt kämpat på banan förut då mina "skärningar" har lett till en hel del duffar.

Målsättning för 2019?
Tävlar du nått..?
Citera
2019-01-31, 18:33
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Målsättning för 2019?
Tävlar du nått..?

Det stora målet är att nå singel. Dock har jag några delmål.
  • Försöka komma under 30 puttar per runda. Stort mål men mitt närspel behöver förbättras.
  • Under 80 slag. Bästa förra säsongen var 81.
  • Fokusera mindre på poäng och använda mig utav 666 systemet. 6 GIR, 6 Up & downs för att rädda par och sista 6 hålen är "vila" Där jag kan få bogey.

Tävla brukar jag göra i de tävlingar som kommunen anordnar annars är målet H30 touren säsongen 2020.

Själv? Någon ny utrustning? Hur såg säsongen ut? Vad är målen`?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in