Citat:
Ursprungligen postat av
Jannebigplay
Det stora målet är att nå singel. Dock har jag några delmål.
- Försöka komma under 30 puttar per runda. Stort mål men mitt närspel behöver förbättras.
- Under 80 slag. Bästa förra säsongen var 81.
- Fokusera mindre på poäng och använda mig utav 666 systemet. 6 GIR, 6 Up & downs för att rädda par och sista 6 hålen är "vila" Där jag kan få bogey.
Tävla brukar jag göra i de tävlingar som kommunen anordnar annars är målet H30 touren säsongen 2020.
Själv? Någon ny utrustning? Hur såg säsongen ut? Vad är målen`?
Införskaffade mig en ny 56 wedge, men det blir säkert nått annat också innan det drar igång.
2018 var lite sådär...första halvan gick helt ok tycker jag, men från en natt till en annan så försvann precis
allt, jag hade ingen aning om vart bollen skulle ta vägen när jag ställde mig där, och alla dessa hjärnspöken jag hade var fruktansvärt jobbigt, men efter ett långt uppehåll nu på 3-4 månader så har det äntligen släppt och jag är som ett blankt A4 papper igen
Målet 2019:
Jag ska komma på rätt sida 76, dvs 72-75 och så få rundor som möjligt höga 70...men det känns som ett sjumilakliv, men med bra träning och nöta, nöta och nöta så ska det faan gå.
12-14:e Juli går SM på Kävlinge GK nere i Skaune, så det är också ett av målen...inte att vinna den, men att få spela sista rundan efter cutten hade varit jävligt fräckt.