Citat:
Ursprungligen postat av
Wedgie
Sedär, tack för infon. Mer förlåtande är bara bra, så D2 låg bra till redan innan.
Ska kolla YT-recensionen.
Var och testade dessa igår och fyfan vad fina de är! Tog med mig mitt Tour AD-DI 7X skaft för att ha något vettigt att prova. Jämförde 915 D2&D3 mot min 913 D3.
915 D2 vs 913 D3: Det var här jag märkte den största skillnaden. Bollträfen var betydligt mer centrerad på D2:an än på D3:an. Värt att notera är att D3:an är min egen klubba som jag spelat med de senaste året vilket borde gjort att jag "slagit in den". Spinnen sjönk lite, på bra bollträffar var det egentligen ingen skillnad men det är det sällan. Det var på off-centerträffarna jag märkte störst skillnad. Min 913 kan lätt sticka iväg på över 3000RPM vid en klack-fade medan D2:an höll sig på låga 2000 hela tiden. Detta gjorde att spridningen var väldigt liten som är det jag är på jakt efter.
915 D2 vs 915 D3: Egentligen samma problem med bollträffen, det är något som gör att den sprids ut mer på D3:an. Killen på Dormy visste inte riktigt varför, men antar att det har att göra med det mindre klubbhuvudet.
915 D3 vs 913 D3: Att göra det här bytet kan jag inte motivera, det ska vara för ljudet i sådana fall. För om något har Titleist verkligen fått till ljudet till att låta lite mer aggressivt.
Nu skulle jag bara vilja jämföra G30 vs D2 för att se vilken av dessa två som presterar bäst. Dock har jag ingen möjlighet att slå G30 med något vettigt skaft då det verkar som att Dormy i princip bara har regular och några enstaka stiffskaft.
Funderar på att köpa Ping S55 och det är alltid kul med en enhetlig bag vilket gör att suget för G30 är ganska stort och även för att jag aldrig riktigt gillat någon av Titleists FW sedan 909 serien.