2014-11-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung
Märkt upp i Fairway var vintergreenerna ska vara med typ en ditmålad cirkel eller något.
Ordinarie greener är i spel ett tag till hoppas jag. Heja Skåne!

Våran klubb ska bygga om 9 greener nästa år så vi kommer ha sommargreener hela vintern=)
Citera
2014-11-21, 19:53
Medlem
stonems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Vad spelar ni med för handske?
Jag fullkomligt vägrar spela med footjoys varianter.
Det är den enda handsken min klubb säljer och därför vill jag inte ha den. Är lite kul att vara "unik"
Jag är vänsterspelare så är svårt att hitta några jag vill ha
Tips mottages tacksamt

Kolla in http://ashergloves.com/ kör med deras premium handskar, riktigt sköna! Du lär vara tämligen ensam om att ha en sådan handske. Har inte sett någon på min klubb spela med en sådan rastafari handske som jag har . Dom är ganska små i storlekarna, skadar nog inte att ta en storlek större.
Citera
2014-11-24, 18:24
Medlem
Ville bara ge ett tips..
XXL Sport i Barkarby har öppningserbjudande på 20 stycken Callaway x2 hot järnset för 1499 sek. Bra deal för er som är nybörjare/medel och vill ha mycket för pengarna. Normalt pris är 4-5k, men gäller att hänga på låset om man vill ha.
Senast redigerad av Macaronis 2014-11-24 kl. 18:27.
Citera
2014-11-26, 08:56
Medlem
julliess avatar
Vad tror ni om det här "nya" Game golf då?

Är det värt 1990 kronor för den statistiken? Någon som har börjat använda den?
Funderade på att investera i den till nästa säsong låter ju jäkligt coolt men hur mycket får man egentligen ut av det som amatör?

http://www.gamegolf.com/
Citera
2014-11-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullies
Vad tror ni om det här "nya" Game golf då?

Är det värt 1990 kronor för den statistiken? Någon som har börjat använda den?
Funderade på att investera i den till nästa säsong låter ju jäkligt coolt men hur mycket får man egentligen ut av det som amatör?

http://www.gamegolf.com/
Har kollat rätt mycket på den faktiskt då jag har 700 kr hos Apple Store att bränna av. Det finns ju en variant till som heter Arccos men den kostar dubbelt så mycket. Men jag har som sagt kollat rätt mycket recensioner och har bestämt mig för att köpa en sån.
Citera
2014-11-26, 17:39
Medlem
Går ni på gym golfare? Nu på vintern blir det bara gym för mig men hur ska man lägga upp det sedan under sommaren när man vill spela massa golf? Det krockar och då faller gymmet bort lite grann?
Citera
2014-11-26, 19:35
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Går ni på gym golfare? Nu på vintern blir det bara gym för mig men hur ska man lägga upp det sedan under sommaren när man vill spela massa golf? Det krockar och då faller gymmet bort lite grann?

Kör 5 pass cardio och 5 strykepass i veckan nu på vintern. På sommaren har jag lite mindre fys och mer golf. Kan bli 5 pass golf, 3 cardio och 2 styrka. Men du måste schemalägga träning och spel samt hålla fysiska formen du har byggt upp under vintern, annars går svingen åt helvete på hösten.
Citera
2014-11-26, 21:58
Medlem
Då har jag några frågor efter att varit och spelat i Spanien, kan säga att jag har spelat runt 2-3 olika golfbanor före denna.

Vi bokade via en hemsida där allt ingår förutom flyg, alltså boende,golf och mat, hotellet var vid golfbanan. Jag bokade inte själv men kollade runt en hel del, vad jag tycker är konstigt är att nästan ingen bana som jag kollade hade en vettig banguide(inte ens vid banan). I alla fall, vid rangen står det att vettiga kläder ska användas...första rundan så blir vi stoppade av någon banpersonal som säger att jeans är inte tillåtna och piké är ett måste. Vid 9onde hålet måste vi gå till shoppen och köpa kläder.

På hemsidan vid bokade så står det ingen om klädkod/regler och på rangen där det står vanliga kläder så tolkar jag det som rena och hela kläder. Att måsta använda piké och att jeans är förbjudna förstår jag men då ska det också stå både på hemsidan och vid rangen. Är det jag som bara tycker att detta är fel.

På banan fanns det fyra tees, men vit och blå tee fanns bara på vissa hål, vita teen kunna vara 5 meter bakom gul tee vilket såg rätt värdelöst ut. vad är vitsen/hur ska man spela?.
Citera
2014-11-27, 08:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Då har jag några frågor efter att varit och spelat i Spanien, kan säga att jag har spelat runt 2-3 olika golfbanor före denna.

Vi bokade via en hemsida där allt ingår förutom flyg, alltså boende,golf och mat, hotellet var vid golfbanan. Jag bokade inte själv men kollade runt en hel del, vad jag tycker är konstigt är att nästan ingen bana som jag kollade hade en vettig banguide(inte ens vid banan). I alla fall, vid rangen står det att vettiga kläder ska användas...första rundan så blir vi stoppade av någon banpersonal som säger att jeans är inte tillåtna och piké är ett måste. Vid 9onde hålet måste vi gå till shoppen och köpa kläder.

På hemsidan vid bokade så står det ingen om klädkod/regler och på rangen där det står vanliga kläder så tolkar jag det som rena och hela kläder. Att måsta använda piké och att jeans är förbjudna förstår jag men då ska det också stå både på hemsidan och vid rangen. Är det jag som bara tycker att detta är fel.

På banan fanns det fyra tees, men vit och blå tee fanns bara på vissa hål, vita teen kunna vara 5 meter bakom gul tee vilket såg rätt värdelöst ut. vad är vitsen/hur ska man spela?.

Spanien är precis som många andra sydeuropeiska länder många år bakom oss i golfens utveckling. Däribland ingår en dresscode som säger krage på tröjorna och golfbrallor för herrar exempelvis, det är inget konstigt där nere. De gånger jag varit på jobb på de spanska banorna har det varit många och långa diskussioner med svenskar som precis som dig tycker det är konstigt. Flera av våra gäster togs i våras av banan just för att de tyckte att reglerna var larviga. Golf är i Spanien fortfarande ett "rikemansnöje" och de är oftast väldigt hårda mot just klädsel med mera.

Vilken bana var det ni spelade? Är inte vissa tees utmärkta på alla hål bör de inte vara ute alls. Men säg att vit tee endast fanns på nio hål, då bör du spela det som är längst bak på de andra hålen om teeboxarna ej är markerade. Back tees är ju till för att göra banan längre, men beroende på vilken bana det är vill de inte göra den till okontrollerbara monster utan behålla arkitekturen.
Citera
2014-11-28, 01:32
Medlem
InTheBacks avatar
Är det någon mer än jag som känner att man tappar 80% av spelet när man inte spelat på ett tag?
Har nu inte spelat på ett par veckor, puttningen sitter där den brukar, även chippningen. Men mitt långa spel urartar direkt när jag inte slagit några bollar på ett tag.

Det brukar vara hit or miss till någon grad även under säsongen när man går till rangen första gången för dagen. Ena dagen perfekt 2m fade, till nästa dag slita med hookar.
Men jävlar vad differans det är om man tar ett par dagar ledigt (för mig,räcker det), tar säkert ett par timmar varje gång i snitt att återfå min vanliga bollflykt och känsla.
Citera
2014-11-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Är det någon mer än jag som känner att man tappar 80% av spelet när man inte spelat på ett tag?
Har nu inte spelat på ett par veckor, puttningen sitter där den brukar, även chippningen. Men mitt långa spel urartar direkt när jag inte slagit några bollar på ett tag.

Det brukar vara hit or miss till någon grad även under säsongen när man går till rangen första gången för dagen. Ena dagen perfekt 2m fade, till nästa dag slita med hookar.
Men jävlar vad differans det är om man tar ett par dagar ledigt (för mig,räcker det), tar säkert ett par timmar varje gång i snitt att återfå min vanliga bollflykt och känsla.

Kan känna att bollträffen försvinner ganska snabbt. Dock skruv och bollflykt är densamma. När jag vet att jag är ur form plockar jag fram de slag jag känner mig mest säker med. Brukar bara flytta bak bollen i stansen och hugga ut låga hookar. Fungerar prima att spela med om man bara ska ut och betta med polarna. Som du säger så sitter oftast puttningen. Är väl kanske längdkänslan i wedgarna som kan försvinna också.
Citera
2014-11-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Spanien är precis som många andra sydeuropeiska länder många år bakom oss i golfens utveckling. Däribland ingår en dresscode som säger krage på tröjorna och golfbrallor för herrar exempelvis, det är inget konstigt där nere. De gånger jag varit på jobb på de spanska banorna har det varit många och långa diskussioner med svenskar som precis som dig tycker det är konstigt. Flera av våra gäster togs i våras av banan just för att de tyckte att reglerna var larviga. Golf är i Spanien fortfarande ett "rikemansnöje" och de är oftast väldigt hårda mot just klädsel med mera.

Vilken bana var det ni spelade? Är inte vissa tees utmärkta på alla hål bör de inte vara ute alls. Men säg att vit tee endast fanns på nio hål, då bör du spela det som är längst bak på de andra hålen om teeboxarna ej är markerade. Back tees är ju till för att göra banan längre, men beroende på vilken bana det är vill de inte göra den till okontrollerbara monster utan behålla arkitekturen.

Verkar stämma rätt bra, antar att det är lika i många av de varmare länderna.

Valle Del Este heter banan. Då vet jag hur det ska spelas. Tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in