Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 20:40
  #10753
Medlem
Jannebigplays avatar
Nu taggar vi till! Imorgon blir det riktig premiär. 2x9 hål på Kyssinge och på söndag blir det Kungsängen queens. Får se om allt nötande på Ullna har gett resultat!

Då jag är en riktig materialare och älskar att köpa saker så är det självfallet intressant att höra vad mina medflashbackare har i bagen inför denna säsong och vad som är nytt! Jag kan börja!

Driver: Cobra F8+
Fw3: TM M2 från 2017
Fw5: Callaway rogue
Hybrid4: Cobra F7
5-pw: Cobra F7
Wedgar: Callaway Mack daddy 4. 50, 54, 58 grader.
Putter: Odyssey white hot.

Förutom detta så har det självfallet införskaffats x antal nya pikér och shorts. Färgen i år blir marinblått som söndagsfint!
__________________
Senast redigerad av Jannebigplay 2018-04-13 kl. 20:44.
Citera
2018-04-13, 21:38
  #10754
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Nu taggar vi till! Imorgon blir det riktig premiär. 2x9 hål på Kyssinge och på söndag blir det Kungsängen queens. Får se om allt nötande på Ullna har gett resultat!

Då jag är en riktig materialare och älskar att köpa saker så är det självfallet intressant att höra vad mina medflashbackare har i bagen inför denna säsong och vad som är nytt! Jag kan börja!

Driver: Cobra F8+
Fw3: TM M2 från 2017
Fw5: Callaway rogue
Hybrid4: Cobra F7
5-pw: Cobra F7
Wedgar: Callaway Mack daddy 4. 50, 54, 58 grader.
Putter: Odyssey white hot.

Förutom detta så har det självfallet införskaffats x antal nya pikér och shorts. Färgen i år blir marinblått som söndagsfint!


Huvudsaken man ser jävligt bra ut på golfbanan

Nu var det inte direkt detta jag ville se och höra...eftersom det fortfarande är 50cm snö på våra banor här uppe i Umeå...men jag antar att jag har bara mig själv att skylla eftersom jag gick in och läste här

Återkom gärna efter båda rundorna och ge oss lite feedback.
Citera
2018-04-14, 19:37
  #10755
Medlem
Jannebigplays avatar
Då var riktiga premiären avklarad. Kyssinges 9-hålsbana som har hela tre par 5-hål ett 204m par 3 samt några sköna par fyror och nån trea till. Banan var i kanonskick och det var bra rull i greenerna trots början på säsongen. Det var blött på ett enda ställe och det var lite is i någon bunker annars var det en dröm. Spelet var lite knackigt i början, framförallt de längre järnslagen från fairway men drivern gick rakt och långt och puttningen var förvånansvärt bra. 16p på första rundan och 18p på andra rundan är jag mer än nöjd med för att våra första rundan på säsongen.
Citera
2018-04-15, 18:16
  #10756
Medlem
Hawxs avatar
Har också haft min premiär. Började lite halvt uselt genom de första 4-5 hålen. Sen släppte det på ordentligt och slagen satt bättre och bättre. Slog bort en boll men annars var det ett förvånansvärt bra spel. Banan har helt en del att förbättra sig på, men greenerna var okej och vi körde med lägesförbättring på fairway. Slog 76 slag på par 72. Får inte klaga med tanke på helt ny utrustning + blåsigt väder. Over'n out!
Citera
2018-04-15, 18:38
  #10757
Medlem
Jannebigplays avatar
Lirade Kungsängen queens idag och tyvärr var inte huvudet med riktigt. Då jag själv precis har börjat att spela men tränat enormt i vinter så ville jag gärna visa var skåpet skulle stå då en 2hcpare kom med i bollen. Givetvis så åkte bollarna in i skogen och slicen var tillbaka då jag ville ta i allt vad jag hade och driva par-4orna. 12p första 9 hålen men efter ett tag då pressen släppt så gick det enormt mycket bättre samt att jag fokuserade på att slå en draw för teknikens skull. 23p sista nio!
Citera
2018-04-15, 21:05
  #10758
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Lirade Kungsängen queens idag och tyvärr var inte huvudet med riktigt. Då jag själv precis har börjat att spela men tränat enormt i vinter så ville jag gärna visa var skåpet skulle stå då en 2hcpare kom med i bollen. Givetvis så åkte bollarna in i skogen och slicen var tillbaka då jag ville ta i allt vad jag hade och driva par-4orna. 12p första 9 hålen men efter ett tag då pressen släppt så gick det enormt mycket bättre samt att jag fokuserade på att slå en draw för teknikens skull. 23p sista nio!


Försök i fortsättning att alltid komma i kontakt med spelare som är bättre än dig, och spela/träna så ofta du bara kan, och på så sätt få lite nya polare, men också så kan ni lära av varandra
Citera
2018-04-16, 20:48
  #10759
Medlem
Då jag kommer flytta över sommaren, och inte va i Sverige över sommaren, kommer jag inte ha medlemskap på hemmaklubben i år. Då kommer frågan: Vart ska man fixa greenfeemedlemskap?

Ekholmsnäs GK - 395 kr
Byxelkroks GK - 339 kr

Någon med erfarenhet?
Citera
2018-04-17, 17:33
  #10760
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norskaluring
Då jag kommer flytta över sommaren, och inte va i Sverige över sommaren, kommer jag inte ha medlemskap på hemmaklubben i år. Då kommer frågan: Vart ska man fixa greenfeemedlemskap?

Ekholmsnäs GK - 395 kr
Byxelkroks GK - 339 kr

Någon med erfarenhet?

Var några år sedan jag spelade, men de sista 2-3 åren körde jag greenfeemedlemskap på Bryttsätter GK

http://www.spelagolf.nu/bli-medlem/

380:-. Verkar även som man kan betala via swish nu för tiden.
Citera
2018-04-17, 19:45
  #10761
Medlem
Jannebigplays avatar
Nu taggar vi! Kungsängen queens på fredag och det väntas 23 grader ute! Kommer åka direkt efter jobbet. I helgen öppnar även Kyssinge så det blir två rundor då. Så förjävla gött att vara ute igen samtidigt som det väntas finväder. Lufta nya pikéerna kanske!
Citera
2018-04-20, 12:49
  #10762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay

Driver: Cobra F8+
Fw3: TM M2 från 2017
Fw5: Callaway rogue
Hybrid4: Cobra F7
5-pw: Cobra F7
Wedgar: Callaway Mack daddy 4. 50, 54, 58 grader.
Putter: Odyssey white hot.

Förutom detta så har det självfallet införskaffats x antal nya pikér och shorts. Färgen i år blir marinblått som söndagsfint!

Driver: Callaway Epic SZ, HZRDUS Yellow 6,0
FW3: Titleist 915 F3, Graphite Design AD-DI 7x
DI: Titleist T-MB 716 3i, Project X 6,0
4-PW: Titleist AP2 718, Project X 6,0
Wedgar: Titleist SM6, 50,08F, 54.08M, 58.14K, Project X 6,0
Putter: Scotty Cameron Futura X7 33"

Blir en spännande säsong, dags att byta ut wedgarna mot SM7 och en ny 917 spoon.
Citera
2018-04-21, 09:00
  #10763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norskaluring
Då jag kommer flytta över sommaren, och inte va i Sverige över sommaren, kommer jag inte ha medlemskap på hemmaklubben i år. Då kommer frågan: Vart ska man fixa greenfeemedlemskap?

Ekholmsnäs GK - 395 kr
Byxelkroks GK - 339 kr

Någon med erfarenhet?

Körde Byxelkrok en säsong när jag visste att det inte skulle bli så mycket spel. Fungerande mycket smidigt, Swishade in medlemsavgift och sedan några timmar senare var mitt Golf-ID aktivt igen.
Citera
2018-04-22, 19:51
  #10764
Medlem
Jannebigplays avatar
Idag blev det Tjusta och banan var väl i sådär skick. Lite blött på vissa ställen och greenerna var lite hoppiga. Dock lämnade det egna spelet en hel del i övrigt att önska. Järnen hookades som aldrig förr och det blev nog runt 10 borttappade bollar idag.

Sen är frågan om det bara är jag som helt kan tappa spelet då man tvingas att vänta. Jag tycker att spela fyrboll kan vara trevligt men när man får stå och vänta 5-10min på utslagen och en runda tar 5 timmar då vetefan. Blir ju stel i kroppen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback