2012-09-11, 17:24
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Hösten är här och frustrationen börjar växa i mig (i oss alla), att inte kunna gå ut och spela golf, har spelat i princip varje dag sen i maj. Hur handskas ni med detta psykiska problem?
Citera
2012-09-11, 18:07
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Hösten är här och frustrationen börjar växa i mig (i oss alla), att inte kunna gå ut och spela golf, har spelat i princip varje dag sen i maj. Hur handskas ni med detta psykiska problem?

Varför kan du inte gå ut och spela under hösten?
Citera
2012-09-11, 18:31
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Varför kan du inte gå ut och spela under hösten?

Jo visst kan man de, men det är lite svårt när det blir kålsvart runt 8a.och man kommer hem runt 5 varje dag. Men så menar jag förstås att vintern är nära.

http://golf.se/Folja/Nyheter/2012/9/...ice-och-Hugo1/

Det står att 13 åriga killen gick på 72 slag, är det brutto eller netto?
Citera
2012-09-11, 18:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Jo visst kan man de, men det är lite svårt när det blir kålsvart runt 8a.och man kommer hem runt 5 varje dag. Men så menar jag förstås att vintern är nära.

http://golf.se/Folja/Nyheter/2012/9/...ice-och-Hugo1/

Det står att 13 åriga killen gick på 72 slag, är det brutto eller netto?

Brutto, Hugo är riktigt, riktigt bra.
Citera
2012-09-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leimost
Undrar lite kring vilka golfklubbar i Stockholmsområdet som är mest tillgängliga via kollektivtrafik, om man bor centralt i Stockholm?

Bromma golf är relativt lätt att åka till kommunalt, gröna linjen till bromma plan sen buss nån minut sen ca 500 meters prommenad, eller tåg till sundbyberg o buss därifrån. Är bara 9 hål dock om de skulle va ett bekymmer.
Citera
2012-09-11, 19:48
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linys
Bromma golf är relativt lätt att åka till kommunalt, gröna linjen till bromma plan sen buss nån minut sen ca 500 meters prommenad, eller tåg till sundbyberg o buss därifrån. Är bara 9 hål dock om de skulle va ett bekymmer.
Finns Ulriksdals GK kvar? ligger i solnatrakten någonstans men hört att de ska bygga bort banan
Citera
2012-09-11, 20:15
Medlem
Citat:
Brutto, Hugo är riktigt, riktigt bra.

Vet du vem grabben är?
Citera
2012-09-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Finns Ulriksdals GK kvar? ligger i solnatrakten någonstans men hört att de ska bygga bort banan
Ulriksdal finns kvar åtminstone 1 år till. Tror det finns någon deal som säger ett år i taget tillsvidare.
Sen finns Hässelby (9 hål) Viksjö 18+9. Båda kräver tunnelbana/pendel och buss.
Citera
2012-09-11, 21:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Vet du vem grabben är?

Jadå, han spelar för Boden och tränas av sin far.

Grabben har jag bara träffat till och från på lite seriespel, en skön grabb. Farsan hans är en riktigt bra tränare och gammal ET-lirare. Jag tror Hugo kan bli en av landets bästa om fem år så länge han kan hålla gnistan igång... Men vi får se!
Citera
2012-09-11, 22:57
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:

Grabben har jag bara träffat till och från på lite seriespel, en skön grabb. Farsan hans är en riktigt bra tränare och gammal ET-lirare. Jag tror Hugo kan bli en av landets bästa om fem år så länge han kan hålla gnistan igång... Men vi får se!
Träffat grabben en gång, halvdryg och översittarattityd var min uppfattning av honom. Men är kanske det som behövs för att lyckas..

Kan det inte bli svårt att lyckas när man inte kan spela på banan under 7 månader?
Citera
2012-09-12, 00:16
Medlem
Citat:

Jahaja, kan inte neka att han är väldigt duktig. Har blivit tvungen att spela med honom ett par gånger på ungdomstouren här uppe i Norrland. Han må va duktig men det är bannemig den drygaste ungen och alla vi äldre suckar så fort man ser att man blivit lottad med honom. Man får ha lite förståelse med att han är så ung, han har helt klart bättrat sig de senaste åren.

Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Träffat grabben en gång, halvdryg och översittarattityd var min uppfattning av honom. Men är kanske det som behövs för att lyckas..

Kan det inte bli svårt att lyckas när man inte kan spela på banan under 7 månader?

Den beskrivningen låter precis som honom, för kanske 2 år sedan. Nu undviker jag honom för att inte starta onödiga konflikter eftersom vi inte kommer överens men han har, som jag skrev tidigare bättrat sig och är väl faktiskt en riktigt trevlig grabb nu. Det ska bli spännande att se hur hans spel påverkas när han får lite längd i slagen. Kan tänka mig att han kommer ha en till två dåliga säsonger snart nu när han slår längre och snedare.
Citera
2012-09-12, 02:08
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
En average golfare mao?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in