Citat:
Ursprungligen postat av
InTheBack
Håller inte med dig alls i översta stycket, vad det gäller träning på rangen. Jag har fått ut fruktansvärt mycket av att nöta på rangen. Tror jag skulle definieras som "en av de bättre spelarna" - breakat par iallafall(om det nu har någon betydelse, säger dock inte att jag själv är duktig, vilket jag ofta berättar för mig själv på banan.).
Det andra stycket - Att första bollen går sämst, så borde det rimligtvis även vara på rangen. För att göra den liknelsen skulle det krävas att du började spela samma på rangen som på banan. Dvs Drive -J8,Trä3 - PW och inte järn åtta 4x+ ggr.
Jag håller med dig om mattan, vilket jag också skrev. Men det tyder väl mer på att golfaren i sig inte märker någon kinestetisk skillnad på tjocka och tunna träffar. Spec tjocka eftersom klubban får en "bounce" av mattan.
Har hört flera inklusive pron att det är ingen vits att slå bollar på rangen om du inte har något att träna på(teknik inriktat). Alla är olika.
Ja, det är svårare att märka tjocka och tunna slag på matta,beror lite på vilken matta också.
Som sagt, jag själv kan slå oändligt med bollar på rangen, med eller utan teknik träning.