2016-11-01, 14:00
Medlem
det blev en hyfsat lyckad förstasäsong för min del trots att det inte blev så många rundor. Sänkte mig från 54 till 31 på 7 registrerade 9-hålsrundor. Åkte på en skada vilket hindra mig från att spela där ett tag men nu är de dags för vintersäsong och jag är så förbannat taggad på att lägga i nästa växel.

En ny anläggning öppnade idag i Allingsås och det ser lovande ut, 3 trackmans som går att hyra samt ett tiotal utslagsmattor mot nät. Och stor puttinggreen med tillhörande chippingmattor.

Hur såg er säsong ut? Hur har ni tänkt träna nu i vinter? Tipsa gärna om anläggningar runt om i landet till alla andra i tråden!
Citera
2016-11-01, 15:11
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noveltyteorin
det blev en hyfsat lyckad förstasäsong för min del trots att det inte blev så många rundor. Sänkte mig från 54 till 31 på 7 registrerade 9-hålsrundor. Åkte på en skada vilket hindra mig från att spela där ett tag men nu är de dags för vintersäsong och jag är så förbannat taggad på att lägga i nästa växel.

En ny anläggning öppnade idag i Allingsås och det ser lovande ut, 3 trackmans som går att hyra samt ett tiotal utslagsmattor mot nät. Och stor puttinggreen med tillhörande chippingmattor.

Hur såg er säsong ut? Hur har ni tänkt träna nu i vinter? Tipsa gärna om anläggningar runt om i landet till alla andra i tråden!
Min träningsanläggning.
Vardagsrummet. 240cm takhöjd.
Ingen trackman, men en sambo som skriker till om jag missar upphängda lakanet.
Puttning = putta undan ungarna så dom inte kommer och stör.
Bästa är att klubbhuset har nästan gratis dricka!
Citera
2016-11-01, 22:21
Medlem
hagsatras avatar
Nu när November är här och vädret har slagit om så lär det inte bli mycket fler golfrundor i år ( möjligen en till i helgen om jag har tur) så det är dags summera säsongen och sätta upp mål för nästa år.

Mål höst 2016:
[x] Grönt kort
[x] Officiellt hcp (29.7 just nu)

Mål vinter 16/17:
[] Rangen en gång i veckan
[] Putt-träna hemma 3-4 ggr / vecka ca 15 min per gång.
[] Ett par lektioner med ett pro, framförallt få igång drivern.

Mål 2017:
[] HCP under 20 (realistiskt)
[] HCP under 10 (hybris)
[] Spela jämnt men helst spöa min polare varje gång som konstant ligger cirka 5 slag bättre än mig på 9-hålsbanan
[] Minst 10 nya banor (3 i år)

Vore roligt se alla andras mål så man har något kolla tillbaka på när nästa säsong är slut
Senast redigerad av hagsatra 2016-11-01 kl. 22:32.
Citera
2016-11-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noveltyteorin

Hur har ni tänkt träna nu i vinter? Tipsa gärna om anläggningar runt om i landet till alla andra i tråden!

Låter som en kanonanläggning att köra vinterträning på! Sandra Carlborg som är involverad?

Var själv och slog på World of Golf tidigare i veckan och måste säga att deras Protracer-system inte verkar klara av höstklimatet. Radarinfon på skärmen var påfallande ofta felaktig gentemot hur slaget verkligen såg ut.
Citera
2016-11-05, 12:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Var själv och slog på World of Golf tidigare i veckan och måste säga att deras Protracer-system inte verkar klara av höstklimatet. Radarinfon på skärmen var påfallande ofta felaktig gentemot hur slaget verkligen såg ut.
En liten varning här, nu vet jag ju inte om du har kört protracern där förut och det har funkat men tydligen är det så att om man är vänsterspelare så blir det väldigt ofta fel.
Citera
2016-11-17, 07:32
Medlem
Saknar redan golfen. Hur ska det här gå?
Citera
2016-11-17, 11:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Börja spela curling. Perfekt komplement på vinterhalvåret, man kan vara precis lagom seriös och det är inga problem att börja spela som vuxen.
Citera
2016-11-18, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Börja spela curling. Perfekt komplement på vinterhalvåret, man kan vara precis lagom seriös och det är inga problem att börja spela som vuxen.

I den här staden så finns det ingen curling. Är nog 10 mil till närmst curlingbana.
I den här staden så bowlar det flesta golfarna på vintern. Och så som alla vet, bowla är bara kul när man är riktigt jävla packad 😘
Citera
2016-11-21, 15:53
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01

Snooker eller biljard.
Citera
2016-11-24, 06:56
Medlem
Waikato95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Dock skrev jag också att om "jag får bomba" så händer det ungefär 1 gång per 18 hål att jag lägger mig på 290-300m fairway.

Kontrollerad drive är runt 260m, då har jag nog fairway träff på kanske 10 av 14
Att slå en kontrollerad drive är så tråkigt xD Haha. Brukar alltid gå fram till teen och tänka "nu jävlar!", och såklart så flyger bollen rakt ut i skogen/ner i ett vattenhinder. Måste lära mig att behärska mig själv...
Citera
2016-11-24, 09:39
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waikato95
Att slå en kontrollerad drive är så tråkigt xD Haha. Brukar alltid gå fram till teen och tänka "nu jävlar!", och såklart så flyger bollen rakt ut i skogen/ner i ett vattenhinder. Måste lära mig att behärska mig själv...
Kontroll är att föredra i långa loppet, men ibland är det så j*vla skönt att snika en dogleg, speciellt om längden/höjden sitter
Citera
2016-12-03, 05:32
Medlem
Finns det någon inomhus range i Sverige? Jag vill nöta lite Järn 8: or
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här