Citat:
Ursprungligen postat av Descending
Har spelat en del slagtävling på klubben det senaste och det har gått relativt bra, förutom dessa förbannade par 3 hål. Har ni någon lösning på min mentala blockering för korta par 3 där man måste över vatten och liknande? Det är lagom kul när man spelar 36 hål och man på första varvet har 7 för att följa upp med en 9 på eftermiddagen.
Se det som något utmanande och roligt istället. Du vet ju att du alltid misslyckas

Så se det som att du bara kan göra något bra av det. Jag slår bättre med lite puls och lite adrenalinpåslag. Kanske du också
Istället för att göra situationen "mindre" genom att tänka det är ranchen du står på osv, Kan du testa att göra det viktigare än vad det är. Medvetet.
Nu låter det som att du verkligen gruvar dig för par 3or, istället så borde du bygga upp spänningen lite för att då ta bort den dåliga energin. Tänk att det är ett viktigt hål och allt du övat spelar roll just nu. Slå slaget utan rädsla för utgången eftersom du ändå alltid misslyckas. Slå helt utan några mentala blockeringar. Men tänk inte att det är ranchen du står på tänk att det är ett riktigt riktigt viktigt hål du ska spela.
Du har bara en chans på dig och det måste bli bra. Att tänka så utan att få prestationsångest är en häftig och befriande känsla när man lyckas.
Hoppas du förstår hur jag menar. Det är mer en känsla en något annat jag är ute efter att frammana