2014-07-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneBrAiNer
Hur sociala är ni på banan när ni går en runda? Själv vill jag helst fokusera på spelet och inte lägga så mycket energi på att snacka. Självklart vill jag inte verka dryg, lite samtal är väl OK. Men när varje slag skall kommenteras och taktik inför nästa hål diskuteras blir det för mycket. Har ni några tips?

Tips på vad? Hur man ber nån sluta prata med en utan att verka dryg?
Jag blir väldigt social om jag märker att jag har gemensamma intressen med min spelpartner, eller om man bara klickar rent allmänt. Det du kan göra e väl raka motsatsen isf, försök verka ointresserad av det personen vill prata om osv
Citera
2014-07-24, 21:21
Medlem
OneBrAiNers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimize
Tips på vad? Hur man ber nån sluta prata med en utan att verka dryg?
Jag blir väldigt social om jag märker att jag har gemensamma intressen med min spelpartner, eller om man bara klickar rent allmänt. Det du kan göra e väl raka motsatsen isf, försök verka ointresserad av det personen vill prata om osv

En runda tar ca 4 timmar så det är omöjligt att undvika någon form av samtal. Det jag är ute efter är att hitta en lagom nivå. Jag skall inte skylla ifrån mig, det är lätt att fastna i samtalet och dra ut på det. Ofta får man ju frågor och god sed är att svara på tilltal.

Kan det vara så att spelare med låg hcp pratar mindre och fokuserar mer på spelet, därav det låga hcp:et. Kanske skall söka mig till sådana spelpartners. Bara en tanke...
Citera
2014-07-24, 21:30
Medlem
Själv gillar jag att tjöta men jag anpassar mig såklart efter spelkompisar. Vissa vill tjata mindre vissa mer. När slagen slås ska det dock hållas käft.
Citera
2014-07-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Vad ligger det i då?

Det är väl ett par anledningar. Går ofta ensam och ofta på kvällen så hinner inte alltid 18, när man väl spelat 18 hål så är del väldigt svåra, Finns två 18 håls banor här vilket gör att man ibland väljer 9 första på båda istället för att gå vidare på 10an. är ibland kvar efter 9 hål också och tränar. 9 sista på båda banor är även längre och svårare, vilket även gör att man hellre går 9 x2.

Visst är det lite lathet men det är nog inte den största anledningen.
Citera
2014-07-24, 23:40
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Skulle vara intressant att höra om era bästa halvvarv = 9-hål. Och jämföra med hcp.

Sköt en 32a på Skövde GK för ett par dagar sen. Innan det hade jag en 33a på min hemmabana.
Gäller bara att stringa ihop två sådana niohålare..
Citera
2014-07-25, 02:20
Medlem
Nu har jag sökt runt lite på nätet utan att hitta något direkt svar, försöker och inte ställa egen diagnos från google sökningar. Så detta blir väl lite dubbelt, men inte ute efter en diagnos mer....om det är något fel på mitt grepp.

Jag tränar ganska mycket, mer eller mindre varje dag. Inga abnorma pass utan en 40-60 bollar på rangen, puttning och lite pitch/chip, bunkerslag var 3e dag kanske. Går nästan alltid 9 hål med varje dag.

Jag tog en privatlektion med pron på klubben för drygt 1,5 mån sen och det enda han påpekade på mitt grepp var att jag skulle vrida över tummen på högerhanden lite mer.

Iallafall. Efter jag kom hem i Tisdags så började mitt lillfinger på högerhanden att svullna upp och värka. Nu har det varit ganska svullet och gjort ont sedan dess. Det gör ont på insidan, den sidan som är mot ringfingret och det är där det är svullet.

Tog en bild från nätet och ringade in området: http://i.imgur.com/MOwXDGR.jpg

Jag spelade som vanligt och träffade bollen som vanligt i Tisdags. Ingen rejäl duff eller så. Jag är singel hcp och scorar mellan par och +5 på 9 hål ungefär så helt usel är jag inte och rejäla duffar osv hör alltså inte till vanligheterna.

Jag slog heller inget "konstslag" i Tisdags från ruffen eller runt ett träd eller liknande som gjorde att jag slog hårt i marken.

Då jag använder interlock greppet (http://perfectgolfswingreview.net/Le...ockinggrip.jpg) så måste det ju ha med greppet och golfen att göra?

Någon som upplevt något liknande? Om ja, försvann det av sig själv eller ska man fixa några tabletter mot inflammation eller något (vilket jag misstänker att det kan vara).
Senast redigerad av Thiswilldestroyyou 2014-07-25 kl. 02:26.
Citera
2014-07-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiswilldestroyyou
Text

Byte av grepp är det säkert, du kanske håller i för hårt?. Köp en höger handske och kör med till du är van. Far bytte från overlap till interlock och hade väldigt ont i lillfingret, så ont att han inte villa spela på någon dag.
Citera
2014-07-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Byte av grepp är det säkert, du kanske håller i för hårt?. Köp en höger handske och kör med till du är van. Far bytte från overlap till interlock och hade väldigt ont i lillfingret, så ont att han inte villa spela på någon dag.

Byte av grepp? Har inte bytt grepp varken på klubban eller ändrat grepp när det gäller händerna. Har haft mitt interlock grepp i alltid.

Håller inte för hårt, håller avslappnat och bra.

Köpa handske? Byter handske varje månad om inte oftare...
Citera
2014-07-25, 21:34
Medlem
Citat:
Byte av grepp? Har inte bytt grepp varken på klubban eller ändrat grepp när det gäller händerna. Har haft mitt interlock grepp i alltid.

Jag tänkte på. "det enda han påpekade på mitt grepp var att jag skulle vrida över tummen på högerhanden lite mer."

Med handske menade jag för andra handen, varför byter du handske varje månad?
Citera
2014-07-25, 21:40
Medlem
Citat:

Byter du handske så ofta så är det ju något som är galet.
Citera
2014-07-25, 22:31
Medlem
Jag har en film när jag är 9 år framifrån som visar min sving, tog en ny i förrgår när jag är 21, jag tycker den fortfarande ser väldigt lika ut! Är det något jag kan jobba på om ni har några synpunkter? Mina höfter?

https://www.youtube.com/watch?v=GasUOmbB7uY
Citera
2014-07-26, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Jag tänkte på. "det enda han påpekade på mitt grepp var att jag skulle vrida över tummen på högerhanden lite mer."

Med handske menade jag för andra handen, varför byter du handske varje månad?

Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Byter du handske så ofta så är det ju något som är galet.

Finns ju inget skönare än att ha en fräsch handske. Man har bra grepp och den sitter slickad runt handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in