Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 08:47
  #10897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Säger nästan samma sak. Går man en fyrboll utan att behöva vänta nånting så ska man komma in på under 4 timmar. Sen kommer det alltid bli lite förskjutningar om banan är fullbokad, två bollar framför så får dom leta på ett hål, då blir det ett litet stopp där, sen några hål senare så får bollen framför leta så blir det ett litet stopp till.

Men går det över typ 4:20 så borde antingen någon/några bollar en bit framför skärpa sig, eller om det ständigt är så, då har klubben för täta starttider.

Nästan 5 timmar var jag ute på St. Jörgen park i Göteborg i fredags. Vi fick vänta redan på första tee..

EDIT: Värsta var förresten en tävling i somras. 4-mannascramble. Klubben ville få med så många startande som möjligt så dom tyckte det var en bra idé att köra 8 minuter mellan varje boll. Vi skulle gått ut vid 15:30 eller nått sånt där, vi slog ut på första tee strax innan 16:00. Kom in runt 22:45. Kolsvart ute. På sista hålet gick vi skallgång efter bollarna för vi hade inte den blekaste aning om var dom tagit vägen. Trots det kom vi in på andra plats, ett slag efter segraren. Jävlar vad bittra vi var...

Aldrig förstått varför klubbar envisas med att köra rullande startid i scrambles istället för kanonstart. Måste vara mycket bättre. Lirat 4 manna med kanonstart där det va 2 lag i samma boll. Tog 5h, och dessutom är alla klara samtidigt och man behöver inte vänta 5+h på nån prisutdelning. Idioti är vad det är.
Citera
2018-09-20, 09:40
  #10898
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Aldrig förstått varför klubbar envisas med att köra rullande startid i scrambles istället för kanonstart. Måste vara mycket bättre. Lirat 4 manna med kanonstart där det va 2 lag i samma boll. Tog 5h, och dessutom är alla klara samtidigt och man behöver inte vänta 5+h på nån prisutdelning. Idioti är vad det är.
Det är en väldigt populär tävling och dom vill helt enkelt få med så många lag som möjligt, jag kollade precis, det var 90 lag som startade, svårt att ordna med kanonstart. Första start 05:01, sista start 16:53 (planerat, var väl snarare 17:40 eller nått i verkligheten).
Citera
2018-10-08, 14:17
  #10899
Medlem
Johanholsts avatar
Golf - Golfskola - Vidareutveckling

Jag och en polare tænkte det kunde vara kul med en golf træningshelg på någon banan i sverige med ett bra Pro.

Vi har spelat ett tag och har 20 i hcp.

Tanken ær att det ska vara en kurs med træning på førmiddagen och spel på eftermiddagen før sedan avslutas i baren :-)

Har søkt runt och hittat några alternativ men undrar om det ær någon som har några tips?

Helst i mellansverige då polaren bor i stockholm och jag i Trysil.
Citera
2018-11-04, 12:16
  #10900
Medlem
Då har även Golf invigts i girighet, som dom flesta sporter.

https://www.expressen.se/kvallsposte...ns-salda-sjal/
Citera
2018-11-04, 17:21
  #10901
Moderator
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Då har även Golf invigts i girighet, som dom flesta sporter.

https://www.expressen.se/kvallsposte...ns-salda-sjal/


Jag vet inte om invigt är rätt ord, även om jag förstår vad du menar med spel i oljeländerna osv. Icke girighet inom golfen? Det är inte direkt så att de 50 bästa spelarna på världsrankingen kommer gratis till tävlingarna om nu någon trodde det. "Appearance money", eller vad man nu kallar det, har funnits sedan urminnes tider.
Citera
2018-11-04, 20:03
  #10902
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Jag vet inte om invigt är rätt ord, även om jag förstår vad du menar med spel i oljeländerna osv. Icke girighet inom golfen? Det är inte direkt så att de 50 bästa spelarna på världsrankingen kommer gratis till tävlingarna om nu någon trodde det. "Appearance money", eller vad man nu kallar det, har funnits sedan urminnes tider.

Har funderat på en regel i golf som absolut skulle premiera mer aggressivt och för publiken intressantare spel.

Under varje runda får en spelare göra om ett slag vid t.ex. två tillfällen, om han är missnöjd med ett slag.
Vid ett sådant tillfälle placeras den nya bollen på samma plats som det dåliga slaget, och spelaren måste räkna den andra bollen, även ifall den är ännu sämre än den första!
Citera
2018-11-16, 20:37
  #10903
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=SpyvgxHodkI&t=28s

Tacksamt att få uppleva DenBästeGenomTiderna och rivaliteten med Lefty. 23 november.

Läste ett rykte att dom skulle byta driver med varandra nåt hål. Jag vill gärna se tiger spela vänster.
Citera
2018-11-16, 20:47
  #10904
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=SpyvgxHodkI&t=28s

Tacksamt att få uppleva DenBästeGenomTiderna och rivaliteten med Lefty. 23 november.

Läste ett rykte att dom skulle byta driver med varandra nåt hål. Jag vill gärna se tiger spela vänster.
Citera
2018-11-22, 13:04
  #10905
Medlem
Tips på var man kan köpa matchen Tiger vs Phil?
Viasat vet jag men abonnemang som gäller? Vill bara köpa den sändningen.
Citera
2018-11-23, 14:54
  #10906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
Tips på var man kan köpa matchen Tiger vs Phil?
Viasat vet jag men abonnemang som gäller? Vill bara köpa den sändningen.

Turner international verkar ha nåt om du läser sista meningen.

"Capital One’s The Match: Tiger vs. Phil will be available on PPV through Turner’s B/R Live, AT&T’s DIRECTV and AT&T U-verse. The PPV will be distributed to other cable, satellite and telco operators including Comcast, Charter, Cox, Verizon and Altice in the U.S. and Rogers, Shaw and Bell in Canada through In Demand and Vubiquity (an Amdocs Company). Turner International will facilitate the distribution of live PPV access outside the U.S. and Canada."

https://www.google.se/amp/amp.pga.co...ow-watch-match
Citera
2018-11-23, 19:42
  #10907
Medlem
Puerta-grandes avatar
Någon som kan rekommendera några klubbor som inte hör till de vanliga märkena men som kanske har ett lägre pris men ändå är bra?
Citera
2018-11-24, 03:01
  #10908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puerta-grande
Någon som kan rekommendera några klubbor som inte hör till de vanliga märkena men som kanske har ett lägre pris men ändå är bra?

Varför inte kolla blocket bara?
Annars brukar Wilson göra prisvärda grejer, vet inte om du räknar dem till de "vanliga" dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback